Ξανά-ανοίγει ο φάκελος «ασφάλεια για τα Ε/Γ-Ο/Γ λόγω Norman Atlantic
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 01 Ιανουαρίου 2015 23:34
Ξανά-ανοίγει , σύμφωνα με πληροφορίες ,ο φάκελος αλλά και ο κύκλος των συζητήσεων μεταξύ εμπειρογνωμόνων, πιθανώς και σε επίπεδο ΙΜΟ, με θέμα την «ασφάλεια για τα Ε/Γ-Ο/Γ λόγω της πρόσφατης πολύνεκρης τραγωδίας του Norman Atlantic.
Αν και η διερεύνηση των αιτίων του τραγικού ατυχήματος είναι σε πρώιμο στάδιο εμπειρογνώμονες διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων, νηογνώμονες, αλλά και ναυπηγοί καθώς και ναυπηγεία που εξειδικεύονται στην κατασκευή επιβατηγών οχηματαγωγών ετοιμάζονται να επανεξετάσουν βασικές παραμέτρους επι θεμάτων ασφαλείας. Που σχετίζονται με το τεχνικό τμήμα αλλά κυρίως με την εμπλοκή και το ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού. Για το τελευταίο ως γνωστόν οι συζητήσεις καλά καρτούν από μακρόν εστιασμένες στην κόπωση των πληρωμάτων, το επίπεδο της εκπαίδευσής τους στη χρήση των σωστικών του πλοίου που επιβαίνουν αλλά και σε θέματα συμπεριφοράς σε ώρα κρίσης. Επ αυτού πλέον αναμένεται ότι θα ανοίξει- διευρυνθεί για τα καλά ο διάλογος που ούτως ή άλλως έχει ξεκινήσει από τους ατυχήματος του κρουαζιερόπλοιου στις Ιταλικές ακτές αλλά και με το πρόσφατο ατύχημα του Norman Atlantic όπου υπήρξαν καταγγελίες από διασωθέντες για τη συμπεριφορά του πληρώματος αλλά κυρίως για την «ασυνεννοησία» που επικράτησε τις κρίσιμες ώρες. Να σημειωθεί ότι «δειλά» στο προσκήνιο θα έρθει και το θέμα της γλωσσομάθειας, ή της χρήσης κοινής γλώσσας, δεδομένης και μίας ιδιαίτερης αποστροφής του λόγου υψηλόβαθμων αξιωματικών του ελληνικού θαλάμου έρευνας και διάσωσης περί «δύσκολης επικοινωνίας με τον καπετάνιο και τη γέφυρα» και σίγουρα όχι για τεχνικούς λόγους.
Το ενδιαφέρον στο τελευταίο ατύχημα είναι τόσο η διερεύνηση όσο και το πόρισμα περί του τι πήγε στραβά σε ένα πλοίου με μικρή ηλικία κατασκευής η κατασκευή του οποίου υπό φυσιολογικές συνθήκες έχει εφαρμόσει όλα όσα προβλέπονται από τους ισχύοντες διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας για τα πλοία της κατηγορίας που είχαν ενθυλακωθεί μετά και τα γνωστά, ιστορικά πλέον, ατυχήματα της Β. Θάλασσας.