Στο «στόχαστρο» της ΕΕ και πάλι ο σκιώδης στόλος

0Tanker deck

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της ΕΕ. Σύμφωνα με το μέτρο που προστέθηκε στην 20ετή οδηγία για την παρακολούθηση των πλοίων, τα πλοία θα υποχρεούνται πλέον να παρέχουν ασφαλιστικές πληροφορίες. Πολλές χώρες έχουν εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τους κινδύνους των ανεξέλεγκτων πλοίων που πλέουν κοντά στις ακτές τους, και ειδικά των μεγάλων δεξαμενόπλοιων που υποστηρίζουν το ρωσικό εμπόριο πετρελαίου. Οι αλλαγές που εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτούν πλέον από όλα τα σκάφη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που απλώς διέρχονται από τα ύδατα της ΕΕ χωρίς να εισέρχονται σε λιμένα της ΕΕ, να παρέχουν πληροφορίες ασφάλισης. Η Επιτροπή υποστηρίζει ότι η αλλαγή αυτή ενισχύει την εποπτεία των ανασφάλιστων ή μη ασφαλών σκαφών, στηρίζει τους στόχους ασφάλειας και τους περιβαλλοντικούς στόχους και ευθυγραμμίζει τους κανόνες της ΕΕ με τα παγκόσμια πρότυπα εν μέσω αυξανόμενων απειλών από επικίνδυνα φορτία και γεωπολιτικής αστάθειας. Απαιτώντας όλα τα σκάφη που δραστηριοποιούνται κοντά στην ΕΕ να είναι κατάλληλα ασφαλισμένα, οι επίτροποι επιβεβαιώνουν ότι ενισχύεται η ικανότητα της ΕΕ να παρακολουθεί και, εάν είναι απαραίτητο, να διερευνά τις θαλάσσιες δραστηριότητες. Μετά από αυτή τη νομοθετική αλλαγή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη υπέβαλαν επίσης πρόταση στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) ζητώντας μια μικρή τροποποίηση σε διάφορα υφιστάμενα συστήματα υποχρεωτικής αναφοράς πλοίων (MRS) εντός και γύρω από τα ευρωπαϊκά παράκτια κράτη.