Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Back Βρίσκεστε εδώ: ΑΡΧΙΚΗ Conference Conference 2018: The Global Impact of Shipping O Γιώργος Σ. Αλεξανδράτος στο Διεθνές Ναυτιλιακό Συνέδριο TheSeaNation

O Γιώργος Σ. Αλεξανδράτος στο Διεθνές Ναυτιλιακό Συνέδριο TheSeaNation

George Alexandratos 100

Γεια σας. καλησπέρα και από μένα. Το όνομά μου είναι Γιώργος Αλεξανδράτος, όπως ακούσατε πριν. Θα ήθελα πέρα από τις θερμές ευχαριστίες για την πρόσκληση να παραβρεθώ ως ένας από τους διακεκριμένους ομιλητές, να συγχαρώ το Ίδρυμα Ευγενίδη. Το Ίδρυμα Ευγενίδη το οποίο έχει μία συμβολική παρουσία στον χώρο της Ελλάδος και της ναυτιλίας, διότι η ναυτιλία δεν είναι μόνο επιχείρηση, έχει και πνεύμα μέσα της και το Ίδρυμα Ευγενίδη έχει και πολιτισμό, έχει και βάθος.

Επίσης, θα ήθελα να συγχαρώ και την ομάδα που διοργάνωσε το “The Sea Nation”. Έχω μιλήσει με τον κ. Σκορδίλη και με τον κ. Λαζάρου, σαφώς και την υπόλοιπη ομάδα, διότι γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά, κ. Ευγενίδη, ότι αν λέμε ότι πίσω από έναν επιτυχημένο άντρα κρύβεται μία γυναίκα, σίγουρα από ένα πετυχημένο συνέδριο κρύβεται και η ομάδα που το έχει οργανώσει. Πραγματικά συγχαρητήρια.

Κλείνοντας τα συγχαρητήρια, θα ήθελα να συγχαρούμε όλοι εδώ εμάς που βρισκόμαστε σε ένα ελληνικό συνέδριο να μιλήσει για την πρώτη δύναμη στον κόσμο που είναι η ελληνική ναυτιλία.

Τώρα, δεν θα φάω πολύ από τον χρόνο σας. θεωρώ, έχω ετοιμάσει κάποια πράγματα να γράψω κυρίως για να περιοριστώ σε αυτά, θεωρώ ότι θα πρέπει να βγει ένα νόημα από αυτήν ενδεχομένως την τοποθέτησή μου και από εκεί πέρα διευκρινίσεις και περαιτέρω πληροφορίες είμαι προσωπικά τόσο εγώ στη διάθεσή σας όσο και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

Θα προσπαθήσω να μιλήσω και από τον θεσμικό ρόλο που είχα την ευτυχία, και την τιμή σαφώς, να εκλεγώ εδώ και δύο εβδομάδες αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ελλάδος, Β’ Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. Όμως, αν ξεφύγω λίγο από τον λόγο μου, θα μου το συγχωρήσετε, διότι είμαι 44 χρόνια Κεφαλλονίτης και μόνο δύο βδομάδες αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου.

Θα ήθελα να πω, λοιπόν, γι’ αυτό το cluster. Αυτό το cluster πραγματικά ξεκίνησε σαν μία ιδέα η οποία έχει ξεκινήσει εδώ εδώ και πολλά χρόνια και τελικά τρεις τεράστιοι φορείς, θα έλεγα οι πιο υπεύθυνοι φορείς για να λάβουν κάτω από την ομπρέλα τους αυτό το cluster, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Εμπορικό Βιομηχανικό Επιμελητήριο του Πειραιά, και φυσικά το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το οποίο γνωρίζουμε όλοι ότι είναι ο σύμβουλος του κράτους έχοντας από κάτω του όλους τους κλάδους της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας.

Θα ήθελα να πω ότι ξεκίνησε και πολλά μπράβο αξίζουν και στον κ. Γιάννη Τριφύλλη, ο οποίος είναι μέλος της διοικούσας επιτροπής του Ναυτικού Επιμελητηρίου και ο οποίος αφιέρωσε στην αρχή πολλές ώρες και τις περισσότερες και μόνος του προσπαθώντας να δημιουργήσει κάτι. Σαφώς στο κομμάτι της δουλειάς που έγινε από το Ναυτικό Επιμελητήριο, εργάστηκε πολύς κόσμος και είμαστε on air, είμαστε στον αέρα.

Πώς είμαστε στον αέρα; Είμαστε στον αέρα έχοντας αυτή τη στιγμή για αρχή ένα site. Ένα site το οποίο είναι www.maritimehellas.org. Τι είναι αυτό το site; Αυτό το site θέλει να συγκεντρώσει όλους εμάς, θέλει να ξεκινήσουμε από εκεί για να ξέρουμε ποιοι είμαστε. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι κυκλοφορούν κατάλογοι, directories. Όχι, δεν θα γίνουμε ένα directory, γι’ αυτό και προφανώς οι τρεις αυτοί μεγάλοι φορείς δεν έκατσαν κάτω για να φτιάξουν ένα directory.

Έκατσαν κάτω για να μπορέσουν με τη στήριξή τους αφού εσείς, αφού τα μέλη της ελληνικής ναυτιλίας το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να εγγραφούν, να μας πουν ποιοι είναι, να τους προωθήσουμε, σας πληροφορώ σήμερα και με χαρά χωρίς να το μετανιώνω δεν πήγα στο γραφείο καθόλου διότι το πρωί στο Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος είχε έρθει μία εταιρεία, σας δίνω ένα έμπρακτο παράδειγμα, είχε έρθει μία εταιρεία για να παρουσιάσει το έργο της κάτω από τη σκέπη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. Αυτή είναι μία πάρα, πάρα πολύ μικρή αρχή.

Τώρα, όπως προείπε και ο κ. Κρητικός, γνωρίζουμε όλοι τι πάει να πει cluster. Το θέμα είναι θέλουμε να συνεργαστούμε μεταξύ μας;

 

Θέλουμε να αλληλοπροωθήσουμε τα συμφέροντά μας; Θέλουμε πραγματικά να αλληλοπροβάλλουμε ο ένας τον άλλον; Τα πλεονεκτήματα πιστεύω ότι τα γνωρίζετε πολύ καλύτερα και από εμένα.

Τα πλεονεκτήματα δεν περιορίζονται μόνο στις νέες συνεργασίες, δεν περιορίζονται μόνο στην ανταλλαγή πληροφοριών, αλλά εξαπλώνονται ώστε έχεις μία μεγάλη βάση την οποία αυτοί οι τρεις μεγάλοι φορείς αύριο θα την πάρουν και να μπορέσουν ενδεχομένως κα σε θέματα τα οποία αφορούν συστάδες μεταξύ σας να την εκπροσωπήσουν και να την προωθήσουν.

Πώς είναι δυνατόν η ελληνική ναυτιλία κατέχοντας το 16% του παγκοσμίου στόλου και κατέχοντας το 50% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης να μην έχει ένα cluster; Να μην έχει το Hellas Maritime cluster; Δεν υπάρχει περίπτωση οι τρεις αυτοί φορείς να κάνουν τίποτα εάν δεν εγγραφεί ο ναυτιλιακός ο κόσμος.

Το κόστος μηδαμινό. 30,00€ τον χρόνο. Συμβολικό. Γιατί; Γιατί το maritime cluster δεν επιδιώκει να βγάλει χρήματα. Το maritime cluster είναι αυτό το οποίο επιδιώκει να φέρει τον κόσμο πιο κοντά. Και θα σας κάνω ένα κουίζ αυτή τη στιγμή.

Όλοι μας από τα γραφεία μας που έχουμε φύγει κάποιο πρόβλημα έχουμε —χτυπάω και ξύλο γιατί είμαι και προληπτικός Κεφαλλονίτης— στο μυαλό μας. Το ξέρετε, επειδή εδώ πέρα δεν γνωρίζουμε ποιος είναι ο διπλανός μας, ότι μπορεί η λύση να βρίσκεται σε κάποιον που είναι εδώ παρευρισκόμενος στο ακροατήριο; Δεν γνωριζόμαστε.

Έχω εξαιρετικές σχέσεις με τους ξένους. Συνεργαζόμαστε με τους ξένους. Αλλά γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι στα σπίτια μας αυτούς που αγαπάμε περισσότερο, γιατί έτσι μας έχει κάνει και ο Θεός, είναι η οικογένειά μας. Σαφέστατα θα πάμε και στους συνανθρώπους μας, γιατί χωρίς αγάπη και συναίσθημα δεν μπορείς να προχωρήσεις, όσα λεφτά και να βγάλεις, έτσι λοιπόν πρέπει να αγαπήσουμε και την Ελλάδα. Έτσι πρέπει να αγαπήσουμε και τις 20 υποκατηγορίες επαγγελμάτων οι οποίες είναι directly or indirectly involved with shipping. Έτσι πρέπει να έρθουμε όλοι μας πιο κοντά, και από εκεί και πέρα είναι ευθύνη των φορέων οι οποίοι παρουσιάζονται μπροστά στα μάτια σας, να αναλάβουν το έργο το οποίο υπόσχονται και θα υποσχεθούν.

Θα ήθελα να πω για ένα άλλο cluster, μία πολύ μικρή παράγραφο, που έχει δημιουργηθεί, και πρέπει να το στηρίξουμε και όλοι αυτό. Το βάφτισα εγώ cluster. Είναι η Συνένωσις.

Η Συνένωσις η οποία είναι κάτω από την αιγίδα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, είναι ένα τεράστιο εγχείρημα στο οποίο πρέπει όλοι μας με όποιον οβολό έχουμε να συμμετέχουμε. Είναι ένα τεράστιο εγχείρημα το οποίο δείχνει το κοινωνικό έργο της ελληνικής ναυτιλίας. Μπορείτε να μπείτε στο αντίστοιχο site της Συνένωσης και να δείτε μέχρι στιγμής το track record.

Παρακαλώ πολύ από αυτό το βήμα να στηρίξουμε όλοι όσο μπορούμε και με ό,τι μπορούμε. Είναι μεγάλο το έργο και όσο περισσότεροι είμαστε, τόσα περισσότερα μπορούμε να κάνουμε.

Τώρα, θα ήθελα να πω το εξής, το οποίο για μένα είναι πολύ βασικό. Ακούσαμε πριν για το blue growth. To blue growth το οποίο είναι η γαλάζια ανάπτυξη, και αυτό είναι μία «μορφή» cluster. Όπως ακούσαμε και για ένα άλλο cluster το οποίο έχει δημιουργηθεί με όλες τις εταιρείες της τεχνολογίας.

Όπως υπάρχουν και κάποια άλλα cluster διότι το cluster δεν είναι ένας μοναδικός όρος ο οποίος έχει κατοχυρωθεί από το Πρωτοδικείο και τον οποίον μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο ένας φορέας ή μόνο ένας άνθρωπος. Όλα αυτά όμως τα υπο- cluster πρέπει να ενταχθούν στο μεγάλο το cluster. Στο Hellas Maritime Cluster.

Θα ήθελα, λοιπόν, να πω, και να κοντολογήσω, έχοντας δώσει και επαναλαμβάνω την ιστοσελίδα, την οποία παρακαλώ πολύ ακόμα και αύριο επισκεφτείτε την, αξίζει τον κόπο, βάλτε τα στοιχεία σας μέσα, εγγραφείτε μέσα στο cluster, αυτό θα ζητήσουμε και από τον κ. Βώκο στα Ποσειδώνια, θεωρώ ότι κάθε περίπτερο ελληνικών directly or indirectly συμφερόντων οφείλει να βρίσκεται μέσα στο cluster όπως και το ΕΒΕΠ οφείλει όλους τους φορείς να τους εντάξει μέσα στο cluster, θέλω να σας πω ότι μέσα στα άλλα τα οποία είπε ο κ. Κρητικός, διότι πραγματικά τη σκηνή τη λατρεύω και νομίζω ότι το θέατρο σου δίνει αυτό το συναίσθημα της ανταλλαγής με το κοινό και τη βενζίνη για να μπορείς να αντεπεξέλθεις στις υποχρεώσεις της ζωής, θέλω να σας πω λοιπόν ότι είχα ένα ρόλο ως παρουσιαστής, τον τελικό διαγωνισμό του blue growth, το οποίο κατάφεραν και μέχρι στιγμής και το παρουσίασε ο Δήμος Πειραιά την περασμένη εβδομάδα, και κατάφεραν να εγκριθούν περίπου τα 80εκατ. ευρώ σε ποικίλα έργα, όχι σε ένα έργο, τα οποία έχουν ως γνώμονα την γαλάζια ανάπτυξη.

Και όπως γνωρίζετε τα περισσότερα αυτά θα διοχετευθούν στην πόλη μας. Όταν λέω πόλη μας, για να χαριτολογήσω κιόλας, εννοώ τον Πειραιά. Γιατί στη ναυτιλία υπάρχει ο Πειραιάς και ο Ολυμπιακός. Και απόδειξη εδώ ότι όλο το πάνελ είναι Ολυμπιακοί, μαζί με τον συντονιστή.

Ελπίζω, λοιπόν να έδωσα το ουσιαστικό το μήνυμα. Πιστεύω ότι οι συνομιλητές θα σας δώσουν ακόμα περισσότερες αναλυτικές πληροφορίες.

Το μήνυμα λοιπόν είναι ότι οι τρεις μεγάλοι φορείς άνοιξαν τις πόρτες τους, πρώτη φορά γίνεται αυτό, και οφείλουμε, μακριά εμένα από το Επιμελητήριο, δεν το λέω... το λέω σαν Γιώργος Αλεξανδράτος, όπως είπαμε γόνος, είμαι δεύτερη γενιά, δεν είμαι αυτοδημιούργητος, θεωρώ ότι, και το λέω αυτό στους πατεράδες, ότι το μεγαλύτερο cluster για την πορεία είναι το όνομα που δίνεις στα παιδιά σου και εγώ χωρίς το cluster το οποίο είχε ο πατέρας μου δεν θα μπορούσα να κάνω ούτε βήμα. Και αυτό είναι ένα cluster. Φανταστείτε, λοιπόν, όλοι μας εδώ να ενώσουμε τις γνωριμίες μας και να γίνουμε ένα μεγάλο cluster για το κοινό καλό της ελληνικής ναυτιλίας.

Θα κλείσω και θα πω ότι παρόλο που σας είπα τιμώ και συνεργάζομαι, διότι είμαι σε ναυτιλιακή εταιρεία στον χώρο των bulk carriers, τους ξένους, ξέρετε τι μου θυμίζω; Γιατί το βαπόρι τι είναι; Είναι σαν την αγελάδα που βγάζει ένα γάλα. Όσο γάλα σου επιτρέπει η αγορά και πάνε όλοι με τα βαρέλια να την αρμέξουν την αγελάδα και εν πάση περιπτώσει δεν κλαιγόμαστε, όποιος θέλει ασχολείται με την πλοιοκτησία, όποιος δεν θέλει, δεν ασχολείται. Και ό,τι γάλα περισσέψει, το παίρνει και ο πλοιοκτήτης.

Δεν επιτρέπεται, λοιπόν, να είμαστε εμείς οι κτηνοτρόφοι, να έχουμε εμείς τις αγελάδες που είναι το μεγαλύτερο κομμάτι, που είναι η μεγαλύτερη επένδυση που δίνουμε, να έχουμε όλα τα ρίσκα και να μην βλέπουμε πολλούς Έλληνες στα επαγγέλματα τα οποία είναι directly or indirectly involved, το τονίζω αυτό, με την ναυτιλία, να μην έχουν και αυτοί το βαρέλι να πάρουν γάλα και να το παίρνουν οι ξένοι οι οποίοι μπορεί να κατέχουν και 2% ή 3% σε σχέση με το 16% του παγκοσμίου στόλου και το 50% το δικό μας.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και κλείνω με τη φράση του Winston Churchill, «Αλίμονό μας αν βρεθούμε μπροστά σε ενωμένους και μορφωμένους Έλληνες». Μορφωμένοι είμαστε. Ήρθε η ώρα να ενωθούμε όλοι. Ευχαριστώ πάρα πολύ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter