Συνάντηση Μ. Βαρβιτσιώτη - ΠΝΟ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2014 15:22
Συνάντηση με την Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) είχε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με βασικό αντικείμενο τον Οίκο Ναύτου, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας στην ακτοπλοΐα και το ζήτημα της ανεργίας των ναυτικών.
Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΕΝΕΝ αναφέρονται τα ακόλουθα:
Μετά από πολύμηνο αίτημα της ΠΝΟ ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης βρήκε χρόνο....... προκειμένου να πραγματοποιηθεί η συνάντηση με την εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ σήμερα 19/2/2014 στις 11.00 π.μ.
Παίρνοντας τον λόγο ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ μεταξύ των άλλων ανέφερε και ανέπτυξε τις παρακάτω θέσεις και απόψεις.
Με την ευκαιρία αυτής της συνάντησης για την οποία θέλω να υπογραμμίσω ότι για μας δεν έχει τον χαρακτήρα των δημόσιων σχέσεων ούτε πολύ περισσότερο την έννοια της ανταλλαγής φιλοφρονήσεων, θέλω επίσης να αποδοκιμάσω με τον πιο έντονο τρόπο τις επανειλημμένες δηλώσεις του ΥΝΑ είτε αυτές είχαν περιεχόμενο προσβλητικό για τον Ναυτεργατικό μας κόσμο είτε αυτές αποσκοπούσαν στην κατάργηση κεκτημένων όπως έγινε πρόσφατα με τις ΣΣΕ στις οποίες παρενέβη δηλώνοντας ότι με την λήξη τους εφαρμόζεται η MLC 2006!!!!
Θεωρούμε ότι πρόκειται για ανεπίτρεπτη παρέμβαση στον θεσμό των ΣΣΕ και έχει ως στόχο να νομιμοποιήσει πολιτικά την στρατηγική του εφοπλιστικού κεφαλαίου για την υπονόμευση και κατάργηση των ΣΣΕ.
Ταυτόχρονα όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα η κυβέρνηση και ο ΥΝΑ ανέχονται και υποθάλπουν την εφοπλιστική αυθαιρεσία και τρομοκρατία και δεν παίρνουν το παραμικρό μέτρο για την απλήρωτη ναυτική εργασία, για την συστηματική παραβίαση των ΣΣΕ και της ναυτικής νομοθεσίας.
Δεν παίρνουν κανένα μέτρο για την εκρηκτική άνοδο της ανεργίας που εξελίσσεται σε τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα στον χώρο της Ναυτιλίας για την Ναυτεργασία.
Στην ποντοπόρο ναυτιλία έχει εκδιωχθεί η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων Ναυτεργατών, στην ελληνική κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία δεν υπάρχουν πλέον έλληνες Ναυτεργάτες, στην Ακτοπλοΐα και στα Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών με τον νόμο 4150/2013 χάθηκαν εκατοντάδες θέσεις εργασίας στο όνομα της περιβόητης ανταγωνιστικότητας, στα μικρά τουριστικά σκάφη (ιδιωτικά και επαγγελματικά) με το προωθούμενο σχέδιο νόμου στην ουσία καταργείται το Ναυτικό επάγγελμα με κίνδυνο την ασφάλεια στα πλοία και με οδυνηρές συνέπειες στο ΝΑΤ και στα άλλα ασφαλιστικά μας ταμεία.
Πρόκειται για μια καταστροφική εφοπλιστόδουλη πολιτική η οποία γκρεμίζει και ισοπεδώνει δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών του Ναυτεργατικού μας κόσμου, προσφέρει τα πάντα στον βωμό της εφοπλιστικής κερδοφορίας και εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους.
Στην ίδια κατεύθυνση η κυβέρνηση βάζει λουκέτο στον Οίκο Ναύτη, καταργεί και διαλύει τον ιστορικό φορέα παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης της Ναυτεργατικής οικογένειας. Με τον τρόπο αυτό θα υποβαθμίσει παραπέρα τις υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους και θα οδηγήσει με βεβαιότητα τους Ναυτικούς, τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα σε δραματικό και τραγικό αδιέξοδο.
Παράλληλα η κυβερνητική πολιτική στον τομέα της υγείας απαξιώνει το δημόσιο σύστημα υγείας και οδηγεί στην ενίσχυση της κερδοσκοπίας, στην ιδιωτικοποίηση και στην εμπορευματοποίηση της υγείας.
Επίσης η κατάσταση και των άλλων ασφαλιστικών μας ταμείων είναι δραματική. ΝΑΤ – ΚΕΑΝ – Ταμεία Πρόνοιας κ.λπ. και οι ασφαλισμένοι απόμαχοι του κύματος υφίστανται τις συνέπειες από τις πολιτικές της τρόικα και των υποταγμένων ελληνικών κυβερνήσεων τα τελευταία 4 χρόνια με αποτέλεσμα οι συντάξεις να διολισθήσουν έως και 60% ενώ οι λοιπές παροχές να συρρικνώνονται συνεχώς, γεγονός που οδηγεί σε μαζική φτωχοποίηση τους συνταξιούχους Ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους.
Κλείνοντας σημείωσε ότι η μόνη επιλογή για τον Ναυτεργατικό μας κόσμο είναι η ενότητα, η συσπείρωση και η συντονισμένη πάλη για την ανατροπή αυτής της κοινωνικά ανάλγητης πολιτικής και της κυβέρνησης που απαρέγκλιτα υλοποιεί τις επιταγές των τοκογλύφων δανειστών.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης για άλλη μια φορά επέμενε στην ορθότητα και συνέχιση της κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής και στην ουσία δεν δεσμεύτηκε σε κανένα επίμαχο πρόβλημα που του τέθηκε υπόψη από το σύνολο των εκπροσώπων των Ναυτεργατικών σωματείων.
Για άλλη μια φορά κατέστησε σαφές ότι τάσσεται υπέρ της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ένα καθεστώς που διαμορφώνει συνθήκες καταστροφής και διάλυσης κάθε προστασίας στην απασχόληση, στις ΣΣΕ, στις εργασιακές σχέσεις, στην κοινωνική ασφάλιση, στην παροχή υγείας και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και ελευθερίες του Ναυτεργατικού μας κόσμου.