Η Ακτοπλοΐα στο... «Πάμε Στοίχημα»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 08 Μαρτίου 2014 12:00
Του Φώτη Καρλή
Έχουμε μπει στο Μάρτη, δηλαδή ενάμιση μήνα πριν το Πάσχα και τρεις μήνες πριν το καλοκαίρι, και οι περισσότερες εταιρείες βρίσκονται σε στάση αναμονής εν όψει των εξελίξεων που αναμένονται στην ακτοπλοΐα.
Μπορεί η θεσμοθέτηση ενός πιο ευέλικτου θεσμικού πλαισίου για τη δρομολόγηση των πλοίων να οδήγησε τις περισσότερες εταιρείες να ανακοίνωσαν από νωρίς τα πλάνα των δρομολογίων τους για τη θερινή περίοδο 2014, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα, καθώς το πιθανότερο είναι να υπάρξουν αρκετές αλλαγές.
Το τοπίο στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, όπως είναι διαμορφωμένο σήμερα, είναι ιδανικό για δεινούς λύτες σταυρολέξων αλλά και... λάτρεις του στοιχήματος.
Η ΝΕΛ
Πρώτο στοίχημα με ενδιαφέρουσες αποδόσεις είναι η επιβίωση ή όχι της ΝΕΛ. Από αυτή την εξέλιξη θα εξαρτηθούν πολλά και κυρίως η διάρθρωση του στόλου των τριών εταιρειών, ΑΝΕΚ, HELLENIC SEAWAYS και BLUE STAR FERRIES.
Σε χαλεπούς οικονομικούς καιρούς, που ζούμε, το σίγουρο χρήμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών ουδείς το περιφρονεί.
Αυτές τις γραμμές (κυρίως Ενδοκυκλαδικά και Βορείου Αιγαίου) τις εξυπηρετεί η ΝΕΛ και οι μνηστήρες είναι πολλοί, που θέλουν να τις αναλάβουν. Ήδη, μάλιστα, οι παραπάνω εταιρείες μελετούν σενάρια για την τροποποίηση των δρομολογίων τους.
ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Επόμενο στοίχημα; Η επιβίωση της VENTOURIS SEA LINES και η επαναδρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ στις Δυτικές Κυκλάδες. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα συνελήφθη ο γνωστός εφοπλιστής για χρέη στο δημόσιο και η δρομολόγηση του πλοίου του κρίνεται εξαιρετικά αμφίβολη με τις αποδόσεις του στοιχήματος να δείχνουν την οριστική αποχώρησή του.
Παίρνοντας ως δεδομένη αυτή την εξέλιξη, γρίφο αποτελεί ποιο πλοίο θα καλύψει το κενό του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Η BLUE STAR FERRIES τα Χριστούγεννα έκανε μια έκτακτη προσέγγιση στη Σέριφο και στη Κύθνο και το Ε/Γ –Ο/Γ BLUE STAR PAROS γνώρισε την αποθέωση στο λιμάνι της Σερίφου.
Από την άλλη πλευρά, το Ε/Γ –Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, της ΑΝΜΕΖ, αποδεικνύεται σταθερή και σίγουρη επιλογή για τις Δυτικές Κυκλάδες, αφού έχοντας στο τιμόνι τον καπτά Ισίδωρο Λιγνό και το ηρωικό πλήρωμα του δεν έχει χάσει ούτε μια προσέγγιση όλο το χειμώνα. Παράλληλα, η εταιρεία στο τελευταίο ΣΑΣ ζήτησε τη δρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ σε αντικατάσταση του ΚΟΡΑΗΣ, κατά τη χειμερινή περίοδο 2014 -2015, αν και δεν είναι λίγοι αυτοί που στοιχηματίζουν την εμφάνιση του πλοίου νωρίτερα.
ΡΑΦΗΝΑ
Η «αδερφή» του ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Ε/Γ –Ο/Γ ΠΗΝΕΛΟΠΗ, της AGOUDIMOS LINES, παραμένει εγκαταλελειμμένη στο λιμάνι της Ραφήνας και οι αποδόσεις για την επανεμφάνιση της είναι ιδιαίτερα υψηλές καθώς ένα νέο της ξεκίνημα μόνο σ' ένα θαύμα (ή επιχειρηματικό ρομαντισμό –αυτοκτονία) στηρίζεται. Επίσης, μετά την αγορά του ιαπωνικού πλοίου από την GOLDEN STAR FERRIES, των αδελφών Στεφάνου, αναμένεται η αντίδραση της οικογένειας Παναγιωτάκη.
Β.Α. ΑΙΓΑΙΟ
Ένα από τα πεδία που θα δοθούν οι φετινές ακτοπλοϊκές μάχες ελέω ΝΕΛ είναι το Β.Α. Αιγαίο. HELLENIC SEAWAYS και BLUE STAR FERRIES ποντάρουν στο κλείσιμο της και ετοιμάζονται για αλλαγές στα πλάνα τους.
Τελικά η πρώτη, μετά τη ναύλωση του Ε/Γ –Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στο εξωτερικό θα δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιά –Χίο –Μυτιλήνη το ιαπωνικό θηρίο, Ε/Γ –Ο/Γ ΑΡΙΑΔΝΗ, όπως ανακοίνωσε, με πλοίαρχο τον καπτά Διαμαντή Παπαγεωργίου (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου).
Πλοίαρχος και πλοίο αναπτύσσουν τα τελευταία χρόνια σχέσεις λατρείας με τις τοπικές κοινωνίες και δε διστάζουν να το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία. Να σημειώσουμε το συγκινητικό και εντυπωσιακό χαιρετισμό του καπτά Διαμαντή στη Χίο κατά την τελευταία αναχώρησή του στις 8/1/2014.
Η BLUE STAR FERRIES θα συνεχίσει, όπως όλα δείχνουν, με το Ε/Γ –Ο/Γ BLUE STAR PATMOS στη γραμμή ενώ το στοίχημα στη περίπτωση αυτή είναι ποιος θα αναλάβει το κομμάτι από τη Μυτιλήνη ως τη Βόρεια Ελλάδα...
Τέλος, το Ο/Γ ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ, με τον καπτά Φώτη Λαμπρινό, συνεχίζει απτόητο το έργο του και φαίνεται να παίζει ρυθμιστικό ρόλο στη γραμμή αφού παίρνει τη μερίδα του λέοντος στα φορτηγά δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στους ανταγωνιστές του.
Η ΚΡΗΤΗ
Τα στοιχήματα στη Κρήτη πέφτουν βροχή. Από τη μία, αίνιγμα αποτελεί ποια πλοία τελικά θα δρομολογήσει στη γραμμή Πειραιά –Ηράκλειο η κοινοπραξία ΑΝΕΚ –ΑΤΤΙΚΑ, από την άλλη κανείς δεν είναι βέβαιος για το τι θα γίνει στα Χανιά.
Θα μπει ή όχι ο Ιταλός στα Χανιά(;) και η δρομολόγηση του Ε/Γ –Ο/Γ OLYMPIC CHAMPION στη γραμμή (για το φόβο των Ιουδαίων...) δείχνει προσωρινή αλλά όπως έχει δείξει και η ιστορία ουδέν μονιμότερον του προσωρινού... Αυτό φυσικά θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη γραμμή του Ηρακλείου, που αυτή τη στιγμή καλύπτεται από τα Ε/Γ –Ο/Γ BLUE HORIZON και KRITI 2.
ΕΠΤΑΝΗΣΑ
Επιπρόσθετα, λεπτές είναι οι ισορροπίες στις γραμμές Κεφαλονιάς και Ζακύνθου και οι συνθήκες δεν επιτρέπουν υψηλά πονταρίσματα... Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται εκεί έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στη τελευταία πρόσκληση του Σ.Α.Σ. και για γραμμές του Αιγαίου ενώ η KEFALONIAN LINES ταράζει τα νερά και μπαίνει σφήνα στη κοινοπραξία (IONIAN FERRIES) με δρομολόγια από Κυλλήνη τόσο προς Ζάκυνθο όσο και προς Κεφαλονιά.
Τέλος αντικείμενα στοιχήματος δε θα μπορούσαν να μην αποτελούν το τί θα γίνουν τα δύο πλοία της ΑΝΕΚ που επέστρεψαν από τη Κορέα, Ε/Γ –Ο/Γ ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ και ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β., πως θα σταθεί το Ε/Γ -0/Γ ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, της ΑΝΕΣ απέναντι στη κοινοπραξία του Σαρωνικού αλλά και ο ρόλος που θα παίξει ο νέος παίχτης της ακτοπλοΐας, το Ο/Γ ΤΑΛΩΣ, που θα δρομολογηθεί (σύμφωνα με το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας στο ΣΑΣ) σε βασικές γραμμές του Αιγαίου.
Η συνέχεια στα πρακτορεία...