Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 7am

Πάγια θέση του ΣΕΕΝ η πλήρης προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας στις διεθνείς συνθήκες και κανονισμούς»

aktoploia-pireas-098

Η προσαρμογή της νομοθεσίας που διέπει τις λειτουργίες της ακτοπλοΐας στις διεθνείς συνθήκες και κανονισμούς που διέπουν το σύνολο της ναυτιλιακής δραστηριότητας και κατά συνέπεια και της ναυτεργασίας.

Αποτελούσε και αποτελεί πάγια θέση του ΣΕΕΝ όπως χαρακτηριστικά τόνισε σε ανακοίνωσή του.

Ειδικότερα ο ΣΕΕΝ σημειώνει τα ακόλουθα:

«Αναφερόμενοι σε σχετικές χθεσινές δηλώσεις του ΥΝΑ κου Βαρβιτσιώτη στα πλαίσια συνεδρίου για την ακτοπλοΐα, διευκρινίζουμε ότι πάγια θέση του ΣΕΕΝ αποτελεί η πλήρης προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας στις διεθνείς συνθήκες και κανονισμούς που διέπουν το σύνολο της ναυτιλιακής δραστηριότητας και κατά συνέπεια και της ναυτεργασίας.

Μέσα στα πλαίσια αυτά, ο ΣΕΕΝ έχει επανειλημμένως τονίσει την ανάγκη προσαρμογής της νομοθεσίας περί επάνδρωσης των πλοίων στις σύγχρονες συνθήκες λειτουργίας του πλοίου και στα διεθνή δεδομένα. Ουδέποτε έχουμε αμφισβητήσει την εφαρμογή διεθνών συνθηκών συμπεριλαμβανομένης και της STCW, που αποτελούν νομοθετική επιταγή και την οποία τιμούμε και σεβόμαστε και εφαρμόζουμε πιστά.

Δυστυχώς, φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί σύγχυση στις υπηρεσίες του ΥΝΑ σχετικά με τα αιτήματά μας σε ότι αφορά τον αριθμό μελών του πληρώματος ακτοπλοϊκών πλοίων. Διευκρινίζουμε επομένως για πολλοστή φορά ότι ο αριθμός αυτός πρέπει να ρυθμίζεται και να βασίζεται στην κάλυψη των αναγκών για την ασφάλεια και διάσωση των επιβατών και του πλοίου, με λίγα λόγια να ισχύει ότι ακριβώς ισχύει και στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και ότι ισχύει πλέον και στη χώρα μας για τα πλοία διεθνών πλόων.

Πέραν τούτου οι εταιρείες πρέπει να έχουν την ελευθερία καθορισμού των μελών του πληρώματος με γνώμονα το επίπεδο των υπηρεσιών που κάθε μία από αυτές επιθυμεί να προσφέρει.
Πιστεύουμε ότι το σημερινό απαρχαιωμένο καθεστώς δεν βοηθάει, αντίθετα ενισχύει την ανεργία, αφού υπάρχουν πλοία τα οποία διακόπτουν τις δραστηριότητές τους ή αναγκάζονται να μειώσουν τα δρομολόγιά τους αδυνατώντας να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός ναυτικών να μην απασχολούνται.

Τέλος, τονίζουμε ότι οι προτάσεις που ο ΣΕΕΝ απευθύνει προς το ΥΝΑ και προς το σύνολο των φορέων που συνδιαλέγεται συνοδεύονται πάντοτε και στο μέτρο του δυνατού από στοιχεία, νούμερα και αιτιολογία. Τέτοια στοιχεία άλλωστε δώσαμε στη δημοσιότητα και κατά τη χθεσινή παρουσίαση της μελέτης του ΕΕΣΥΜ-ΣΕΕΝ-ΕΔΙΝΑΛΕ, όπου με συγκεκριμένα στοιχεία δείξαμε ότι η ακτοπλοΐα πέραν του αδιαμφισβήτητου συγκοινωνιακού χαρακτήρα της, αποτελεί και κρίσιμο και απαραίτητο συνδετικό κρίκο της τουριστικής αλυσίδας, ο οποίος αν δεν αναγνωριστεί θα οδηγήσει τα νησιά μας στο μαρασμό».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter