Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 7am

Welcome on board με επιχειρησιακές συμβάσεις. Αντιδρά η ΠΝΟ με κυλιομένες 24ώρες απεργίες απο την Δευτέρα το πρωί.

limani ploia 533 355

Με επαναλαμβανόμενες 24ώρες στάσεις εργασίας στα πλοία της ακτοπλοΐας, αρχής γενομένης από τις 6:00 το πρωί της Δευτέρας, απαντά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στην ρύθμιση του Πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου σύμφωνα με την οποία τίθενται σε εφαρμογή οι επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας στον κλάδο.

Συγκεκριμένα η υποπαράγραφος ΙΣΤ.3. «ρυθμίσεις συλλογικών διαπραγματεύσεων στη ναυτική εργασία» του Πολυνομοσχεδίου προβλέπει ότι στο άρθρο 1 του ΑΝ 3276/1944 (Α' 24), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής:

«4. α) Προκειµένου περί Επιβατηγών και Επιβατηγών - Οχηµαταγωγών πλοίων που εκτελούν δροµολογιακούς πλόες µεταξύ λιµένων στην ηµεδαπή, κάθε θέµα από τα οριζόµενα στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, που δύναται να καθορίζεται µε συλλογική σύµβαση, επιτρέπεται να ρυθµίζεται και µε επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις. Η ίδια ρύθμιση προβλέπει ότι «Όσο διαρκεί η εφαρµογή του Μεσοπρόθεσµου Πλαισίου ∆ηµοσιονοµικής Πολιτικής, τα οριζόµενα στην παρ. 1 του άρθρου 5 δεν ισχύουν στην περίπτωση που έχουν συναφθεί επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις».

Και ευέλικτη...ακινησία

Εξάλλου άλλη ρύθμιση του Πολυνομοσχεδίου παρέχει στις ακτοπλοϊκές εταιρίες τη δυνατότητα παράτασης του χρόνου της ετήσιας συντήρησης ενός πλοίου της ακτοπλοΐας.

Έτσι το χρονικό διάστημα μέχρι 60 ημερών δύναται να αυξηθεί με απόφαση των αρμοδίων Αρχών για λόγους «για λόγους ανωτέρας βίας, όπως γενική ή µερική απεργία, εµπορικός αποκλεισµός εισαγωγής ή µεταφοράς αναγκαίων υλικών, φυσικές καταστροφές, που επηρεάζουν άµεσα την πρόοδο και την αποπ̟εράτωση των εργασιών του πλοίου, για ίσο χρονικό διάστηµα διάρκειας των λόγων αυτών, ύστερα από αίτηµα του πλοιοκτήτη από το οποίο προκύπτει επαρκώς και τεκµηριωµένα η επέλευση και η διάρκεια των λόγων ανωτέρας βίας».

Σε περίπτωση διακοπής δρομολογίων λιγότερης των 60 ημερών ανά πλοίο, ο πλοιοκτήτης δύναται να μεταφέρει τις υπολειπόμενες ημέρες σε πλοίο ή πλοία που είναι δρομολογημένα στην ίδια γραμμή.

Επίσης «με απόφαση του υπουργού, ύστερα από αίτηση του πλοιοκτήτη και γνώμη του ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), μπορεί να ορίζεται ειδικότερα η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων: α) μέχρι 45 συνεχόμενες ημέρες, εφόσον οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία, β) σε γραμμή ή γραμμές μικρών αποστάσεων με εποχιακή μόνο κίνηση. Το αίτημα διακοπής εκτέλεσης δρομολογίων της περίπτωσης (α) της παραγράφου και μέχρι τη σύγκληση του ΣΑΣ μπορεί να γίνεται αποδεκτό από υφιστάμενα όργανα, εξουσιοδοτημένα με απόφαση του υπουργού».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις της ενόψει και των διακοπών του Πάσχα, εφόσον το ΥΝΑ δεν σπεύσει να αποσύρει τις σχετικές ρυθμίσεις.

 

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter