Σοκ και δέος από το ναυάγιο του πλοίου Sewol
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 19 Απριλίου 2014 09:45
Σοκ. Βιντεοσκοπούσαν τον... επικείμενο πνιγμό τους. Οι πληροφορίες που έρχονται μέσω των διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων για το ναυάγιο στη Νότια Κορέα θεωρείται σίγουρο ότι θα ανοίξει ένα νέο κύκλο συζητήσεων στις αρμόδιες επιτροπές για τις διαδικασίες διάσωσης σε επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία αλλά και για το ρόλο των αξιωματικών της γέφυρας πολύ δε μάλλον του καπετάνιου σε κατάσταση κρίσης.
Και αυτό γιατί η περίπτωση της Ν. Κορέας είναι η δεύτερη κατά σειρά σε ναυάγιο επιβατικού πλοίου, μετά την περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου στο Ιταλικό νησί, όπου ο καπετάνιος εγκαταλείπει το πλοίο από τους πρώτους... Ο 52χρονος Λι Τζουν Σέοκ, που συνελήφθη μαζί με δύο ακόμη μέλη του πληρώματος του πλοίου Sewol, έχει δεχθεί σφοδρές επικρίσεις στη Νότια Κορέα επειδή δεν ζήτησε την εκκένωση του πλοίου αμέσως μόλις αυτό ακινητοποιήθηκε έπειτα από μια πρόσκρουση. Να σημειωθεί ότι ο πλοίαρχος είναι αντιμέτωπος με πέντε κατηγορίες, μεταξύ αυτών αμέλεια, παραβίαση του δίκαιου της θάλασσας, ενώ κατηγορείται και επειδή ήταν από τους πρώτους που απομακρύνθηκαν από το πλοίο την ώρα που οι επιβάτες εξακολουθούσαν να είναι παγιδευμένοι και κινδύνευαν. Σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό, έχουν εντοπιστεί 29 νεκροί, ενώ 273 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται. Κανένας ζωντανός δεν έχει βρεθεί από το πρωί της Μ. Τετάρτη, οπότε σημειώθηκε το δυστύχημα. Οι 174 επιζήσαντες περισυλλέγησαν πολύ γρήγορα μετά το ναυάγιο στη θάλασσα, ή την ώρα που πηδούσαν από το πλοίο. Το Sewol μετέφερε 476 ανθρώπους, μεταξύ των οποίων 352 μαθητές ενός λυκείου της νότιας Σεούλ που βρίσκονταν σε σχολική εκδρομή. Ο υποδιευθυντής του σχολείου, που διασώθηκε, βρέθηκε χθες Μ. Παρασκευή απαγχονισμένος καθώς, όπως μεταδόθηκε επέλεξε να δώσει τέλος στη ζωή του με αυτό τον τρόπο μη αντέχοντας την απώλεια τόσων νέων ζωών.
Το συγκλονιστικότερο στην υπόθεση είναι ότι τα ειδησεογραφικά πρακτορεία χθες μετέδωσαν εικόνες από τις τελευταίες στιγμές του πλοίου πριν αυτό ανατραπεί με μέλη του πληρώματος να περπατούν με δυσκολία στις πλαϊνές υπερκατασκευές του πλοίου γεγονός που υποδήλωνε αφ ενός την μεγάλη κλίση του και βέβαια την αδυναμία καθαίρεσης των σωστικών μέσων. Τραγικότερο όλων ότι οι επιβάτες φαίνεται να «υπάκουσαν» στις εντολές να μείνουν στις θέσεις τους και όχι να συγκεντρωθούν στα σημεία συγκέντρωσης για διάσωση με τραγικά όπως αποδείχθηκε αποτελέσματα.