Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 7am

Β. Αιγαίο: Κανένα ενδιαφέρον για τις μέχρι πρότινος γραμμές της ΝΕΛ

nel-taxiarchis

Καμία πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον στη σημερινή πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, σύμφωνα με όσα αναφέρει το ΑΠΕ, για την κάλυψη με το ίδιο μίσθωμα και αριθμό δρομολογίων, των δύο από των πέντε άγονων γραμμών που εκμεταλλεύεται η ΝΕΛ και από τις οποίες έχει κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία, ο αρμόδιος υπουργός Μ.Βαρβιτσιώτης, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.

Η πρώτη άγονη αφορούσε το βόρειο Αιγαίο και συγκεκριμένα την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη-Λήμνο-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ Σάμου, Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Καρλόβασι-Αγ.Κήρυκος και η δεύτερη την κάλυψη της γραμμής Λαύριο-Ψαρά-Μεστά Χίου.

Έτσι ο διαγωνισμός για την κάλυψη των δύο άγονων γραμμών της ΝΕΛ περνάει πλέον στη δεύτερη φάση που είναι αυτός της απευθείας ανάθεσης με ταυτόχρονη προκήρυξη νέου διεθνούς διαγωνισμού.

Η απευθείας ανάθεση για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να λάβει μέρος στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που θα διεξαχθεί την Παρασκευή 12/09 στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Πλέον οι εταιρείες που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την κάλυψη των γραμμών αναμένεται να υποβάλλουν προτάσεις με μεγαλύτερο μίσθωμα, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και αλλαγή η περιορισμός των δρομολογίων.

Σημειώνεται ότι η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει προχωρήσει από την περασμένη σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το ΥΝΑ.

Στο μεταξύ συγκέντρωση έξω από το ΝΑΤ πραγματοποιούν αύριο το πρωί ναυτεργατικά σωματεία κάνοντας λόγο για προσπάθεια διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των ναυτικών, των συνθηκών εργασίας και της κοινωνικοασφαλιστικής προστασίας.

Σε πρόσφατη κοινή ανακοίνωσή τους ναυτεργατικές ενώσεις, κατήγγειλαν την ηγεσία του Υ.Ν.Α. ότι αυξάνει την ανεργία των ναυτεργατών με την απόφαση για την ΝΕΛ και την ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ N.E και για συσσώρευση προβλημάτων στο ακτοπλοϊκό συγκοινωνιακό δίκτυο.

Η ΠΕΝΕΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρει τα εξής:

"Όπως είχαμε επισημάνει ως ΠΕΝΕΝ η διημερίδα που οργανώθηκε πρόσφατα στην Μυτιλήνη από τον Υπουργό Ν.Α είχε ως κεντρική στόχευση με την συμμετοχή των τοπικών φορέων του Βοριοανατολικού Αιγαίου να δημιουργήσει την νομιμοποιητική βάση για την έκπτωση της ΝΕΛ από τις συγκεκριμένες γραμμές στις οποίες πράγματι διαπιστώθηκαν όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα σωρεία προβλημάτων που σχετίζονταν με την οικονομική κατάσταση της εταιρείας (αναβολές και καθυστερήσεις δρομολογίων λόγω επισχέσεων εργασίας ή μη πληρωμής καυσίμων) επαναλαμβανόμενες βλάβες και ζημιές που οδηγούσαν στην δυσλειτουργία της ομαλής εκτέλεσης των δρομολογίων με ότι αρνητικό συνεπάγεται το γεγονός αυτό για τους νησιώτες και τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες.

Χωρίς καθόλου να παραγνωρίζουμε την σοβαρότητα των παραπάνω προβλημάτων θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι ο εξοστρακισμός της ΝΕΛ από τον χάρτη της Ακτοπλοΐας και των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι ενταγμένος στον σχεδιασμό της κυβέρνησης και των τραπεζών με σκοπό να δημιουργήσουν ένα νέο μονοπωλιακό τραστ στον χώρο της Ακτοπλοΐας.

Οι εξελίξεις στον ευαίσθητο τομέα των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις μας ότι η κατάσταση με ή χωρίς την ΝΕΛ είναι ανησυχητική. Η δραματική συρρίκνωση του Ακτοπλοϊκού στόλου, η απόσυρση πολλών πλοίων κατά την χειμερινή περίοδο, η αύξηση του χρόνου εκτέλεσης των δρομολογίων προκειμένου να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων, η γενίκευση του φαινομένου της απλήρωτης Ναυτεργατικής εργασίας, η επαναφορά πλοίων μεγάλης ηλικίας σε διάφορες Ακτοπλοϊκές γραμμές σε συνδυασμό με την διακοπή ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του Ακτοπλοϊκού στόλου την τελευταία 7ετία, διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα που οδηγεί με μεγάλες ταχύτητες την Ακτοπλοΐα στο παρελθόν της δεκαετίας του 1980!!

Η υπερχρέωση όλων των Ακτοπλοϊκών σχημάτων και η μεγαλύτερη από ποτέ εξάρτησή τους από τις τράπεζες (οι οποίες ανακεφαλαιοποιήθηκαν με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και ήδη έπρεπε να έχουν περάσει οι Διοικήσεις τους στον δημόσιο έλεγχο) είναι στοιχεία που αποτελούν την καλύτερη απόδειξη ότι το μοντέλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην Ακτοπλοΐα κατέρρευσε και χρεοκόπησε!!!

Κατά την γνώμη μας αποτελεί θέμα άμεσης προτεραιότητας και την μόνη ελπιδοφόρα προοπτική να οργανωθεί και να σχεδιασθεί από την αρχή το δίκτυο και ο έλεγχος των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το οποίο πλέον να περάσει στο δημόσιο διασφαλίζοντας το κοινωνικό αυτό αγαθό όπως είναι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σε μια κατεύθυνση που θα κατοχυρώνεται η απρόσκοπτη συγκοινωνία σε ετήσια βάση για όλα τα νησιά, με Ακτοπλοϊκό στόλο ασφαλή, επανδρωμένο με έλληνες ναυτεργάτες με υψηλή ποιότητα υπηρεσιών προς τους νησιώτες, τους επιβάτες και γενικότερα τους χρήστες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Πρέπει να γίνει σαφές ότι όλες ως τώρα οι κυβερνητικές πολιτικές και ιδιαίτερα το νέο θεσμικό πλαίσιο που θεσπίστηκε με τον νόμο 4150/2013 είναι αδιέξοδες, χρεοκοπημένες, δεν μερεμετίζονται. Δεν χωράνε μπαλώματα και ευκαιριακές λύσεις με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην δημιουργία ολιγοπωλιακού καθεστώτος στην Ακτοπλοΐα με θύματα τους νησιώτες, τους Ναυτεργάτες αλλά και σε μεγαλύτερη ακόμη επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους Έλληνες.

Χρειάζεται μια ριζική ανατροπή στο σημερινό θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να δημιουργήσει και να οδηγήσει σε μια ποιοτική αλλαγή στις υπηρεσίες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Αναφορικά με την ΝΕΛ πρέπει να εξασφαλισθεί άμεσα η καταβολή και η πλήρης εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών των πληρωμάτων μέχρι και το τελευταίο ευρώ.

Ο Υπουργός Ν.Α και οι υπηρεσίες του ΥΝΑ παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας, όχι μόνο δεν μερίμνησαν για το μεγάλο αυτό πρόβλημα αλλά ακόμη δεν έχει ενεργοποιηθεί η δημιουργία ταμείου για την εξόφληση των πληρωμάτων των πλοίων που εκτελούν άγονη γραμμή.

Η ΠΕΝΕΝ θα σταθεί απέναντι σε οποιαδήποτε κυβερνητική και Υπουργική απόφαση που οδηγεί σε νέες απώλειες θέσεων εργασίας στην Ακτοπλοΐα και σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία πλοίων.

Ο Υπουργός Ν.Α και η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την καταστροφική ναυτιλιακή πολιτική τους".

 

 

Πηγή: Πληροφορίες από ΑΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter