Στο κόκκινο το θερμόμετρο στο Σ.Α.Σ. μεταξύ ΝΕΛ και HSW- Δυο προτάσεις για το Βόρειο Αιγαίο (up date)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 12 Σεπτεμβρίου 2014 16:25
Δύο προτάσεις προκειμένου να καλυφθούν προσωρινά οι έκτακτες ανάγκες των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου για περίπου ένα μήνα, πριν το υπουργείο προχωρήσει σε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, υιοθέτησε στη σημερινή του συνεδρίαση το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) μετά την έκπτωση από δύο άγονες γραμμές της ΝΕΛ και της θυγατρικής της ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που έγινε με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προτάσεις αυτές σύμφωνα με τη διαδικασία αφού ανακοινωθούν, όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα κληθούν να καταθέσουν τη Δευτέρα τις προτάσεις τους και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου με βάση τη συμφερότερη και την καλύτερη προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος θα προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση.
Η πρώτη πρόταση είναι δύο δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά για Ικαρία-Σάμο-Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα, με επιδότηση και η δεύτερη από Πειραιά για Μυτιλήνη να προεκτείνεται δύο φορές την εβδομάδα για Λήμνο-Καβάλα με προσέγγιση δωρεάν στα Ψαρά.
Νωρίτερα το Theseanation.gr έγραφε
Άνω-κάτω έγινε σήμερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με τους εκπροσώπους της ΝΕΛ να επιτίθενται κατά του υπουργείου Ναυτιλίας, κάνοντας λόγο για μεθοδευμένη και προμελετημένη απόφαση να κριθεί η εταιρία έκπτωτη από τα επιδοτούμενα δρομολόγια της στο Βόρειο-Ανατολικό Αιγαίο.
Το θερμόμετρο ανέβηκε ακόμη υψηλότερα όταν στο αίτημα του υπουργείο για την κάλυψη των «ορφανών» δρομολογίων της ΝΕΛ εξεδήλωσε επιθυμία να τα καλύψει η HSW με δύο δρομολόγια την εβδομάδα, αντί τριών που προέβλεπε η άδεια της ΝΕΛ, αλλά και με υψηλότερο τίμημα, μιας και όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι της εταιρίας, το υφιστάμενο τίμημα είναι χαμηλό.
Στο σημείο αυτό ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΛ δήλωσε ότι εφόσον υπάρξει νέος διαγωνισμός με αυτά τα δεδομένα (λιγότερα δρομολόγια, υψηλότερο τίμημα), τότε θα ζητήσει να καταθέσει αίτημα και η εταιρία του, η οποία μέχρι σήμερα κάλυπτε τις γραμμές του Βόρειου Αιγαίου με περισσότερα δρομολόγια και με χαμηλότερο, όπως προέκυψε από την απαίτηση της HSW, τίμημα.
Οι εκπρόσωποι της HSW στη συνέχεια βελτίωσαν την πρόταση τους, κάνοντας λόγο για λιγότερα δρομολόγια ή αύξηση της επιδότησης του Β. Αιγαίου, δεδομένου ότι, όπως προαναφέρθηκε, θεωρούν την επιδότηση που δίδεται για την εν λόγω περιοχή την πιο χαμηλή σε σχέση με τις αντίστοιχες επιδοτήσεις άλλων δρομολογίων σε άλλες περιοχές.
Η HSW εξάλλου δήλωσε πρόθυμη να δρομολογήσει το «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα, στη γραμμή Ικαρία -Σάμο -Χίο -Μυτιλήνη -Λήμνο -Καβάλα ξεκινώντας αρχικά από τον Πειραιά.
Οι εκπρόσωποι φορέων της Βορείου Ελλάδος εξάλλου δήλωσαν ότι δεν θέλουν την ΝΕΛ στην περιοχή.
Η πρόταση της HSW για μείωση των δρομολογίων που φαίνεται να εξετάζει το υπουργείο, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος με ανακοίνωση του, επισημαίνει ότι δεν θα γίνει αποδεκτή από τα νησιά του Β. Αιγαίου η υποβάθμιση της ακτοπλοϊκής τους σύνδεσης.