Μεγάλη η συνεισφορά της ακτοπλοΐας στο Α.Ε.Π. - UPD
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 04 Νοεμβρίου 2014 11:35
Στο 6,5% του ΑΕΠ της χώρας για το 2013 εκτιμάται η συνεισφορά συνολικά, της ακτοπλοΐας σύμφωνα με την μελέτη που παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή σε αίθουσα του ΕΒΕ Πειραιώς από το ΙΟΒΕ.
Η μελέτη του ΙΟΒΕ εστιάζει στις επιδράσεις της ακτοπλοΐας στην οικονομία ενώ καταγράφει τις επιδόσεις και τις προοπτικές της υπό μια σειρά προϋποθέσεων οι οποίες και θα αναλυθούν εκτενώς στην παρούσα παρουσίαση τω γενικών γραμμών της μελέτης η έκταση της οποίας είναι άνω από 90 σελίδες.
Ιδιαίτερα τονίζεται ο ρόλος και η αλληλεπίδραση στον τουρισμό της ακτοπλοΐας αλλά και της οικονομικής συνοχής και ανάπτυξης της νησιωτικής χώρας.
Στην μεγάλη συμβολή στο ΑΕΠ αναφέρθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης, ο οποίος εστίασε στο ρόλο της ακτοπλοΐας για την εδαφική συνοχή της χώρας ενώ καυτηρίασε τις παλινωδίες της προηγούμενης περιόδου, όπου δεν υπήρχε ουσιαστικά υπουργείο με αποτέλεσμα τα θέματα της ακτοπλοΐας να είναι διάσπαρτα σε μια χρονική συγκυρία όπου εμφανίστηκε κρίση η οποία και άσκησε σοβαρές πιέσεις στην ακτοπλοΐα.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλης προλογίζοντας τη μελέτη αναφέρθηκε και αυτός στο ρόλο της ακτοπλοΐας, παρατηρώντας ότι μάλλον δεν αναγνωρίζεται στο εύρος και στη σημασία που αυτή έχει όταν άλλοι κλάδοι της οικονομίας, όπως ο τουρισμός και οι οδικές μεταφορές απολαμβάνουν της στήριξης του κράτους, είτε αυτό λέγεται ΦΠΑ είτε άλλες οικονομικού περιεχομένου διευκολύνσεις, όπως οι αποσβέσεις για ζημιές, οι οποίες καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, με ποσό υπερδιπλάσια εκείνων που παίρνει η ακτοπλοΐα για να τονίσει ότι και μέρος αυτών προέρχονται από τους επίναυλους που καταβάλλουν οι επιβάτες.
Στο περιθώριο της σημερινής παρουσίασης επανήλθε δια στόματος υπουργού Ναυτιλίας στο προσκήνιο της επικαιρότητας και το θέμα του λιμανιού του Λαυρίου, ως λιμένα που θα μπορούσε να παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην αναμόρφωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, δεδομένου ότι όπως έχει καταδειχτεί από σωρεία μελετών του παρελθόντος, η χρήση του λιμένος για τις γραμμές της Παροναξίας και όχι μόνο μειώνει σχεδόν στο ήμισυ τις αποστάσεις άρα και τα κόστη σε καύσιμα ενώ βελτιώνει σημαντικά ή μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη συχνότητα κάλυψης του νησιωτικού χώρου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΙΟΒΕ