Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 7am

Καταγγελίες για παράνομες μεταφορές τοξικών στα πλοία της γραμμής

OFAE kenanidis 09

Την παράνομη μεταφορά τοξικών και επικίνδυνων φορτίων με τα πλοία των γραμμών της Αδριατικής από ιδιοκτήτες φορτηγών κατήγγειλε την Πέμπτη η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), η οποία προχώρησε σε αποκαλύψεις για τα καλά κρυμμένα μυστικά των Οδικών και Ακτοπλοϊκών Μεταφορών. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, κ. Απόστολος Κενανίδης, αναφερόμενος στο ναυτικό δυστύχημα του «Norman Atlantic», η συμφορά θα ήταν απείρως μεγαλύτερη εάν η πυρκαϊά είχε εκδηλωθεί κατά την επιστροφή του πλοίου στην Ελλάδα.

Και αυτό διότι, όπως αποκάλυψε, στην επιστροφή από την Ιταλία εισέρχονται στα πλοία φορτηγά, τα οποία μεταφέρουν χημικά και τοξικά προϊόντα, κάτι που αποκρύπτουν από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, διότι ο ναύλος για τα επικίνδυνα φορτία είναι πολύ ακριβότερος καθώς το όχημα αποθηκεύεται σε ειδικό σημείο του πλοίου.

«Ο αριθμός τους είναι μεγάλος. Δεν παρουσιάζουν τα έγγραφα μεταφοράς όταν μπαίνουν στο πλοίο. Τα χημικά είναι αδήλωτα. Σε ελέγχους που κάναμε -και καταγγείλαμε στις αρχές της Ηγουμενίτσας- βρέθηκαν αυτοκίνητα που είχαν φορτωμένα σε βαρέλια χημικά και τοξικά τα οποία ήταν καλυμμένα πίσω από κούτες με άλλο εμπόρευμα» είπε ο κ. Κενανίδης.

Όπως τόνισε, αυτή η κατάσταση μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτα και καταστροφικά αποτελέσματα σε περίπτωση φωτιάς, σημειώνοντας ότι, εάν υπήρχε τέτοιο φορτίο στο «Norman Atlantic», οι ανθρώπινες απώλειες θα ήταν απείρως μεγαλύτερες.

Για παράδειγμα, ο κ. Κενανίδης αναφέρθηκε και σε περίπτωση φορτηγού ψυγείου από τη Γερμανία στην Ηγουμενίτσα, το οποίο είχε μετέφερε αδήλωτα χημικά που ήταν καλυμένα από σοκολάτες και καραμέλες. Όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ, για τη μεταφορά τοξικών και χημικών προϊόντων προβλέπεται από τη νομοθεσία η τοποθέτηση ειδικών πινακίδων σήμανσης στο όχημα, η χαμηλή ταχύτητα κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο και η υποχρέωση δήλωσης του φορτίου στα πλοία, κάτι που όμως δεν γίνεται τακτικά.

Όπως τόνισε, κατά κανόνα η αδήλωτη μεταφορά χημικών και τοξικών προϊόντων εκτελείται από ελληνικών συμφερόντων φορτηγά με βουλγαρικές πινακίδες. Σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη, οι έλεγχοι είναι «χλιαροί» τόσο σε Ελλάδα όσο κυρίως στην Ιταλία, με αποτέλεσμα τα συγκεκριμένα φορτία να μην εντοπίζονται.

Γιατί κοιμούνται μέσα στα φορτηγά

Ο κ. Κενανίδης αναφέρθηκε και στη συνήθεια των οδηγών φορτηγών, οι οποίοι ταξιδεύουν με τα πλοία της γραμμής, να μην κοιμούνται στην καμπίνα, αλλά να παραμένουν παράνομα μέσα στα οχήματά τους. (Σχετικό ρεπορτάζ είχε δημοσιευτεί στο «Βήμα της Κυριακής» με τίτλο «Τον σκότωσαν οι κοριοί στην καμπίνα».)

Όπως σημείωσε, οι οδηγοί αποφεύγουν να κοιμούνται στις καμπίνες λόγω δυσοσμίας και εμφάνισης ψύλλων, με αποτέλεσμα να προτιμούν τα οχήματά τους προκειμένου να συνεχίσουν ξεκούραστοι την οδήγηση για εκατοντάδες χιλιόμετρα. «Αυτό είναι σε γνώση των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Υπάρχει ανοχή» παραδέχθηκε.

Παράλληλα, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ τόνισε ότι οι ροές μεταναστών χωρίς νομιμοποιητικά έγγραφα είναι διαρκείς από τα ελληνικά λιμάνια και σημείωσε ότι πολύ συχνά οδηγοί, οι οποίοι αγνοούν ότι μετανάστες έχουν κρυφτεί στα οχήματά τους, βρίσκονται υπό διωγμό και τα φορτηγά τους κατάσχονται. «Όταν εντοπίζεται κρύπτη στην καμπίνα, φυσικά και να υπάρχει τιμωρία» πρόσθεσε.

Μάλιστα, αναφερόμενος στο «Norman Atlantic» τόνισε ότι «πιστεύουμε ότι υπάρχουν αγνοούμενοι λαθρομετανάστες». Επίσης, μιλώντας για το δυστύχημα, σημείωσε ότι η ΟΦΑΕ θα παράσχει νομική υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων, αλλά και οικονομική βοήθεια.

Στη Βουλγαρία 7,5 χιλιάδες ελληνικά φορτηγά

Επίσης, αναφέρθηκε στις ενέργειες της ΟΦΑΕ στη Βουλγαρία, όπου δραστηριοποιούνται περίπου 7,5 χιλιάδες οχήματα ελληνικών συμφερόντων. Η κρίση, ο χαμηλός φορολογικός συντελεστής και το κόστος εργασίας έκαναν πολλούς ιδιοκτήτες φορτηγών να στραφούν εκεί, είπε ο κ. Κενανίδης, με αποτέλεσμα να υπάρχει σήμερα αθέμιτος ανταγωνισμός στην αγορά.

Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ τόνισε ότι πολλά τιμολόγια δεν καταγράφονται, έσοδα υποκρύπτονται και φόροι δεν καταβάλλονται, με αποτέλεσμα οι βουλγαρικές αρχές να ξεκινήσουν έρευνες. Ήδη, όπως τόνισε, περίπου 250 εταιρείες οδηγήθηκαν σε «λουκέτο» ως το τέλος του 2014, ενώ προσεχώς αναμένονται εντατικοί έλεγχοι μετά τη συνεργασία των υπουργείων Μεταφορών Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Προχωρούν σε καταγγελία στην ΕΕ για τους ναύλους

Οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών ήταν ιδιαίτερα επικριτικοί για τους ναύλους της ακτοπλοΐας, οι οποίοι τις επόμενες ημέρες αυξάνονται εκ νέου. Όπως τόνισαν, ενώ τα εισιτήρια χρεώνονται ως high speed, εν τούτοις τα πλοία ταξιδεύουν με χαμηλές ταχύτητες για εξοικονόμηση καυσίμων. Την ίδια στιγμή ο επίναυλος καυσίμου παραμένει υψηλός την ώρα που διεθνώς η τιμή του πετρελαίου καταρρέει.

Μάλιστα, τόνισαν ότι εάν δεν υπήρχαν τεράστιες καθυστερήσεις στα τελωνεία της Σερβίας και της πΓΔΜ, το οδικό ταξίδι θα ήταν και πιο γρήγορο και πιο οικονομικό.

Οι εκπρόσωποι της ΟΦΑΕ σημείωσαν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν αγνοήσει τις εκκλήσεις τους για ανταγωνιστικούς ναύλους, που να κυμαίνονται σε χρεώσεις αντίστοιχες με αυτές που καταβάλουν οι ιταλοί συνάδελφοί τους. Μάλιστα, εξήγγειλαν ότι ετοιμάζουν να καταθέσουν φάκελο στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, εάν δεν υπάρξει πολιτική λύση.

Ζητούν έλεγχο της αγοράς και ρύθμιση χρεών

Στο μεταξύ, η Ομοσπονδία παρουσίασε τις θέσεις της για την ανασυγκρότηση του κλάδου των οδικών μεταφορών. Όπως ανέφερε ο κ. Κενανίδης, στην απελευθέρωση του επαγγέλματος δεν τέθηκαν κανόνες, κάτι που έφερε αντίθετα αποτέλεσμα από τα αναμενόμενα. Μάλιστα, όπως παρατήρησε, άνω του 60% του μεταφορικού έργου πέρασε σε φορτηγά ξένων συμφερόντων «που δεν τηρούν κανόνες και κάνουν πλιάτσικο στην αγορά».

Έτσι, συνέχισε, πάνω από 1 δισ. ευρώ χάνεται κάθε χρόνο από την εθνική οικονομία λόγω της απουσίας του ελέγχου της νομιμότητας. «Η απελευθέρωση έφερε νέες θέσεις ανεργίας. Πάνω από το 60% των εργαζομένων αποσύρθηκε την περίοδο της κρίσης και ένα μέρος υποαπασχολείται» πρόσθεσε ο κ. Κενανίδης.

Η ΟΦΑΕ, απευθυνόμενη προς την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις κάλπες της 25ης Ιανουαρίου, προτείνει κίνητρα για δημιουργία εταιρειών με χρηματοδοτικές λύσεις, πάταξη της παράνομης μεταφοράς με μεικτά κλιμάκια ελέγχου, πακέτα προσφορών στην ακτοπλοΐα κατά το ιταλικό πρότυπο και μείωση του επίναυλου καυσίμου, ρυθμίσεις χρεών προς το Δημόσιο με περίοδο χάριτος, τη διάθεση των αδειών τρίτων χωρών από την ΟΦΑΕ και την παύση χορήγησης αφορολόγητου πετρελαίου σε μη κοινοτικά φορτηγά στα ΚΑΕ.

Το προεδρείο της ΟΦΑΕ αναμένεται να συναντηθεί με εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ τις επόμενες ημέρες, ενώ έχει ζητήσει συνάντηση και με το Ποτάμι

 

Πηγή: www.tovima.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter