Καλό ταξίδι στον Δημήτριο Λ. Νομικό
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 04 Ιανουαρίου 2016 12:05
Φωτογραφία - Κείμενο: Αντώνης Λαζαρής
Η πρόσφατη απώλεια του Δημήτριου Νομικού προκάλεσε μεγάλη θλίψη και βαθιά συγκίνηση στη Σαντορίνη, τον Πειραιά, το Βόλο, τις Βόρειες Σποράδες, την Κρήτη και σε όλα τα λιμάνια όπου η Nomicos Lines άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της.
Η παρουσία της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας της οικογένειας Νομικού βάστηξε περισσότερο από ογδόντα χρόνια.
Η εταιρεία ιδρύθηκε μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο από τον Λουκά Νομικό, από την Οία της Σαντορίνης, και δραστηριοποιήθηκε στην ποντοπόρο Ναυτιλία.
Στην ελληνική ακτοπλοΐα η οικογένεια του Λουκά Νομικού δραστηριοποιήθηκε από τα μέσα της δεκαετίας του '60 και μετά.
Ο Νικόλαος και ο Δημήτριος Νομικός, οι γιοί του Λουκά Νομικού, ίδρυσαν την Nomicos Lines, την Ακτοπλοΐα Υιών Λουκά Νομικού.
Η Nomicos Lines βάδισε σταθερά στα χνάρια που χάραξε ο Λoυκάς Νομικός αποτελώντας αναμφίβολα μια εταιρεία-υπόδειγμα για την ελληνική ακτοπλοΐα.
Η εταιρεία έκλεισε στα τέλη του 1999 όταν τα πλοία της Nomicos Lines πέρασαν στην πλοιοκτησία της Minoan Flying Dolphins (MFD).
Το 1999 αποτέλεσε το τέλος μιας λαμπρής εποχής για την ακτοπλοΐα των Βόρειων Σποράδων, αλλά και αρκετών νησιών του Αιγαίου.
Ότι και να πει κανείς θα είναι πολύ λίγο.
Από το "Θήρα" μέχρι το "Άνεμος" η διαδρομή ήταν πραγματικά μεγάλη.
Η Ακτοπλοΐα των Υιών του Λουκά Νομικού έκτισε βήμα-βήμα μια σχέση μεγάλης εμπιστοσύνης με τους επιβάτες της.
Το "Θήρα" (μετέπειτα "Ήρα" της γραμμής Μυκόνου-Δήλου), το "Σκύρος" (μετέπειτα "Χιόνι"), το "Αιγεύς" (μετέπειτα "Ζέφυρος"/"Σύρος Εξπρές"), το "Λήμνος" (μετέπειτα "Παναγία Τήνου"), το "Σκιάθος" (πρώην "Μεγαλόχαρη"/"Άννα Μαρία"), το "Σκόπελος" (μετέπειτα "Αλκυών"), το "Hellas Express"/"Θήρα ΙΙ" (πρώην "Χρυσή Άμμος ΙΙΙ" και μετέπειτα "Άγιος Σπυρίδων"), το "Άνεμος" (μετέπειτα "Μυρτιδιώτισσα"/"Aqua Jewel") και το "Μακεδών" (πρώην "Χρυσή Άμμος Ι" και σημερινό "Μακεδών") αποτέλεσαν τα πλοία της Nomicos Lines.
Τα πλοία αυτά πρόσφεραν μεγάλες υπηρεσίες στη Σκιάθο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο, τη Σκύρο, το Βόλο, τον Άγιο Κωνσταντίνο, τη Λήμνο, τον Άγιο Ευστράτιο, την Κύμη, την Καβάλα, την Πάρο, τη Νάξο, την Νιο, τη Σαντορίνη, το Ηράκλειο,τη Θεσσαλονίκη, τη Χίο, τη Μυτιλήνη, τη Ραφήνα, την Τήνο, τη Σύρο, τη Μύκονο, τον Άγιο Κήρυκο, το Καρλόβασι, το Βαθύ και σίγουρα αρκετά ακόμα.
Οι γραμμές των Σποράδων, η γραμμή Παροναξίας-Σαντορίνης, οι γραμμές του Βορειο-Ανατολικού Αιγαίου, η γραμμή Θεσσαλονίκης-Κρήτης, η γραμμή για Σάμο-Ικαρία αποτέλεσαν πεδίο λαμπρής δόξας για την Ακτοπλοΐα των Υιών του Λουκά Νομικού.
"Nomicos Lines" σήμαινε αξιοπιστία, εγγύηση, εξυπηρέτηση.
Ήταν μια εταιρεία που αποτέλεσε φυτώριο για πολλούς σπουδαίους ναυτικούς.
Ήταν μια παραδοσιακή εταιρεία, από αυτές που πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να υπάρξει ξανά στο μέλλον.