Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας για το πλοίο "Παναγία Τήνου" επιρρίπτει ο Σίμος Κεδίκογλου

kedikoglou 0066467

Για αδιαφορία και απραξία του υπουργείου Ναυτιλίας να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την απομάκρυνση, του επί δύο χρόνια, ανενεργού και εγκαταλελειμμένου πλοίου "Παναγία Τήνου" από το λιμάνι του Πειραιά, κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος του Τομέα Ναυτιλίας και Αιγαίου της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ευβοίας Σίμος Κεδίκογλου. «Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρος Δρίτσας, όχι μόνο δεν ενήργησε για την άμεση απομάκρυνσή του πλοίου, το οποίο είχε αρχίσει να παίρνει κλίση από το απόγευμα της 25ης Απριλίου, αλλά δυστυχώς, παρέμεινε θεατής της βύθισής του, μετατρέποντας το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά σε λιμάνι παροπλισμού» προστίθεται στην ανακοίνωση.

Ο Σίμος Κεδίκογλου, τονίζει επίσης, ότι εκτός από τα ζητήματα που αφορούν στην αισθητική εικόνα που παρουσιάζει το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, είναι σαφές, ότι δημιουργούνται και άλλα προβλήματα, καθώς εμποδίζεται η πρυμνοδέτηση των πλοίων που δένουν στην περιοχή Αγίου Διονυσίου.

Προσθέτει ότι σύμφωνα με το νόμο 2881/2001: ″Ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις'', θα έπρεπε να είχαν ακολουθηθεί οι συγκεκριμένες διαδικασίες που προβλέπονται για τα επιβλαβή και επικίνδυνα πλοία, είτε από τον αρμόδιο Φορέα Διαχείρισης του Λιμένα, εν προκειμένω από τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, είτε από τη Λιμενική Αρχή.

Το ΝΑΤ είχε προειδοποιήσει για το «Παναγία Τήνου» εδώ και μια εβδομάδα

Το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) είχε ενημερώσει από τις 18 Απριλίου με σχετική επιστολή του προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας πως το «Παναγία Τήνου» είχε παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά λόγω εισροής υδάτων, έπειτα από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου.

Τη συγκεκριμένη ενημέρωση αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) , Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) , Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ ΠΕΣ/ΝΑΤ .

Προσθέτουν δε ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας και οι υπηρεσίες του δεν έκαναν καμία ενέργεια με βάση τα καταγγελλόμενα, αντίθετα με την σημερινή εξέλιξη της βύθισης του πλοίου προστίθενται χρέη στο ΝΑΤ σε βάρος των ασφαλισμένων του».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΝΑ

Παναγία Τήνου: Ούτε αδιαφορία ούτε απραξία επέδειξε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Ο κ. Κεδίκογλου εύκολα προσχωρεί στην ανέξοδη και ανεύθυνη κριτική με στόχο τον εντυπωσιασμό, επικαλούμενος ανύπαρκτα στοιχεία ή γεγονότα. Για μια ακόμα φορά, στο βωμό της αντιπολιτευτικής τακτικής, θυσιάζεται η αλήθεια. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, λοιπόν, πληροφορούμε για τα ακόλουθα:

- Το πλοίο Παναγία Τήνου δεν είναι εγκαταλελειμμένο και ούτε βρίσκεται ακινητοποιημένο στον Πειραιά επί δύο χρόνια. Έχει κατασχεθεί από το ΝΑΤ για χρέη και βρίσκεται στη σημερινή του θέση περίπου ένα χρόνο, φυλάσσεται δε σε 24ωρη βάση, με ευθύνη του ΝΑΤ. Για την ιστορία, να σημειωθεί ότι οι ναυτικοί του πλοίου, οι οποίοι είχαν μείνει απλήρωτοι από τον πλοιοκτήτη του, αποζημιώθηκαν από το ΝΑΤ με τη διαδικασία περί εγκατάλειψης, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος, πριν από ένα χρόνο. Να αναφέρεται, άραγε, σε αυτή την εγκατάλειψη ο κ. Κεδίκογλου; Αν ναι, τότε μάλλον αναφέρεται στις συνέπειες των πολιτικών των κυβερνήσεων, στις οποίες συμμετείχε ο ίδιος.

- Το ΝΑΤ, σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του της 22-12-2015 αποφάσισε την προκήρυξη πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού, για την παροχή υπηρεσιών μεθόρμισης του πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά στο λιμάνι της Ελευσίνας.

- Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς με έγγραφό του προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου και κοινοποίηση στο ΝΑΤ και την εταιρεία ΕΚΟ, την 01-02-2016, προσκαλεί για την άμεση απομάκρυνση του πλοίου, κατόπιν της γνωμοδότησης της αρμόδιας Επιτροπής, η οποία εκδόθηκε με βάση το άρθρο 9 παράγραφος 7 του νόμου 2881/2001. Ορίζει δε προθεσμία, για την απομάκρυνση από τους κατά νόμο υπεύθυνους την 01-03-2016. Σε διαφορετική περίπτωση, μετά την πάροδο άπρακτης της ως άνω προθεσμίας, ο ΟΛΠ κατ' εφαρμογή των προβλεπόμενων στο άρθρο 5 του ν. 2881/2001, δηλώνει ότι θα προβεί για λογαριασμό τους στην εκποίηση του πλοίου με ανοικτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, προκειμένου το πλοίο να απομακρυνθεί από τον πλειοδότη. Οι σχετικές διαδικασίες είναι σε εξέλιξη.

- Όλο το διάστημα στο οποίο το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά, τα στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, αλλά και του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, ελέγχουν σε καθημερινή σχεδόν βάση την εικόνα του πλοίου. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, έχουν προβεί στις αναγκαίες επικοινωνίες με τους κατά νόμο αρμόδιους, για ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια του πλοίου, όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα.

- Την προηγούμενη ημέρα του περιστατικού, στις 25-04-2016, ο Διευθυντής Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Πλοίων επισκέφθηκαν το πλοίο και διαπίστωσαν ότι η κατάστασή του παρέμενε αμετάβλητη, σε σχέση με την διαπιστωθείσα από τη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων από τις 02-06-2015.

- Το πρωί της 26-04-2016, ημέρα κατά την οποία συνέβη το περιστατικό, πραγματοποιήθηκε μακροσκοπικός έλεγχος του πλοίου από στελέχη του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων, κατά τον οποίο διαπιστώθηκε το αμετάβλητο της κατάστασης του.

- Μέσα σε διάστημα λιγότερο της μισής ώρας, από τη στιγμή που διαπιστώθηκε η αύξηση της κλίσης του πλοίου, στις 26-04-2016, εισήλθαν στο εσωτερικό του πλοίου χιλιάδες τόνοι νερού προκαλώντας τη μεγάλη κλίση του. Αυτή η εξέλιξη προκαλεί εντύπωση και ασφαλώς οι συνθήκες υπό τις οποίες εκδηλώθηκε, όπως και το θέμα της φύλαξης του πλοίου τη δεδομένη στιγμή, θα διερευνηθούν, δεδομένου ότι έχει ήδη σχηματιστεί δικογραφία από το ΚΛΠ.

- Οι προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων στην άμεση αντιμετώπιση του περιστατικού, των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος συμπεριλαμβανομένων, οδήγησαν στην αποφυγή της ανατροπής του πλοίου, η οποία θα είχε σαν συνέπεια την οριστική απώλειά του, με επιβαρυντικά αποτελέσματα για τη λειτουργία του Λιμένα.

Προφανώς, η εξέλιξη της υπόθεσης του Παναγία Τήνου δεν μπορεί να ικανοποιεί κανένα, ούτε, βέβαια και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Κάθε καλόπιστη κριτική είναι πάντα δεκτή. Κάθε προσπάθεια αντιπολιτευτικού εντυπωσιασμού, από άγνοια ή από εσκεμμένη παρερμηνεία των δεδομένων, στο τέλος της ημέρας, όταν τα πραγματικά περιστατικά γίνονται γνωστά, εκθέτει αυτούς που την επιχειρούν.

 

Πηγή: www.tanea.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter