Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Βίρα τις άγκυρες στο λιμάνι της Ραφήνας

DSC 0422Του ΑΝΤΩΝΗ ΛΑΖΑΡΗ

Την τελευταία ημέρα του Οκτώβρη του 2016 το «Θεολόγος Π» αναχώρησε από το λιμάνι της Ραφήνας για το Πέραμα, όπου θα πραγματοποιήσει την ετήσια ακινησία του.

Το πρωΐ της ίδιας ημέρας αναχώρησε για τον ίδιο λόγο και το «Αικατερίνη Π», ενώ λίγο πριν είχε αποχωρήσει από τη σκηνή και το “Hellenic Highspeed”.

Για τη φετινή σεζόν έπεσαν οι τίτλοι τέλους.

Στο λιμάνι απέμειναν ενεργά το «Superferry” της Golden Star Ferries στην πρωϊνή ζώνη των αναχωρήσεων, το «Fast Ferries Andros” της Fast Ferries στην απογευματινή ζώνη, και το «Πανόραμα» για το Μαρμάρι.

Η φετινή σεζόν υπήρξε ιδιαίτερα ανταγωνιστική στο λιμάνι της Ραφήνας με την παρουσία νέων πλοίων και την επέκταση των δρομολογίων σε νέους προορισμούς.

Το “Superferry” πήρε τα πρωϊνά δρομολόγια και τη μεγάλη δόξα από το “Superferry II” που «μεθόρμισε» σε απογευματινή αναχώρηση επεκτείνοντας τα δρομολόγιά του μέχρι τη Νάξο και την Πάρο.

Το «Αικατερίνη Π» ανταποκρίθηκε άριστα στη γραμμή για Τήνο-Μύκονο-Νάξο.

Το “Hellenic Highspeed” απέσπασε σημαντικό μερίδιο στη γραμμή για Τήνο-Μύκονο-Πάρο-Ίο-Σαντορίνη.

Τα ταχύπλοα της Sea Jets αυξάνονται και πληθύνονται. Το «Paros Jet» αύξησε το μερίδιο της εταιρείας.

Και τα πλοία για το Μαρμάρι είχαν μια πολύ καλή παρουσία και τη φετινή σεζόν που τελείωσε στις 31 Οκτωβρίου 2016.DSCN2240

Για τη χρονιά που έρχεται οι αιτήσεις για δρομολόγηση πλοίων έχουν αυξηθεί ακόμα περισσότερο.

Το λιμάνι της Ραφήνας αποδεικνύεται πόλος έλξης για τα πλοία παρά τα προβλήματα που έχει σε λιμενικές υποδομές, ενώ και η πρόσβαση και η αποχώρηση από το λιμάνι γίνονται συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες.

Όλοι ζητούν να φεύγουν στην πρωϊνή ζώνη των αναχωρήσεων μέσα σε χρονικό διάστημα λίγο μεγαλύτερο από μια ώρα.

Πόσα πλοία μπορεί να χωρέσει, τελικά, το λιμάνι;

Πόσα πλοία μπορεί να χωρέσει όταν ο καιρός φρεσκάρει;

Πόσο μπορεί να αυξηθεί το επιβατηγό κοινό ώστε όλα τα πλοία να ταξιδεύουν σε ικανοποιητικές πληρότητες;

Πόσο μακριά βρισκόμαστε από τον υπερ-κορεσμό της γραμμής σε πλοία;

Για όλα αυτά τα ερωτήματα οι απαντήσεις θα δοθούν το καλοκαίρι του 2017.

Οι προετοιμασίες για την καινούρια σεζόν έχουν, ήδη, ξεκινήσει. Στη σκακιέρα του λιμανιού της Ραφήνας οι κινήσεις πρέπει να είναι καλά μελετημένες.
Μέχρι τότε ας γυρίσουμε νοερά αρκετά χρόνια πίσω.

Ας βρεθούμε στο λιμάνι της Ραφήνας το καλοκαίρι του 1961. Το «Μοσχάνθη» σαλπάρει για Άνδρο και Τήνο.

Το «Ρένα», στο βάθος, φθάνει στο λιμάνι προερχόμενο από την Κάρυστο.

Το «Φανερωμένη» βιράρει και αυτό για το Μαρμάρι.

ΡΑΦΉΝΑ ΜοσχάνθηΤο τσιμεντόπλοιο πάντα στη θέση του. Και η ταβέρνα του Ασημάκη Καλπάκη επί του τσιμεντόπλοιου είναι ακόμα εν λειτουργία.

Η Ραφήνα αλλάζει.

Πόσο μακριά φαίνονται σήμερα όλα αυτά; Πολύ πολύ μακριά.

Από μία θέση πρόσδεσης έχουμε φτάσει, έστω και με το ζόρι, τις έξι-επτά, ή και λίγο παραπάνω αν υπάρχουν και μικρά ταχύπλοα στο παλιό λιμάνι.

Η ταβέρνα στο τσιμεντόπλοιο (Μπαρ «Ο ΦΑΡΟΣ») έχει κλείσει από καιρό.

Και η πλώρη του τσιμεντόπλοιου με το ζόρι, πια, διακρίνεται.

Ο καιρός κυλάει ...... τα πάντα ρει....

Βίρα τις άγκυρες!!!

 

Υ.Γ. Η Φωτογραφία είναι τραβηγμένη από την κ. Ιωάννα Χατζή τον Ιούλιο του 1961. Την ευχαριστούμε πολύ

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter