Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Εξετάζονται και πάλι οι πολυετείς συμβάσεις για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές

santorinios

Τις  προτάσεις των ακτοπλόων αναφορικά με τον ανασχεδιασμό των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων, με βάση το ακτινωτό πρότυπο αναμένει το Υπουργείο Ναυτιλίας, ενώ εξετάζεται και πάλι η δυνατότητα να ισχύουν πολυετείς συμβάσεις για τις λεγόμενες «άγονες» γραμμές.

Τα παραπάνω επισημαίνει σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ και τον Πάρη Τσιριγώτη, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός,  ενώ προσθέτει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας καταβάλλει προσπάθειες προκειμένου να βοηθηθούν οι μικρές ακτοπλοϊκές  εταιρείες που κάνουν συμπληρωματικό συγκοινωνιακό έργο. 

Ειδικότερα ο κ. Σαντορινιός για τις προτεραιότητες στην ακτοπλοΐα σημειώνει ότι "αυτό που αποτελεί άμεση προτεραιότητα αυτή τη στιγμή από πλευράς υπουργείου, είναι ο ελληνικός στόλος της ακτοπλοΐας να μπορέσει να εξυπηρετήσει τη συγκοινωνία των ελληνικών νησιών και την αυξημένη ζήτηση του καλοκαιριού.

Κάνουμε προσπάθειες από το υπουργείο να βοηθήσουμε τις μικρές εταιρείες που παράγουν συγκοινωνιακό έργο στα μικρά νησιά, σε μια κατεύθυνση που θα περιλαμβάνει και το ακτινωτό πρότυπο (HUB and Spokes), αλλά πολύ προσεχτικά σχεδιασμένο.

Περιμένουμε και τις προτάσεις των ακτοπλόων για το θέμα αυτό, ενώ είμαστε σε συζητήσεις μαζί τους και για το θέμα της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου 2932/2001, ενώ έχουμε καθορίσει και το συμβούλιο για τις συνδυασμένες μεταφορές στα νησιά και στο οποίο συμμετέχει και εκπρόσωπος του ΣΕΕΝ.

Το τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί το ακτοπλοϊκό δίκτυο σημαντικά, παρά το γεγονός ότι υπήρξαν αστοχίες στο παρελθόν σε γραμμές που δεν πέτυχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι συμβάσεις με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να είναι πάνω από χρόνο, ωστόσο στα πλαίσια της αναθεώρησης του νόμου 2932/2001 θα δούμε υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις θα δώσουμε πολυετείς συμβάσεις.

Αναφορικά με τους δήμους, δίνουμε τη δυνατότητα για πρώτη φορά να γίνουν προγραμματικές συμβάσεις για την εξυπηρέτηση ακτοπλοϊκών γραμμών για μικρά νησιά κάτω από 5.000 κατοίκους.

Οι συμβάσεις αυτές θα είναι ανάμεσα στον δήμο ή σε κάποια εταιρεία του δήμου που έχει πλειοψηφικό πακέτο, στο υπουργείο Ναυτιλίας και κάποια ναυτιλιακή εταιρεία.

Δεν κάνουμε τον δήμο πλοιοκτήτη και διαχειριστή μιας γραμμής, αλλά βάζουμε τους δημάρχους που πολλές φορές στο παρελθόν διατύπωναν διαμαρτυρίες, να έχουνε λόγο αλλά και τη δυνατότητα να μπορούν να διαχειριστούν το ακτοπλοϊκό τους ζήτημα, σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας

Επιπλέον  ο κ. Σαντορινιός τονίζει ότι η κυβέρνηση γνωρίζει το θέμα με την μη απαλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το ειδικό φόρο κατανάλωσης όταν το πλοίο πηγαίνει για συντήρηση και σημειώνει ότι θα παρέμβει.

"Υπάρχει, σημειώνει,  μια ευρωπαϊκή οδηγία για το θέμα αυτό που χαρακτηρίζει το ταξίδι ενός πλοίου όταν δεν μεταφέρει επιβάτες ως ιδιωτικό.

Έχουμε γνώση του θέματος, και πρέπει να δούμε πώς νομοθετικά θα μπορέσουμε να το αλλάξουμε, καθώς η αλήθεια είναι ότι θέλουμε τα πλοία από όλο το Αιγαίο να έρχονται στον Πειραιά και να κάνουν τις ετήσιες επιθεωρήσεις τους στα ελληνικά ναυπηγεία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter