Η ΠΕΝΕΝ για την επάνδρωση των οργανικών συνθέσεων στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της Αδριατικής
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 02 Ιουνίου 2017 15:39
Σχετικά με τις θέσεις της ΠΕΝΕΝ που αφορούν την επάνδρωση των Ε/Γ Ακτοπλοϊκών πλοίων αλλά και των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων διεθνών γραμμών (Αδριατική κ.λπ) θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι οι προτάσεις μας έχουν διατυπωθεί επανειλημμένα στην διάρκεια σχετικών συναντήσεων που έγιναν για τον σκοπό αυτό μεταξύ ΠΝΟ – Υπουργού Ε.Ν και αντίστοιχα της ΠΕΝΕΝ με τον Υπουργό Ε.Ν. Οι συνθήκες εργασίας του πληρώματος καταστρώματος είναι συγκριτικά με την επάνδρωση όπως καθορίστηκε με το Π.Δ 177/74 εξαιρετικά πιο επιβαρυμένες και αυτό διότι: στο διάστημα αυτών των χρόνων (1974-2017) ο εκσυγχρονισμός και η ανανέωση των πλοίων αύξησε υπέρμετρα την χωρητικότητά τους, τριπλασίασε τον αριθμό των μεταφερόμενων οχημάτων στα γκαράζ των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ενώ ταυτόχρονα η σύνθεση και η επάνδρωση των πλοίων το ίδιο χρονικό διάστημα όχι μόνο δεν αυξήθηκε αλλά αντίθετα με ειδικές συνθέσεις και Υπουργικές αποφάσεις μειώθηκε σε επικίνδυνα για την ασφάλεια των πλοίων επίπεδα και παράλληλα η μείωση αυτή οδηγεί σε φαινόμενα υπερεργασίας, εντατικοποίησης και διαμορφώνονται συνθήκες ατυχημάτων όπως έχει επανειλημμένα συμβεί στον χώρο γκαράζ των ανωτέρω πλοίων.
Οι προαναφερόμενες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στα ανωτέρω πλοία επιδείνωσαν δραματικά τις εργασιακές σχέσεις των μελών μας για τις οποίες πρέπει να σημειώσουμε ότι στην καθημερινότητα καλούνται να αντιμετωπίσουν ένα ευρύτατο φάσμα καθηκόντων όπως είναι η φορτοεκφόρτωση των γκαράζ, η έχμαση και απέχμαση των οχημάτων, οι φυλακές στα πλοία, η καθημερινή συντήρηση, δέσιμο και λύσιμο των πλοίων στα λιμάνια και πλήθος άλλων επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Τα ατυχήματα που έχουν συμβεί, ιδιαίτερα στα πλοία της Αδριατικής στα οποία έχουμε διαδοχικούς τραυματισμούς στον χώρο του γκαράζ, αποδεικνύουν και επιβεβαιώνουν τους μεγάλους κινδύνους που εγκυμονούνται για τα μέλη και τον κλάδο μας από τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων οι οποίες γίνονται όχι με γνώμονα την ασφάλεια και την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των πλοίων, αλλά για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων και των πλοιοκτητών!!
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα ζητούμε την επαναφορά των συνθέσεων για τον κλάδο μας τουλάχιστον στα επίπεδα του Π.Δ 177/74 για την γραμμή της Αδριατικής και για όλα τα πλοία Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών στα οποία εφαρμόζονται ειδικές συνθέσεις.