Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

«Ν. Σαντορινιός: Σε αυτές τις συνθήκες δημοσιονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση επενδύει χρήματα από το Εθνικό ΠΔΕ για το Μεταφορικό Ισοδύναμο»

00999 επιβάτες

Από το βήμα του 14ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση του Β. Αιγαίου, ο Νεκτάριος Σαντορινιός μίλησε για τις πολιτικές που εφαρμόζονται για τα νησιά και οι οποίες στοχεύουν στην ενίσχυση των υποδομών με στόχο την Ανάπτυξη. Ειδική μνεία έκανε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την επικείμενη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενός μέτρου που όπως είπε δεν έρχεται σαν αντιστάθμισμα στην απώλεια των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ, αλλά πρόκειται για την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των νησιωτών.

Για μας η Νησιωτικότητα είναι προτέρημα και όχι ελάττωμα

«Αυτές τις μέρες, η καρδιά του Βορείου Αιγαίου χτυπάει στη Μυτιλήνη. Το 14ο Περιφερειακό Συνέδριο, που διεξάγεται στο ιστορικό νησί της Λέσβου, είναι η ευκαιρία για να αποτυπωθούν και να σχεδιαστούν πρωτοβουλίες που χρειάζονται τα νησιά μας, ώστε να αποκτήσουν εκ νέου ευκαιρίες ανάπτυξης και προόδου-ευκαιρίες που στερήθηκαν λόγω ανύπαρκτων κυβερνητικών σχεδιασμών των προηγούμενων Κυβερνήσεων».

«Δεν υπάρχει προηγούμενο, το μισό Υπουργικό Συμβούλιο και πολλοί Γενικοί Γραμματείς να βρίσκονται σε ένα τραπέζι και να συζητούν με τους φορείς για το μέλλον των νησιών του Β. Αιγαίου. Σε όλα τα περιφερειακά συνέδρια το βάρος δίνεται στη διαβούλευση με τους φορείς και προτεραιότητά μας είναι να δίνεται βήμα σε αυτούς ώστε να ακουστούν και να καταγραφούν οι προτάσεις αυτών.

Όσοι φορείς δεν ήρθαν σήμερα εδώ να καταθέσουν τις απόψεις τους, έχουν να απολογηθούν στα μέλη τους και στην τοπική κοινωνία».

«Η εθνική παραγωγική ανασυγκρότηση που η Κυβέρνηση αυτή σχεδιάζει έχει σαν κεντρικό άξονα τα νησιά. Στόχος μας είναι η εφαρμογή πολιτικών που θα ανατρέψουν τα στρεβλά μοντέλα ανάπτυξης, τα οποία μέχρι τώρα ακολουθήθηκαν, με δράσεις που θα φέρουν μια δίκαιη και ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη, με ενίσχυση των υποδομών, με θεσμικές αλλαγές, αλλά, κατά κύριο λόγο, με το να αφουγκραζόμαστε και να ανταποκρινόμαστε στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών.

Επιδιώκουμε οι πολίτες των νησιών να βιώσουν μια ανάπτυξη που θα τους περιλαμβάνει όλους, όσο μακριά από την Αθήνα και αν κατοικούν, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε νησιού και με άξονα την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Για μας η Νησιωτικότητα είναι προτέρημα και όχι ελάττωμα και μόνο με αυτήν την αντιμετώπιση μπορούμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα που δημιουργεί».

Αναπτυξιακές πολιτικές για τα νησιά- Ενίσχυση των υποδομών

Απαντήσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και τους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ

«Οι ειδικοί συντελεστές ΦΠΑ ήταν μια κατάκτηση των νησιών, η οποία όμως έπεσε θύμα μιας φαύλης πρακτικής που συνίστατο σε ένα σύνολο χαριστικών εξαιρέσεων και φοροδιαφυγής συγκεκριμένων τμημάτων της κοινωνίας. Αυτή η πρακτική είχε καταστήσει τη χώρα, στα χρόνια της ανεμελιάς, έναν ιδιότυπο φορολογικό παράδεισο.

Σε αυτή τη λογική, οι θεσμοί από την πρώτη στιγμή στόχευσαν όλες τις εξαιρέσεις και μέσα σε αυτές και τους ειδικούς συντελεστές ΦΠΑ των νησιών. Η δική μας Κυβέρνηση αναγκάστηκε, μετά από πιέσεις των δανειστών να τα καταργήσει- αφού όμως είχαν προηγηθεί «εγχώριες εισηγήσεις» όπως το mail Χαρδούβελη, από την τότε Κυβέρνηση.

Εμείς, παρόλα αυτά είμαστε σε συνεχή συνεργασία με τους φορείς των νησιών της Ελλάδας αλλά και όλης της Ευρώπης και διεκδικούμε και προσπαθούμε για την ανάδειξη κάθε δυνατότητας ώστε να αποκτήσουμε τέτοιου είδους σημαντικές εξαιρέσεις για τα νησιά μας, στο πλαίσιο της εφαρμογής πολιτικών συνοχής».

«Το ΜΙ είναι ένα αίτημα δεκαετιών των νησιών, το οποίο το υποσχέθηκαν πολλοί αλλά κανένας δεν τόλμησε να το φέρει, ούτε καν σαν σχέδιο. Θέλω όμως να ξεκαθαρίσω ότι το ΜΙ δεν αποτελεί αντιστάθμισμα στην απώλεια των ειδικών συντελεστών ΦΠΑ, γιατί ακόμη και με το ειδικό καθεστώς ΦΠΑ, οι μεταφορές των κατοίκων και των εμπορευμάτων των νησιών, από και προς αυτά, ήταν ακριβότερες».

Μεταφορικό Ισοδύναμο από πόρους του ΠΔΕ

«Η δική μας Κυβέρνηση υλοποιεί το ΜΙ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο και έχει σταλεί στη Βουλή για επεξεργασία στις αρμόδιες νομοπαρασκευαστικές Επιτροπές».

«Με το ΜΙ εναρμονίζεται το κόστος της ακτοπλοϊκής μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων μετακινήσεων που κάνει κάποιος με το ΚΤΕΛ. Η διαφορά αυτή του κόστους, μέσω της κάρτας νησιώτη που θα εκδοθεί, πιστώνεται στον τραπεζικό λογαριασμό του νησιώτη.

Το ίδιο θα συμβαίνει και με τις επιχειρήσεις των νησιών: ανά τρίμηνο θα εκκαθαρίζεται το κόστος μεταφοράς των προϊόντων και τα χρήματα θα πιστώνονται στους λογαριασμούς των επιχειρήσεων. Ενώ σημαντικό είναι πως τα ποσά αυτά θα είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter