Στο» μικροσκόπιο» ημερίδας της Ν.Δ. η ακτοπλοΐα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 22 Ιουνίου 2018 17:45
Ελλιπείς έως και κακές λιμενικές υποδομές, παρωχημένο μοντέλο λιμενικής πολιτικής για τα περιφερειακά λιμάνια, ΦΠΑ, σε εισιτήρια και επισκευές πλοίων, κόστος καυσίμων τώρα και το 2020 ηλικία του ακτοπλοϊκού στόλου αλλά και μεταφορικό ισοδύναμο συνέθεσαν το σκηνικό στην ημερίδα που διοργανώθηκε από τον Τομέα Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, με θέμα την ακτοπλοΐα.
Τα προαναφερθέντα αποτέλεσαν το «τεχνικό τμήμα» της συζήτησης που εξελίσσεται αύτη την ώρα σε αίθουσα του ΕΒΕΠ στον Πειραιά, γιατί οι Περιφερειάρχες Βορείου και Νοτίου Αιγαίου έθεσαν πέραν των τεχνικών θεμάτων και το ζήτημα που αναφέρεται στο κεφάλαιο «ποιότητα ζωής» των κατοίκων της νησιωτικής χώρας αλλά και της ίσης αντιμετώπισή τους σε θέματα μεταφορών, όπως της ακτοπλοΐας με τους λοιπούς κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας. Από τη συζήτηση καταδείχθηκε ότι τα ζητήματα της νησιωτικότητας δεν έχουν τονιστεί όσο και όταν έπρεπε με αποτέλεσμα και σε αντίθεση με τις οδικές μεταφορές να μην υπάρχουν προγράμματα ενίσχυσης των θαλασσίων μεταφορών με ευρωπαϊκά κονδύλια ιδιαίτερα δεν για τα πολύ μικρά νησιά. Στο βασικό εισηγητικό του ο αρμόδιος για θέματα ναυτιλίας της ΝΔ κ. Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στα μοντέλα που θα πρέπει να διαμορφωθούν τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι αυτά θα πρέπει να είναι μακριά από την λογική της εξυπηρέτησης κάποιων συμφερόντων αλλά να κινηθούν στη λογική της εξυπηρέτησης του κοινωνικού συνόλου και του υγιούς επιχειρείν. Από την πλευρά του σε παρέμβαση του ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Μ. Σακέλης τόνισε με έμφαση ότι οι Ακτοπλοϊκές υπηρεσίες δεν είναι δεδομένες και χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και προγραμματισμός για τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρονται σήμερα ενώ αναφερόμενος στις παραμέτρους που διαμορφώνουν ένα σκηνικό κρίσης τόνισε ότι απαιτείται προετοιμασία με τη δημιουργία νέων ισχυρών επιχειρηματικών σχημάτων την οποία και χαρακτήρισε απαραίτητη, όπως επίσης είναι απαραίτητο, όπως είπε, να ενταθούν οι προσπάθειες για τη μείωση του λειτουργικού κόστους των πλοίων. Στο σημείο αυτό ο κ. Σακέλλης τόνισε ότι και από τη μεριά της πολιτείας πρέπει να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη του κλάδου σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι και η απαλλαγή των εταιρειών μας από υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας είναι απαραίτητη. Στην εικόνα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καπετάνιοι των ακτοπλοϊκών πλοίων στα νησιωτικά λιμάνια αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων κ. Εμ. Τσικαλάκης για να σημειώσει και εκείνος από την πλευρά του τη σημασία των ακτοπλοϊκών συνδέσεων για την ομαλή καθημερινότητα και ευημερία των νησιωτών. Δυναμική αντιμετώπιση των προβλημάτων πρότεινε από την μερία του και ο πρόεδρος της ΟΚΕ κ. Γ. Βερνίκος ο οποίος θύμισε ότι οι νησιωτικές οικονομίες θα χάσουν και την ευκαιρία της κρουαζιέρας από την κατάσταση που βρίσκονται οι λιμενικές υποδομές. Στην ημερίδα επίσης τονίστηκε ότι θα πρέπει να στηριχθούν οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας καθώς σε αυτή τη φάση σημειώνονται αλλαγές στο επιχειρηματικό και επιχειρησιακό σκηνικό. Ένα άλλο στοιχείο που καταδείχθηκε από την «δύναμη» των αριθμών είναι αφ ενός η συνεισφορά της ακτοπλοΐας για τη νησιωτική οικονομία και τον τουρισμό με τα εκατομμύρια των επιβατών που διακινεί κατ έτος αλλά και της ανισορροπίας των μοντέλων στήριξης των χερσαίων με τις θαλάσσιες μεταφορές από το κράτος τόσο σε επίπεδο ακτοπλοΐας όσο και σε επίπεδο λιμενικών υποδομών. Τέλος σε παρεμβασή του ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Β. Κορκίδης σημείωσε μεταξύ άλλων και την σημασία του cluster της ακτοπλοϊας για την οικονομία του Πειραϊκού χώρου.