Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Ν.Σαντορινιός: Αναζητείται χρηματοδότηση ναυπήγησης πλοίων φιλικών στο περιβάλλον

0ELIND

«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αναγνωρίζει πως το ακτοπλοϊκό δίκτυο χρειάζεται νέα πλοία. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναζητεί τρόπους χρηματοδότησης ναυπήγησης νέων πλοίων, τα οποία θα λειτουργούν φιλικότερα προς το περιβάλλον. Προς αυτή την κατεύθυνση, θεσμοθετείται ένα νέο αναπτυξιακό μέτρο, το οποίο θα προβλέπει τη δυνατότητα να υπογράφονται πολυετείς συμβάσεις, σε περιπτώσεις πλοίων τα οποία θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Για παράδειγμα στην 12ετη σύμβαση, η εταιρεία θα έχει την υποχρέωση σε τρία χρόνια να φέρει ένα πλοίο που θα είναι καινούργιο η νεόχτιστο και θα έχει φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως χρήση LNG, ηλεκτροκίνηση, ή υβριδική. Οι συμβάσεις αυτές θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από πλοιοκτήτριες εταιρείες προς τις τράπεζες, ώστε να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση.»
Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού που απήθυνε στην Ετήσια Συνάντηση Ναυτικής Τεχνολογίας με θέμα: «Marine Technology in 2020: Smarter and Greener», που διοργανώνει το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Ο κ. Σαντορινιός σημείωσε ότι «βασικός μας στόχος είναι η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης του Έλληνα ναυτικού, αλλά και η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης σε γενικό επίπεδο» και πρόσθεσε: «Αποτελεί προτεραιότητά μας, η αύξηση των ευκαιριών απασχόλησης στη ναυτιλία, με την παραγωγή καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο όχι μόνο θα μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις, αλλά θα συνεχίσει να κρατά τη ναυτιλία μας στην κορυφή του κόσμου. Πέραν των ανωτέρω, η βιώσιμη ανάπτυξη, η οποία αποτελεί βασικό πλαίσιο της κυβέρνησης απαιτεί στοχευμένες πολιτικές, οι οποίες θα βρίσκονται στην ίδια κατεύθυνση με τις αλλαγές που συντελούνται στον τομέα της ενέργειας, προκειμένου να επιτευχθούν οι περιβαλλοντικοί στόχοι που έχουν τεθεί στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Παρισίων και οι στόχοι που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με ορίζοντα το 2030.»
Επεσήμανε ακόμη ότι σε συντονισμό με τη Μάλτα και την Κύπρο, κάνουμε προσπάθεια να πετύχουμε σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο τροποποιήσεις για το θέμα των νέων καυσίμων στα πλοία από το 2020 και μετά. Εκτός από τη μείωση του κόστους, η οποία αναμένεται να αγγίξει ακόμα και το 60%, στόχος είναι τα νέα πλοία που κατασκευάζονται να είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον.
Και συμπλήρωσε ότι στο πεδίο της εξοικονόμησης ρύπων στη ναυτιλία, η στρατηγική του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) έχει θέσει στόχους που προβλέπουν τη μείωση 50% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, καθώς και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 40% μέχρι το 2030, που μπορεί να φτάσουν έως και το 70% έως το 2050. Για το λόγο αυτό η ελληνική κυβέρνηση στηρίζει τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα δώσουν τη δυνατότητα τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία, όσο και στην ακτοπλοΐα, να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές ρύπων.
«Βασικό κίνητρο για να εξελιχθεί ο κλάδος της ναυτιλίας σε ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον επίπεδο είναι τόσο το νομοθετικό πλαίσιο όσο και η εξασφάλιση χρηματοδότησης» υπογράμμισε.
Επιπροσθέτως είπε ότι πέρα από τον τομέα των πλοίων, η κυβέρνηση μελετά τη διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου για τον εξηλεκτρισμό των λιμένων της χώρας. «Με το Elemed Project επιχειρείται η εγκατάσταση ηλεκτροδότησης υβριδικού πλοίου στο λιμένα της Κυλλήνης και εξετάζεται η δυνατότητα ανάλογων εφαρμογών και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.»

Πηγή: tovima.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter