«Τσουνάμι» νομοθετικών πρωτοβουλιών από το ΥΝΝΠ- Σε διαβούλευση το ν/σ για την ακτοπλοΐα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2020 16:10
«Τσουνάμι» νομοθετικών πρωτοβουλιών οι οποίες δρομολογούνται εντός του τρέχοντος έτους αποκάλυψε νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης παρουσιάζοντας τους βασικούς άξονες του ν/σ που ουσιαστικά εκσυγχρονίζει το θεσμικό πλαίσιο των ενδομεταφορών. Το εν λόγω ν/σ, όπως ο υπουργός ανέφερε τίθεται από σήμερα σε ανοικτή διαβούλευση.
Ο υπουργός εξήγγειλε νομοθετικές πρωτοβουλίες για το e-νηολόγιο στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας βελτίωσης της ανταγωνιστικότητά του , τη ναυτική εκπαίδευση κάνοντας λόγο για προσπάθεια αναβίωση της ναυτοσύνης αλλά και παραγωγής στελεχών ικανών να καλύψουν σε όλες τις βαθμίδες τις ανάγκες της ναυτιλίας της χώρας, για τον θαλάσσιο τουρισμό τη σημασία του οποίου για τις τοπικές νησιωτικές οικονομίες και γενικότερα της οικονομίες της χώρας εξήρε, για τους ναυαγοσώστες καθώς σε διαβούλευση έχουν τεθεί σχετικές ρυθμίσεις, αλλά και για το ν/σ που θα προσδιορίζει για πρώτη φορά ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική.
Όσον αφορά στις ενδομεταφορές σύμφωνα με τον υπουργό, το συγκεκριμένο πολυνομοσχέδιο εκσυγχρονίζει την υφιστάμενη νομοθεσία περί ακτοπλοΐας, η οποία επιβάλλεται να ανταποκριθεί στα δεδομένα τού σήμερα, ενώ επιχειρεί, για πρώτη φορά, την καταγραφή και εφαρμογή των θεμελιωδών αρχών και κανόνων λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). «Είναι βέβαιο ότι με το νομοσχέδιο αυτό δεν διορθώνονται όλα τα κακώς κείμενα απότοκα της αλόγιστης πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε: «Εντός του παρόντος έτους προγραμματίζεται η κατάθεση νομοσχεδίων τομεακού χαρακτήρα, που θα έχουν το στίγμα της πολιτικής της κυβέρνησης για σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την ανάπτυξη της ναυτιλίας».Σχετικά με τη νομοθεσία που αφορά τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, σημείωσε ότι το αντικείμενο των εισαγόμενων διατάξεων στο πολυνομοσχέδιο αποσκοπεί, κυρίως, στην κάλυψη κενών του υφιστάμενου νόμου, ενώ θεραπεύονται ασάφειες που αφορούν στις περιπτώσεις αντικατάστασης συμβατικού πλοίου με ταχύπλοο ή υδροπτέρυγο πλοίο, καθώς και εκείνες που σχετίζονται με τα αιτήματα εκπρόθεσμης δρομολόγησης τέτοιων πλοίων με σκοπό την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού και δημιουργίας δυσμενών διακρίσεων προς τον σκοπό αποφυγής. Τόνισε, εξάλλου, ότι προβλέπεται για πρώτη φορά η δημιουργία κανονισμού της λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Ο κ. Πλακιωτάκης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση και στο θέμα της αναβίωσης του Κλάδου Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΠ) και της δυνατότητας πιστοποίησης των πλοίων από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ), καθώς, όπως ανέφερε , η κατάργηση αυτής της αρμοδιότητας αποτελεί σαφή αθέτηση υποχρεώσεων της χώρας απέναντι στη διεθνή και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Αναφερόμενος στις αλλαγές που ρυθμίζονται μέσω του πολυνομοσχεδίου στο Λιμενικό Σώμα, ο υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά ότι αυξάνεται η οργανική δύναμή κατά 1.500 θέσεις, από τις οποίες οι 1.000 κατανέμονται στις Λιμενικές Αρχές του Αιγαίου, ενώ ενισχύεται το σύστημα εθελοντικής υπηρέτησης σε Λιμενικές Αρχές του Ανατολικού Αιγαίου για ορισμένο χρόνο με αντάλλαγμα την επιστροφή στον τόπο συμφερόντων τού κάθε στελέχους. Όπως υπογράμμισε, παρέχεται η δυνατότητα συνυπηρέτησης όταν πρόκειται για συζύγους εκπαιδευτικούς, ενώ θεσμοθετείται η δυνατότητα μίσθωσης ακινήτων για τη στέγαση του προσωπικού στο ανατολικό Αιγαίο και επεκτείνεται το επίδομα παραμεθορίου στα στελέχη που υπηρετούν στις Λιμενικές Αρχές Οθωνών, Σαγιάδας και Σκύρου. Στο σημείο αυτό ο κ. Πλακιωτάκης ευχαρίστησε την ΕΕΕ για την δωρεά σκαφών για τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος αλλά και για την γενικότερη υποστήριξή της και στο θέμα του e- νηολόγιου.
Όσον αφορά στο μεταφορικό ισοδύναμο ο υπουργός έκανε λόγο για εξορθολογισμό του αλλά και απαληφή στρεβλώσεων που καταγράφηκαν κατά την εφαρμογή του. Συγκεκριμένα, ρυθμίζονται:
- Η επέκταση των δικαιούχων προκειμένου να συμπεριληφθούν στο μέτρο κάτοικοι σε δήμο έδρας του οποίου βρίσκεται σε νησί.
- Η δυνατότητα να παραμένουν δικαιούχοι του μέτρου για ένα μικρό χρονικό διάστημα ακόμα και μετά τη λήξη της σύμβασης εργασίας τους, ώστε να μπορούν να μετοικήσουν δίχως να απολέσουν αυτήν την ιδιότητα αμέσως.
- Η υποχρέωση που αφορά τη γνωστοποίηση της μείωσης της τιμής για κάθε κατηγορία υγρού καυσίμου κίνησης.
- Η παράταση της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου (ΜΙ) μέχρι και τις 30-4-2020, με δυνατότητα περαιτέρω παράτασης για επιπλέον ένα τετράμηνο έως ότου ολοκληρωθεί η μελέτη αξιολόγησης της πιλοτικής εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδυνάμου στα 34 νησιά της επικράτειας που εφαρμόζεται.
«Νοικιάζονται δεν... πωλούνται»
«Νοικιάζονται δεν... πωλούνται» τόνισε χαρακτηριστικά οκ. Πλακιωτάκης στην αναφορά στου στην λιμενική πολιτική επισημαίνοντας ότι οι όποιες επενδύσεις γίνονται ουσιαστικά θα αποτελέσουν περιουσία του ελληνικού λαού αφού τα λιμάνια παραχωρούνται για συγκεκριμένο χρονικό εύρος με βάση και την τροπολογία που έφερε στη Βουλή το συναρμόδιο υπουργείο Οικονομίας. Ο κ. Πλακιωτάκης επανέλαβε ότι έχουν γίνει διαφορετικές επιλογές ανά περίπτωση για τα δέκα λιμάνια αναφέροντας μάλιστα ότι σε ορισμένες των περιπτώσεων εκτός από τις παραχωρήσεις προβλέπονται και υποπαραχωρήσεις κατά τομέα για να επαναλάβει ότι μετά την πάροδο του χρόνου παραχώρησης και εφ όσον το επιθυμούν οι παραχωρησιούχοι θα πρέπει να καταβάλουν στη Δημόσιο νέο τίμημα για την εκ νέου παραχώρηση για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους. Κατά τον κ. Πλακιωτάκη τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου θα προηγηθούν των διαδικασιών που δρομολογεί σύντομα το ΤΑΙΠΕΔ.
Τέλος στο πεδίο του θαλάσσιου τουρισμού και των πλοίων αναψυχής πρόσθεσε ότι καταργείται η αναχρονιστική υποχρέωση τήρησης του Δελτίου Κίνησης των Πλοίων Αναψυχής και παρέχονται ρυθμίσεις που αφορούν τη διευκόλυνση της διαδικασίας απόπλου.