Επιτροπή Ανταγωνισμού: Αποφάσισε την άρση του περιορισμού για την δρομολόγηση του Highspeed 4
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 28 Απριλίου 2021 18:01
Στο πλαίσιο της αρχικής απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού που έδωσε το πράσινο φως για την εξαγορά της Hellenic Seaways από την Attica Group, κινείται η δεύτερη, όπως προκύπτει από τις μετέπειτα σχετικές αποφάσεις της Επιτροπής.
Μάλιστα "κέρδισε" και την άρση ενός περιορισμού όπως ηταν η μη δρομολόγηση εντός Ελλάδος για τρία χρόνια του ταχύπλοου Highspeed4.
Η πλέον πρόσφατη συνεδρίαση της Ολομέλειας της ΕΑ πραγματοποιήθηκε στις 19 Απριλίου 2021, για αξιολογήσει, κατόπιν σχετικής Εισήγησης, τις συνθήκες ανταγωνισμού και την αποτελεσματικότητα των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η ATTICA με την υπ’ αριθμ. 658/2018 Απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού («Απόφαση Δεσμεύσεων»), προκειμένου, δυνάμει του όρου Β5 αυτής, να αποφανθεί υπέρ της άρσης ή παράτασης, εν όλω ή εν μέρει, των δεσμεύσεων υπό Β1-Β3 κατά μέγιστο για τρία (3) έτη.
Η ΕΑ αποφάσισε την άρση κάποιων περιορισμών και την παράταση κάποιων άλλων για μία ακόμη τριετία.
Ειδικότερα όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση με την Απόφαση Δεσμεύσεων εγκρίθηκε η συγκέντρωση που αφορούσε στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την ATTICA επί της εταιρίας με την επωνυμία «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» («HSW»), υπό τους εκεί αναλυτικά προβλεπόμενους όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), στη βάση των δεσμεύσεων που ανέλαβε η ATTICA έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σύμφωνα με το άρθρο 8 του N. 3959/2011, όπως ισχύει (https://www.epant.gr/apofaseis-gnomodotiseis/item/924-apofasi-658-2018.html). Οι δεσμεύσεις υπό Β1-Β3, οι οποίες έχουν τριετή διάρκεια με δυνατότητα παράτασης και εξετάσθηκαν στα πλαίσια της εισήγησης και της συνακόλουθης διαδικασίας, αφορούν:
•Στη μη αύξηση των συχνοτήτων των δρομολογίων, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), στη διαδρομή από/ προς Αττική και τα νησιά Πάρο, Νάξο, Ίο, Θήρα, Αμοργό, Κουφονήσια, Σύρο, Πάτμο («Νησιά των Δεσμεύσεων») σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων που εκτελούσαν πριν τη συγκέντρωση τα πλοία της ATTICA. Ειδικά για τη διαδρομή από/προς Αττική και τη νήσο Πάτμο, η δέσμευση αφορά σε διατήρηση δρομολογίων (ήτοι και στη μη μείωση αυτών).
•Στην είσοδο Τρίτου-Ανταγωνιστή στα Νησιά των Δεσμεύσεων, με ταυτόχρονη αποχώρηση της ATTICA, από το δρομολόγιο στο οποίο θα εισέλθει ο Τρίτος- Ανταγωνιστής.
Με την υπ’ αριθ. 734/2021 Απόφασή της, η οποία εκδόθηκε την 26 Απριλίου 2021, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σε Ολομέλεια, ομόφωνα, αποφάσισε:
•Την άρση της δέσμευσης B2α περί μη αύξησης δρομολογίων στις σχετικές αγορές επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών από/ προς Αττική και τη νήσο Ίο με ισχύ από 27.04.2021,
•Τη μερική παράταση της ισχύος της δέσμευσης Β2στ για τρία (3) ακόμη έτη, ήτοι από την 27.04.2021 έως την 26.04.2024,
i.αίροντας το σκέλος της δέσμευσης που αφορά στην υποχρέωση της Εταιρίας να μην εκμεταλλευτεί η ίδια, ή δια Συνδεδεμένης Επιχείρησης ή κατά οιουδήποτε τρόπου εξαρτώμενου τρίτου, το Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο πλοίο της HSW Highspeed4, εντός της ελληνικής επικράτειας, με ισχύ από 27.04.2021 και
ii.παρατείνοντας κατά το σκέλος της που αφορά στην ενεργοποίηση Tρίτου Aνταγωνιστή και στην υποχρέωση αποδρομολόγησης του πλοίου της Εταιρίας από τις αγορές για τις οποίες ισχύει η δέσμευση μη αύξησης δρομολογίων[1]
•Την παράταση της ισχύος των λοιπών δεσμεύσεων Β1-Β3 που προβλέπονται στην Απόφαση ΕΑ 658/2018[2], για τρία (3) ακόμη έτη, ήτοι από την 27.04.2021 έως την 26.04.2024.
[1] Σύρος, Πάρος, Νάξος, Αμοργός, Κουφονήσια, Θήρα, Πάτμος, Χίος, Μυτιλήνη. Εξαιρείται η δυνατότητα χρησιμοποίησής του στις εν λόγω αγορές, προς αντικατάσταση άλλου πλοίου της εταιρίας, για λόγους βλάβης ή ανωτέρας βίας και για το αναγκαίο προς τούτο χρονικό διάστημα.
[2] Ήτοι Β1α, Β1γ, Β2α για τα νησιά Πάρος, Νάξος, Κουφονήσια, Αμοργός και Θήρα, Β2γ, Β2δ, Β2ε, Β3α, Β3β και Β3δ.