Πλοία «στον αυτόματο» έμφορτα «παράνομων» μεταναστών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 03 Ιανουαρίου 2015 16:20
Σχεδίες, φουσκωτά, βάρκες ,καΐκια και άλλα πλωτά πλοηγήματα τέλος; Το ερώτημα αυτό που προκαλεί νέο προβληματισμό αλλά και πονοκεφάλους στους αρμόδιους για την μεταναστευτική πολιτική της ΕΕ πηγάζει από την εμφάνιση της νέα μεθόδου διακίνησης παράνομων μεταναστών μαζικά με μικρά εμπορικά πλοία.
Τα οποία τη δεδομένη στιγμή τίθενται στον αυτόματο πιλότο από μέλη του πληρώματος που τα εγκαταλείπουν μεσοπέλαγα με προορισμό ακτές χωρών μελών της ΕΕ. Δύο περιστατικά στα διεθνή ύδατα της Αδριατικής, για τα οποία μάλιστα έγινε κινητοποίηση από Ελληνικές και Ιταλικές αρχές κατέληξαν στην Ιταλία το πρώτο μεταφέροντας (το φορτηγό Blue Sky M ) 900 παράνομους μετανάστες και το επίσης φορτηγό πλοίο ( Ezadeen) με 450 παράνομους μετανάστες μάλλον αποτελούν την έναρξη της «νέας περιόδου» στο φαινόμενο της διακίνησης παράνομων μεταναστών.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων που ασχολούνται με το «φαινόμενο» της λαθρομετανάστευσης «το μόνα καλά» στην υπόθεση είναι ότι οι επχειρούντες την μετανάστευση υποβάλλονται αφ ενός ,σε καταφανώς μικρότερους κινδύνους για την επιβίωσή τους στη θάλασσα και αφ ετέρου, καταπλέουν μαζικά σε ακτές χωρών μελών της ΕΕ που επι της ουσίας «διασώζονται» ακολουθώντας εν συνεχεία τις διαδικασίες που προβλέπονται. Και οι οποίες έχουν τεθεί στο στόχαστρο των ευρω-σκεπτικιστών και όχι μόνο.
Η νέα μέθοδος αποτελεί τρανή επιβεβαίωση μεταξύ των άλλων για τα κέρδη που αποκομίζουν οι λαθρο-διακινητές καθώς τα πλοία των δύο περιστατικών είναι υπολογίσιμης αξίας ακόμη και ως υπερήλικα και άρα «στερούντα» μέρους των κερδών των κυκλωμάτων σε σύγκριση με τις άλλες μεθόδους και το κόστος τους.
Ένα άλλο σημαντικό ερώτημα που μέλλεται να απασχολήσει τις ευρωπαϊκές αρχές είναι το γεγονός ότι τη δεδομένη στιγμή μέλη του πληρώματος των πλοίων (και στα δύο περιστατικά) οδήγησαν μέχρι σ΄ένα σημείο τα πλοία, έθεσαν τους μηχανισμούς πλοήγησης στον αυτόματο και εν συνεχεία εγκατέλειψαν τα σκάφη. Είναι προφανές και στις δύο περιπτώσεις ότι προξενεί ενδιαφέρον με τι μέσα κατευθύνθηκαν και προς τα πού τα πληρώματα γεγονός που αποτελεί και την αστυνομική πτυχή της όλης υπόθεσης.
Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι οι ρότες που επιλέχθηκαν και στις δύο των περιπτώσεων είναι πολυσύχναστες για εμπορικά και επιβατηγά πλοία γεγονός, που αφ ενός δεν προκαλεί υποψίες στις λιμενικές αρχές, και αφ ετέρου δίνει τη δυνατότητα σε περίπτωση κινδύνου της παρέμβασης των παραπλεόντων πλοίων για τη διάσωση των λαθρομεταναστών.