Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Queen Elizabeth: Ένα πλωτό παλάτι πάνω στα κύματα

quenn elisabeth exo

Κείμενα: Φραντζέσκα Φλωράτου, Γιώργος Τόγιας, Φώτης Καρλής.

Φωτογραφίες: Γιώργος Τόγιας

 

Το νεότερο πλοίο της CUNARD, ναυπηγημένο μόλις το 2010 και βαπτισμένο Queen Elizabeth από την ίδια τη βασίλισσα Ελισάβετ, γλιστρά στα κύματα με τη χάρη και την κομψότητα μιας αληθινής βασίλισσας.

Το επισκεφθήκαμε στις 4 Οκτωβρίου στο λιμάνι του Πειραιά.

Η εξωτερική εμφάνιση του κρουαζιερόπλοιου είναι στα χρώματα του λευκού και του βαθύ μπλε. Μια επιβλητική, τεράστια και συνάμα κομψή μορφή για τα λιμάνια που το φιλοξενούν. Σαν ένα πλωτό ξενοδοχείο πολλών αστέρων, το Queen Elizabeth, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη πιο εύστοχα και ως πλωτό παλάτι. Οι επιβάτες απολαμβάνουν χλιδάτους χώρους και υψηλές υπηρεσίες σαν να είναι οι guest καλεσμένοι της ίδιας της βασίλισσας, η οποία επιθυμεί να τους ταξιδέψει σε εξωτικούς τουριστικούς προορισμούς με κάθε πολυτέλεια.

Η εταιρεία CUNARD, έχει ιστορία δύο αιώνων και έχουν περάσει στα χέρια της πάνω από 200 πλοία. Φιλοσοφία της εταιρίας είναι ο εκσυγχρονισμός των πλοίων της, καταφέρνοντας να έχει σήμερα πλοία τριών, τεσσάρων και δέκα χρόνων και φυσικά η παροχή υψηλών υπηρεσιών.

Επιβιβαζόμενοι στο QUEEN ELIZABETH δεν φανταζόμαστε την έκταση της αίγλης του. Οι κρουαζιέρες που πραγματοποιεί απευθύνονται κυρίως σε ζευγάρια και κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν ταξιδεύουν και ζευγάρια με τα παιδιά τους.

Είναι όμως λιγότερα κι έτσι υπάρχει λιγότερος θόρυβος από τα πιτσιρίκια. Να σημειωθεί, ότι στις κρουαζιέρες του Queen Elizabeth τα ποσοστά συμμετοχής είναι 20% Αμερικάνοι και 30% Άγγλοι.

Κατά την αναμονή μας, στο χώρο αναχωρήσεων του λιμανιού του Πειραιά, για την επιβίβαση ως ομάδα του «the sea nation», παρατηρούμε τις αφίσες που έχουν ήδη τοποθετηθεί με το Queen Elizabeth σε ρόλο πρωταγωνιστή. Μετά τον τελικό έλεγχο δεξιά κι αριστερά βρίσκονται τεράστια πανό του πλοίου, για όσους επιθυμούν να φωτογραφηθούν. Μοιάζουν με εκείνες τις ζωγραφισμένες αφίσες που είχαν οι παλιές ταινίες του Hollywood.

Μπαίνουμε λοιπόν στο Queen Elizabeth και το πρώτο που παρατηρούμε είναι πως όλα τα δάπεδα του πλοίου είναι καλυμμένα με μοκέτες και χαλιά, σε χρώματα γήινα και σε σχέδια κλασικά.

Υπάρχουν αρκετοί καθρέπτες και τα φινιρίσματα σε σκάλες και διακοσμητικά είναι στην απόχρωση του χρυσού ή έχει χρησιμοποιηθεί λουστραρισμένο ξύλο. Η πολυτέλεια είναι διάσπαρτη δίχως φειδωλότητα.

Στο Yacht Club του πλοίου, υπάρχουν μεγάλες μινιατούρες πλοίων σημαντικών για την ιστορία της CUNARD, παροπλισμένων ή σε ενεργό δράση. Εκεί βρίσκεται μια μεγάλη πίστα χορού, αφού πρόκειται για το nightclub.

commodore clubΒγαίνοντας από το Yacht Club, διασχίζουμε έναν διάδρομο όπου στους τοίχους του βρίσκονται αναμνηστικά από διάφορα μέρη και μπαίνουμε στο Commodore Club. Ο χώρος αυτός βρίσκεται στο εμπρός μέρος του πλοίου και έχει εκπληκτική θέα 270 μοιρών.

Βρισκόμενοι στα επάνω καταστρώματα ανεβαίνουμε για να επισκεφθούμε τα μικρά γήπεδα του Queen Elizabeth. Γήπεδο του Croquet, Short Mat Bowls και γήπεδο του τένις. Όταν το πλοίο βρίσκεται εν πλω, σχηματίζονται ομάδες και διοργανώνονται πρωταθλήματα. Εκεί κοντά αντικρίσαμε και μια τεράστια σκακιέρα.

Για στιγμές χαλάρωσης κι ευεξίας, υπάρχει ένα καλά οργανωμένο spa, το Royal Spa και το Royal Bath House. Σ' αυτούς τους χώρους βρίσκει κάποιος πισίνα για υδροθεραπεία, πέτρινες θερμαινόμενες ξαπλώστρες, χαμάμ με αρωματοθεραπεία, καθώς κι ένα πλήρως εξοπλισμένο γυμναστήριο με θέα στη θάλασσα.

Οι χώροι αυτοί, επανδρωμένοι με έμπειρο προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό, περιμένουν να χαλαρώσουν και να γυμνάσουν τους επιβάτες. Το spa προσφέρει υπηρεσίες ρεφλεξολογίας και φυσικά μασάζ, ενώ στο γυμναστήριο γίνονται και σεμινάρια pilates και γιόγκα.

Κάποιες από αυτές τις υπηρεσίες και τα σεμινάρια, δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο της κρουαζιέρας, αλλά έχουν εξτρά χρέωση. Καλό είναι, να κάνει κάποιος κράτηση εγκαίρως ώστε να εξασφαλίσει την είσοδό του σ' αυτούς τους χώρους.

Και επειδή οι όμορφα ολοκληρωμένες εμφανίσεις απαιτούν από τις κυρίες να φροντίσουν κόμμωση, μανικιούρ και πεντικιούρ υπάρχει το κομμωτήριο και το nail studio του Queen Elizabeth.

Συνεχίζοντας την επίσκεψή μας στο Queen Elizabeth, μπαίνουμε σ' ένα από τα café. Εμπνευσμένο από τους κήπους του Λονδίνου, βρίσκουμε το Lido Café. Βρισκόμαστε σ' ένα χώρο που μπορεί κάποιος ν' απολαύσει το πρωινό ή το γεύμα ή τον καφέ του με μια πιο χαλαρή διάθεση.

Εκεί κοντά βρίσκουμε το Garden Lounge σ' ένα χώρο πλημυρισμένο από φυσικό φως. Η οροφή έχει μια εκπληκτική ακτινωτή κατασκευή σε λευκό χρώμα, η οποία στηρίζει τζάμια αντί για κάποια λαμαρίνα. Το φυσικό φως της ημέρας χύνεται στο χώρο, ενώ τα βράδια οι επιβάτες απολαμβάνουν τον έναστρο ουρανό. Κάπου εκεί θαυμάζουμε ένα τεράστιο πίνακα από το Kew Gardens του Λονδίνου ή αλλιώς, οι γνωστοί Βασιλικοί Βοτανικοί Κήποι του Λονδίνου.

Golden Lion BarGolden Lion Bar, είναι το όνομα της pub του Queen Elizabeth. Όλα εδώ βρίσκονται στο χρώμα του σκούρου ξύλου και πλαισιώνονται από δερμάτινους καφέ καναπέδες. Υπάρχει πιάνο και γίνονται και βραδιές καραόκε.

Περνάμε στο χώρο της εστίασης και διακρίνουμε τρεις κατηγορίες εστιατορίων. Queens, Princess και Britannia. Τα εστιατόρια απευθύνονται σε διαφορετικούς τύπους πελατών. Για παράδειγμα το Queens Grill Restaurant βρίσκεται στο ενδέκατο κατάστρωμα και σερβίρει μόνο τους επιβάτες που ταξιδεύουν σε σουίτα. Είναι εστιατόριο ala carte. Το στιλ του εστιατορίου επικεντρώνεται στην κομψή πολυτέλεια και υπάρχουν και κάποια βιτρό σ' αυτό το χώρο.

Πριν την είσοδο μας στο κυρίως εστιατόριο, περνούμε από ένα προχόλ, που ήδη από εκείνη τη στιγμή μας κάνει να αισθανθούμε ότι πρόκειται για ένα ακριβό χώρο εστίασης. Αυτό το restaurant έχει στους καταλόγους του τη μεγαλύτερη ποικιλία φαγητού από κάθε άλλο restaurant πάνω στο κρουαζιερόπλοιο. Ανάλογης πολυτέλειας είναι και το Princess Grill. Στο ενδέκατο κατάστρωμα η πρόσβαση δεν είναι επιτρεπτή προς όλους. Υπάρχει ασανσέρ που λειτουργεί μόνο με κάρτα από τους παραπάνω επιβάτες. Τα Queens Grill και Princess Grill θεωρούνται πεντάστερα εστιατόρια.

Θα μπορούσε να πει κάποιος, ότι τα εστιατόρια δίνουν μια πιο σαφή εικόνα, ότι οι επιβάτες διακρίνονται ανάλογα με το πακέτο της κρουαζιέρας που έχουν επιλέξει, σε golden, silver και browser, και ανάλογη είναι και η πρόσβαση που έχουν σε κάποιους από τους χώρους του πλοίου.

Εύλογο άλλωστε αφού έχει να κάνει με το πακέτο παροχών κρουαζιέρας που έχουν επιλέξει. Όσον αφορά τους μικρούς επιβάτες, αυτοί σύμφωνα με τον κανονισμό, συνοδεύονται στα εστιατόρια από τους γονείς τους.

Επομένως συμπεραίνουμε ότι οι οικογένειες συγκεντρώνονται για τα γεύματα.

CourtuardΑνάμεσα στα δύο εστιατόρια Queens και Princess Grill Restaurant, στο ενδέκατο κατάστρωμα, βρίσκεται το Courtuard. Μοιάζει με μικρό φινετσάτο ιταλικό καφέ προστατευμένο από τον αέρα, που πλημμυρίζεται από το φως του ήλιου και τον ήχο του συντριβανιού με τα γκρίζα βοτσαλάκια.

Από εκεί ανεβήκαμε για λίγο στο δωδέκατο κατάστρωμα όπου υπάρχουν ξαπλώστρες και υπέροχη θέα. Η μεγάλη πισίνα βρισκόταν στην άλλη πλευρά και μόλις που την προσέξαμε από εκεί που στεκόμασταν. Η είσοδος στο Courtuard, επιτρέπεται μόνο σε όσους επιβάτες έχουν πρόσβαση στο κατάστρωμα 11.

Ένα από τα μεγαλύτερα εστιατόρια που διαθέτει το Queen Elizabeth, είναι το Britannia Restaurant. Διαθέτει δύο επίπεδα εστιατορίου. Εντυπωσιακές σκάλες ανεβάζουν τον επισκέπτη στο επάνω επίπεδο και ακριβώς απέναντι από αυτές, υπάρχει ένα υπέροχο έργο τέχνης από σχέδια με καθρέπτες, που ορθώνεται στο συνολικό ύψος και των δύο επιπέδων του.

Φυσικά χρησιμοποιώντας τον όρο επίπεδο, θα έπρεπε να διευκρινίσω ότι πρόκειται για δεύτερο κατάστρωμα, στο οποίο φιλοξενείται χώρος του εστιατορίου.

Το service όλων των εστιατορίων παραπέμπει σε τήρηση των κανόνων του savoir vivre, καθώς και του πρωτοκόλλου που θα ίσχυε σ' ένα παλάτι.

Ένα λιγότερο επίσημο εστιατόριο είναι το Lido Café. Εδώ σερβίρεται πρωινό, γεύμα και δείπνο. Η κουζίνα αυτού του εστιατορίου περιλαμβάνει γεύσεις από Νότια Αμερική, Ασία και Μεξικό.

Όπως θα συμπέραινε κανείς, και όπως ήδη γνωρίζουν οι επιβάτες της κρουαζιέρας που προσφέρει το Queen Elizabeth, κάθε κατηγορία καμπίνας απολαμβάνει συγκεκριμένα εστιατόρια.

Προχωρώντας προς το χώρο που έχει το ρόλο του Atrium βρισκόμαστε μπροστά σ' ένα υπερθέαμα από σκάλες. Επιβλητική μορφή στο χώρο, δεσπόζει η γιγαντιαία απεικόνιση του Queen Elizabeth. Ένα υπέροχο «πορτρέτο» του πλοίου, όπως πάντα στους τόνους του χρυσού, του μπεζ και του μαύρου.

Γύρω μας, υπάρχουν καταστήματα, πιάνο, μπαρ και στο ισόγειο βρίσκονται κοπέλες που παίζουν ζωντανά μελωδίες κλασσικών κομματιών.

Κοντά στο χώρο αυτό βρίσκεται ένας διάδρομος που θυμίζει gallery και ονομάζεται Gunarders' Gallery. Εκεί εκθέτονται έργα τέχνης όπως πίνακες και λίγα γλυπτά.

Royal Court TheatreRoyal Court Theatre, είναι το όνομα του θεάτρου που διαθέτει το Queen Elizabeth. Απλώνεται σε τρία καταστρώματα και μπορεί να χωρέσει 832 θεατές. Είναι εμπνευσμένο από το εσωτερικό κλασσικών θεάτρων όπου φιλοξενούν έργα όπερας.

Με χωριστά θεωρεία, σαν αυτά που βλέπουμε σε ταινίες εποχής, κι έντονα κλασσικά διακοσμητικά. Φυσικά το χρώμα που έχει επιλεγεί για όλο τον εσωτερικό χώρο του θεάτρου, (καθίσματα, μοκέτα, αυλαία), είναι αυτό της θάλασσας όταν καθρεφτίζει τον καταγάλανο ουρανό. Όλα τα καθίσματα έχουν τέτοια κλίση, ώστε όλοι οι θεατές να βλέπουν χωρίς να τους εμποδίζει κάποιος από την μπροστινή από αυτούς σειρά.

Ο θίασος που ακολουθεί το πλοίο στα ταξίδια του, παρουσιάζει μεταξύ άλλων και κλασσικά έργα του Shakespeare. Στο χώρο του θεάτρου φιλοξενούνται διαλέξεις και σεμινάρια, που κάποιες φορές πραγματοποιούνται εν πλω. Μπορεί να χαρακτηριστεί άνετα, ως το θέατρο που αρμόζει σε μια βασίλισσα. Οι παραστάσεις είναι δωρεάν και ζητείται διαφορά μόνο για όσους θέλουν να παρακολουθήσουν από θεωρείο.

Φεύγοντας από το θέατρο και κατευθυνόμενοι προς το Ballroom, συναντάμε για άλλη μια φορά εντυπωσιακές σκάλες με θέμα στο κέντρο της βάσης τους το Big Ben. Το ρολόι αυτό γίνεται πολλές φορές και σημείο συνάντησης για ραντεβού, καθώς είναι δύσκολο να χαθεί κάποιος. Αν δεν θέλετε λοιπόν να χαθείτε, δώστε ραντεβού στο ρολόι του Λονδίνου.

Όσον αφορά το Ballroom, πρόκειται για ένα τεράστιο χώρο με μια αρκετά μεγάλη πίστα χορού. Εκεί, μπορούν όσοι θέλουν να απολαύσουν το δείπνο τους, να χορέψουν και να διασκεδάσουν με τη ζωντανή μουσική.

Σ' ένα χώρο κοντά στο Ballroom, υπάρχει ένα σύντομο αφιέρωμα στη βασίλισσα Ελισάβετ με φωτογραφίες και αρχειακό υλικό από αποσπάσματα εφημερίδων, τα οποία αναφέρονται κυρίως σε ταξίδια της προς την Αμερική. Στο πλοίο φιλοξενείται και πίνακας της βασίλισσας Ελισάβετ. 

Ανακεφαλαιώνοντας, τα restaurant που θα συναντήσουν οι επιβάτες για το γεύμα και το δείπνο τους, είναι τα: Queens Grill και Princess Grill, Britannia Club, Britannia Restaurant, Lido Restaurant, Lido Alternative, The Verandah.

Τα Bars & Lounges, είναι τα: Café Carinthia, Commodore Club, Empire Casino, Garden Lounge, Golden Lion, Lido Bar, The Yacht Club.

Empire CasinoΣυνεχίζοντας την ξενάγησή μας, επισκεπτόμαστε το χώρο του καζίνου που διαθέτει κάθε μεγάλο κρουαζιερόπλοιο. Έτσι λοιπόν, το Queen Elizabeth διαθέτει έναν αρκετά μεγάλο χώρο όπου φιλοξενεί το καζίνο με την ονομασία Empire Casino. Δεκτοί δεν γίνονται όσοι δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, και γι' αυτό το λόγο απαιτείται η ένδειξη ταυτότητας ή διαβατηρίου.

Και φυσικά για εκείνους που θέλουν κάποιες ώρες να ταξιδέψουν και στο χώρο της φαντασίας, της ιστορίας ή της επιστήμης, το πλοίο διαθέτει βιβλιοθήκη. Η βιβλιοθήκη αυτή είναι εξοπλισμένη με περισσότερα από 7000 βιβλία και εκτείνεται στα καταστρώματα 2 και 3. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε ότι έχει να κάνει με τη ναυτιλία. Μια έκπληξη για τους επιβάτες είναι το "The Cunard Log Book" και το "The Cunard Address Book".

Στο πρώτο δίνεται η δυνατότητα να ταξιδέψει ο αναγνώστης σ' ένα προορισμό που ξεκινά από το παρελθόν μέχρι και το σήμερα των Queens πλοίων της Cunard.

Στο δεύτερο δίνεται η ιδέα για δημιουργία μιας ατζέντας, με τα στοιχεία επικοινωνίας από όλους τους καινούριους φίλους που κάποιος μπορεί να αποκτήσει πάνω στο κρουαζιερόπλοιο. Τα δύο αυτά βιβλία πωλούνται στο κατάστημα του πλοίου.

Από το Queen Elizabeth δεν θα ήταν δυνατόν να λείπει και ένας οργανωμένος παιδότοπος για τα παιδιά που ταξιδεύουν. Εκπαιδευμένο προσωπικό αναλαμβάνει την επίβλεψη και την απασχόληση των παιδιών που διασκεδάζουν στο χώρο αυτό.

Το επίσης εντυπωσιακό σε όλους τους παραπάνω χώρους, είναι πως δεν δόθηκε μόνο προσοχή στη λεπτομέρεια που βλέπουν τα μάτια των επισκεπτών όταν κοιτούν σε ευθεία. Δόθηκε μεγάλη προσοχή και σε όλα τα ταβάνια.

Garden LoungeΞεκινώντας από το Garden Lounge, με την υπέροχη ακτινωτή κατασκευή που επιτρέπει τη θέα στον ουρανό, έως τα υπόλοιπα café και τα restaurant, κοιτάμε ψηλά και αυτά που αντικρίζουμε μπορούν να χαρακτηριστούν σχεδόν έργα τέχνης.

Ένα άλλο κομμάτι των υπηρεσιών που παρέχει μια κρουαζιέρα, είναι οι καμπίνες που φιλοξενούν τους επιβάτες, και θα πρέπει να παρέχουν την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άνεση. Κατά την επίσκεψη μας στο κρουαζιερόπλοιο Queen Elizabeth, υπήρχε πληρότητα θέσεων, κάτι που σημαίνει ότι δεν ήταν δυνατόν να μας παρουσιάσουν οι υπεύθυνοι κάποιες από τις καμπίνες. Για τις σουίτες, μας ενημέρωσαν ότι παρέχεται και butler.

Λοιπές υπηρεσίες προς τους επιβάτες

Όπως κάθε κρουαζιερόπλοιο έτσι κι εδώ οργανώνονται εκδρομές για ξενάγηση στα λιμάνια των προορισμών, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για ενοικίαση αυτοκινήτων από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.

Υπάρχει dress code, που αυτό σημαίνει ότι το επίσημο ένδυμα είναι με γραβάτα ή παπιγιόν και το ανεπίσημο επιτρέπει σακάκι χωρίς γραβάτα. Και βέβαια αναλόγως επίσημο, είναι το dress code και για τις κυρίες.

Που σημαίνει, επίσημο βραδινό ένδυμα ή κοκτέιλ ένδυμα ή κάτι άλλο επίσημο για μεσημέρι κλπ. Οι κανόνες του dress code είναι ήδη γνωστοποιημένοι στους επιβαίνοντες κι έτσι δημιουργείται για εκείνους η πρόκληση να μπουν σε μια άλλη καθημερινότητα, σύμφωνα πάντα με το πρωτόκολλο του Queen Elizabeth.

Φυσικά, υπάρχουν και κάποιοι που ίσως δεν είναι σωστά οργανωμένοι. Για το λόγο αυτό, το Queen Elizabeth παρέχει τη δυνατότητα ενοικίασης επίσημου ενδύματος πάνω στο πλοίο. Στο ημερήσιο πρόγραμμα του πλοίου αναφέρεται και το σχετικό πρόγραμμα για τον τύπο ντυσίματος που απαιτείται κάθε μέρα, είτε σύμφωνα με τον προορισμό, είτε σύμφωνα με τις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί.

Όσον αφορά τους καπνιστές το Queen Elizabeth πληροφορεί για τους ειδικά διαμορφωμένους χώρους καπνίσματος, οι οποίοι είναι στα επάνω καταστρώματα.

Για όσους επιθυμούν να αγοράσουν αναψυκτικά υπάρχουν σχετικά πακέτα αναψυκτικών, τα οποία αγοράζει όποιος επιθυμεί κατά την πρώτη και δεύτερη μέρα του ταξιδιού.

Η Cunard δίνει μεγάλη έμφαση στα θέματα υγείας, και για το λόγο αυτό ενημερώνει και συμβουλεύει τους επιβάτες για τη σωστή υγιεινή φροντίδα.Επίσης, τους καλεί να ενημερώνουν το ιατρείο του πλοίου για την περίπτωση που κάποιος αρρωστήσει εν πλω, ώστε να του παρασχεθεί η σχετική φροντίδα.

Τα πλοία της Cunard μετέφεραν παραδοσιακά κόσμο από την Ευρώπη στην Αμερική και αντίστροφα, στη διάρκεια του Β παγκόσμιου πολέμου, αλλά και μετά.

Η Cunard έδινε τη δυνατότητα στους επιβάτες της να συνδυάσουν, όσοι το επιθυμούν, την κρουαζιέρα από Southampton προς Νέα Υόρκη και ανάποδα του QUEEN MARY 2, με τη κρουαζιέρα προς αγγλικούς προορισμούς με μετεπιβίβασή τους στο Queen Victoria.

Τα δρομολόγια

Αυτή τη περίοδο και μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου το QUEEN ELIZABETH θα πραγματοποιεί 12ήμερες κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο κατά τη διάρκεια των οποίων το πλοίο θα επισκεφτεί αρκετούς ελληνικούς προορισμούς, όπως τη Κέρκυρα, τη Σαντορίνη, την Αθήνα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο, τη Μύκονο και το Κατάκολο.

Στη συνέχεια το πλοίο θα πραγματοποιήσει μια κρουαζιέρα 22 ημερών προς Κεντρική Μεσόγειο, Πορτογαλία και τελικό προορισμό το Σαουθάμπτον. Από εκεί το πλοίο θα κάνει κάποιες κρουαζιέρες προς τη Βόρεια Ευρώπη αλλά και τη Κεντρική Μεσόγειο.

Η «Βασίλισσα» θα ξεκινήσει στις 10 Ιανουαρίου 2014 τη παγκόσμια κρουαζιέρα της από το Σαουθάμπτον της Αγγλίας και άφιξη πάλι στο Σαουθάμπτον στις 9 Μαΐου. Το πλοίο θα κάνει ένα υπερατλαντικό ταξίδι και θα βρεθεί στη Καραϊβική, τη Κόστα Ρίκα και τη Χαβάη και στη συνέχεια θα συνεχίσει προς τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία.

Από εκεί θα συνεχίσει προς Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Κίνα, Βιετνάμ, Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Ινδία και Αραβικά Εμιράτα. Λίγο πριν ξαναβρεθεί στα νερά της Μεσογείου θα περάσει από την Ερυθρά θάλασσα και την Αίγυπτο. Τελευταίες χώρες στο ταξίδι της είναι η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.

Το καλοκαίρι του 2014, το QUEEN ELIZABETH θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες στην Ανατολική Μεσόγειο επισκέπτοντας πολλούς ελληνικούς προορισμούς. Λιμάνια επιβίβασης θα είναι η Ρώμη και η Αθήνα.

Το πλοίο σε αριθμούς

Class  - Signature-class

Ναυπηγείο -  FINCANTIERI

Έτος δρομολόγησης -  2010

Χωρητικότητα  - 90,900 κ.ο.χ.

Μήκος  - 294 μ.

Πλάτος  - 32.3 μ.

Βύθισμα - 8 μ.

Καταστρώματα  - 16 συνολικά (τα 12 προσβάσιμα στους επιβάτες)

Ταχύτητα  - 21,7 κόμβοι υπηρεσιακή, 23.7 κόμβοι μέγιστη

Επιβάτες  - 2.068

Πλήρωμα  - 1,005

Ιστορία της CUNARD

Όλα ξεκίνησαν το 1838. Το βρετανικό ναυαρχείο αποφασίζει να αλλάξει τον τρόπο που διακινεί την αλληλογραφία μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής και από τα εξοπλισμένα ιστιοφόρα που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε να χρησιμοποιεί πλέον ατμοκίνητα σκάφη.

Το Great Western είχε ήδη ανοίξει το δρόμο και η εμπειρία του έδειχνε τις δυνατότητες που είχαν να προσφέρουν τα νέα πλοία ώστε η σύνδεση μεταξύ των δυο ηπείρων να είναι σε μηνιαία βάση, χωρίς την αβεβαιότητα που είχαν τα ιστιοφόρα. Η προκήρυξη ήταν για πλοία με ελάχιστη ιπποδύναμη 300 ίππων για τη μεταφορά του ταχυδρομείου και μόνο και όχι τη μεταφορά επιβατών ή και φορτίου.

Ένας ανήσυχος και δυναμικός επιχειρηματίας από το Hamilton του Καναδά, ο Samuel Cunard, συχνός ταξιδιώτης μεταξύ των δυο ηπείρων, έχοντας ήδη μελετήσει τις συνθήκες, αποφασίζει να εμπλακεί και χωρίς να αποκαλύψει σε κανέναν, πλην του μεγαλύτερου γιου του, τα σχέδια του, τον Ιανουάριο του 1939 επιβιβάζεται στο πλοίο της γραμμής για τη Μεγάλη Βρετανία.

Τα κίνητρα του ήταν η πίστη του ότι θα έπρεπε να μείνει το ταχυδρομείο στη δικαιοδοσία της Μεγάλης Βρετανίας και όχι στα χέρια των δυναμικών και γοργά αναπτυσσόμενων εταιρειών των ΗΠΑ, η σιγουριά του ότι μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα από τον ανταγωνισμό και η ανάγκη του να επεκτείνει τις επιχειρήσεις του πέρα από το στενό περιβάλλον της Nova Scotia.

Παρότι δεν είναι μέλος της επιχειρηματικής κοινότητας και χωρίς να έχει στενούς δεσμούς και εξαρτήσεις με τους κατασκευαστές πλοίων και μηχανών της εποχής εκείνης, κατορθώνει, συνεπικουρούμενος από παράγοντες της οικονομικής ζωής της Μεγάλης Βρετανίας, να πείσει το Ναυαρχείο να του αναθέσει το συμβόλαιο, με την αντίστοιχη επιδότηση, και ξεκινά τη ναυπήγηση της πρώτης τετράδας πλοίων, τα Acadia, Caledonia, Columbia και Britannia.

Τα ονόματα δεν ήταν τυχαία, το καθένα από αυτά αντιπροσώπευε τις τέσσερις περιοχές (Nova Scotia, Σκωτία, ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία) που θα εξυπηρετούσε η Cunard Line.

Το κουαρτέτο αυτών τον πλοίων ήταν ενδεικτικό της φιλοσοφίας της εταιρείας για τα επόμενα 60 χρόνια. Πλοία λιτά, χωρίς υπερβολές στη σχεδίαση ή την πολυτέλεια, με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις ενσωματωμένες. Βοήθησε βέβαια σε αυτό η παρουσία στην ηγετική ομάδα της εταιρείας του Robert Napier, κατασκευαστή και προμηθευτή του Βασιλικού Ναυτικού ατμομηχανών, καθώς και η εμπειρία που αποκτήθηκε από τα λάθη-ελλείψεις των άλλων πλοίων.

Αυτό όμως που έκανε την εταιρεία να ξεχωρίσει ήταν το εξαιρετικό επίπεδο ασφαλείας που επιβλήθηκε από την αρχή, χάρη στους αυστηρούς κανόνες λειτουργίας και ασφαλείας των πλοίων, κανόνες που διαμόρφωσε ο David Mac Iver (και μετά το θάνατο του το 1945 ο αδελφός του Chrales), o τρίτος της ηγετική ομάδας, υπεύθυνος για τη διαχείριση των πλοίων. Το τέταρτο μέλος της ηγετικής ομάδας ήταν ο George Burns, υπεύθυνος για την ναυπήγηση και τις επισκευές των πλοίων. Το ρεκόρ μη θανατηφόρων ατυχημάτων κράτησε για 75 χρόνια μέχρι τον τορπιλισμό του Lusitania το 1915.

Η αρχή δεν ήταν εύκολη και χρειάστηκαν συνεχείς διαπραγματεύσεις με το ναυαρχείο για την αύξηση της επιδότησης ώστε η γραμμή να γίνει κερδοφόρα.
Σύντομα όμως εμφανίζονται και άλλοι ανταγωνιστές στη γραμμή οι οποίοι ωφελούμενοι του συντηρητισμού της Cunard καταφέρνουν να αποσπάσουν μερίδιο, και έσοδα, από τη μεταφορά του ταχυδρομείου.
Το 1863 η εταιρεία ξεκινά τη μεταφορά μεταναστών αλλά οι ανταγωνιστές της βρίσκονται πάντα ένα βήμα πιο μπροστά προσφέροντας ταχύτερα, πιο πολυτελή και πιο οικονομικά πλοία.

Το 1879, σε μια προσπάθεια να εξασφαλιστούν κεφάλαια, η εταιρεία εισάγεται στο χρηματιστήριο και ξεκινά μια νέα εποχή με πλοία αρκετά ταχύτερα και ισάξια του ανταγωνισμού. Η ένταση του ανταγωνισμού με τα πλοία των ΗΠΑ και της Γερμανίας, καθώς και ο πόλεμος εξοπλισμών του ναυτικού, αναγκάζει το Ναυαρχείο της Μεγάλης Βρετανίας να αυξήσει την επιδότηση και να χρηματοδοτήσει την κατασκευή των Lusitania και Mauritania, πλοίων με ταχύτητα 26 κόμβων.

Η μετά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο εποχή ξεκινά με αισιοδοξία και την είσοδο στις γραμμές της βορείου Αμερικής νέων και ταχύτερων πλοίων από όλους τους ανταγωνιστές αλλά η παγκόσμια κρίση των αρχών της δεκαετίας 1930 υποχρεώνει τους δύο μεγαλύτερους να συγχωνευτούν δημιουργώντας τη Cunard-White Star Ltd.

«Προίκα» της συγχώνευσης αυτής αποτέλεσε η χρηματοδότηση δυο νέων πλοίων, των Queen Mary και Queen Elizabeth, πλοίων θρύλων που αποτέλεσαν συνώνυμα του ταξιδιού στον Ατλαντικό.

Η συνεισφορά της Cunard στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο είναι καθοριστική, με τα δυο Queen να μεταφέρουν πάνω από δύο εκατομμύρια στρατιώτες στα πεδία των μαχών. Ο δε Τσώρτσιλ δήλωσε ότι χάρη στα Queen ο πόλεμος τελείωσε ένα χρόνο νωρίτερα.

Τα πρώτα χρόνια μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο κυλούν χωρίς προβλήματα με τα Queen Mary και Queen Elizabeth να κυριαρχούν στον Ατλαντικό και να αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές πηγές συναλλάγματος για τη Μεγάλη Βρεττανία.

Η έλευση όμως των αεροσκαφών τζετ το 1959 άλλαξε το τοπίο στα υπερατλαντικά ταξίδια. Σύντομα τα πιο πολλά πλοία παροπλίσθηκαν ή άλλαξαν ρόλο δίνοντας έμφαση στην κρουαζιέρα.
Σε αυτό το κλίμα ξεκίνησε, με κυβερνητική πρωτοβουλία και χρηματοδότηση, η σχεδίαση ενός ακόμη πλοίου θρύλου, του Q3, ως αντικαταστάτη του Queen Mary, που παραδόθηκε ως Queen Elizabeth II το 1969.

Το πλοίο, στο πνεύμα των καιρών, ήταν προσαρμοσμένο για διπλό ρόλο, και αυτό του liner τακτικών δρομολογίων και αυτό του κρουαζιερόπλοιου.

Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος δεν ήταν ο τελευταίος που χρειάστηκαν τα πλοία της Cunard. Η προσπάθεια της Αργεντινής το 1982 να καταλάβει τα νησιά Φώκλαντς (ή Μαλδίβες κατά αυτούς) έστειλε τον βρετανικό στόλο στο νότιο Ατλαντικό και μαζί τους τα Queen Elizabeth II και Cunard Countess (μετέπειτα Ολύμπικ Κάουντες της R.O.C., Ruby της Louis, κλπ) καθώς και τα containerships Atlantic Causeway, Atlantic Conveyor, το τελευταίο μάλιστα βυθίστηκε από βολή πυραύλου της αεροπορίας της Αργεντινής.

Τα επόμενα τριάντα χρόνια η εταιρεία περνά από μια συνεχή διαδικασία εταιρικών αλλαγών, συγχωνεύσεων και εξαγορών που την οδηγούν το 1998 κάτω από τη σκέπη της Carnival Corporation. Η εταιρεία πλέον έχει μόνο δυο πλοία, το Queen Elizabeth II και το Caronia.

Αμέσως εκπονούνται σχέδια για την αντικατάσταση του Queen Elizabeth II, το δε Caronia πουλήθηκε. Το 2004 παραδίνεται το Queen Mary 2 , τελευταίο liner της γραμμής του Ατλαντικού και το 2007 και 2010 τα δυο νέα αμιγώς κρουαζιερόπλοια, τα Queen Elizabeth και Queen Victoria αντίστοιχα.

Το Queen Elizabeth II πουλήθηκε το 2007 για να μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η παγκόσμια όμως οικονομική κρίση ακύρωσε τους σχεδιασμούς αυτούς και το πλοίο παραμένει στο Dubai σε αναμονή της τύχης του.

Πιο τυχερό μέχρι στιγμής είναι το Queen Mary που από το Δεκέμβριο του 1967 βρίσκεται στο Long Beach της California λειτουργώντας ως μουσείο και ξενοδοχείο, αποτελώντας έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στη δυτική ακτή των ΗΠΑ.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter