Κρουαζιέρα: «Των φρονίμων τα παιδιά…»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 03 Ιανουαρίου 2014 10:58
Καθώς σήμερα ουσιαστικά, με το «ποδαρικό»- κατάπλου του πρώτου κρουαζιερόπλοιου για το 2014 στον Πειραιά ανοίγει η νέα περίοδος για την κρουαζιέρα μία πλειάδα θεμάτων που αναδείχθηκαν μέσα στο 2013 εξακολουθεί να αναζητά διευθέτηση στο πλαίσιο της ασκούμενης πολιτικής στο συγκεκριμένο κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης έχει να επιδείξει ένα θετικό πρόσημο στον τομέα καθώς για πρώτη φορά τουρίστες που είχαν φτάσει στην Κρήτη για διακοπές μεταξύ των άλλων αποφάσισαν να συνεχίσουν τις διακοπές τους επιβιβαζόμενοι σε κρουαζιερόπλοια που «έπιασαν» στο Ηράκλειο. Επισημαίνεται ότι η νυν ηγεσία του λιμένα υπό τον κ. Μπρά εφάρμοσε συγκεκριμένη πολιτική η οποία και απέδωσε καρπούς. Ηράκλειο, Χανιά αλλά και Θεσσαλονίκη την περσινή χρονιά εμφάνισαν μία σύμπλευση του συνόλου των παραγωγικών τάξεων τους με τις διοικήσεις λιμένων για τη μεγιστοποίηση των ωφελειών από τον συγκεκριμένο τομέα του θαλάσσιου τουρισμού που απέδωσε στην εθνική οικονομία.
Με τα σημεία του ορίζοντα να «θέλουν» ένα σημαντικό τμήμα της κρουαζιέρας από άποψη πελατειακού δυναμικού να μεταφέρει το ενδιαφέρον σε προορισμούς της Άπω Ανατολής η τοποθέτηση Μπρά στο "theseanation" περί ευκαιρίας να γνωρίσουν οι Ασιάτες ελληνικούς προορισμούς και να καταστούν εν δυνάμει πελατειακό δυναμικό ανοίγει ένα νέο κύκλο συζητήσεων. Συζητήσεων περί την πολιτικής που θα πρέπει να ασκηθεί σε κεντρικό επίπεδο αλλά και της πολιτικής που θα πρέπει να ασκήσουν τα κατά τόπους ελληνικά λιμάνια με προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για να «τραβήξουν» την προσοχή του πελατειακού δυναμικού. Αναλυτές του τομέα έχουν σημειώσει ότι δεν είναι αρκετή πλέον η παρουσίαση ενός προορισμού εκτός και αν υπάρχει ένα πεδίο δραστηριοτήτων και γεγονότων που θα «εξιτάρει» το ενδιαφέρον του υποψήφιου πελάτη. Αλλά αυτό το πεδίο θα πρέπει να είναι ήδη γνωστό στους tour operatores και βέβαια στα ηγετικά στελέχη των εταιριών της κρουαζιέρας για να σχηματοποιήσουν σχεδιασμούς με νέους προορισμούς και προϊόντα. Σε αυτή τη λογική φαίνεται να έχει κινηθεί και η Louis Cruise η οποία φέτος λανσάρει νέους προορισμούς στο Αιγαίο και όχι μόνο προβάλλοντας μία δέσμη νέων στοιχείων που στόχο έχουν να προσελκύσουν πελατειακό δυναμικό μέσα από μία πλειάδα νέων ενδιαφερόντων στα σημεία προσέγγισης.
Τουριστικοί κύκλοι πάντως σημειώνουν με νόημα ότι δεν αρκεί να γίνεται λόγος για πολιτιστικό, θρησκευτικό αλλά και εν γένει συνεδριακό επι κρουαζιερόπλοιων τουρισμό αν δεν προβληθούν κατάλληλα οι εν λόγω δράσεις. Κάτι βέβαια που απαιτεί ένα εκτεταμένο σχεδιασμό.