Posidonia 2015: Επί τάπητος θέματα κρουαζιέρας και yachting
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 26 Μαΐου 2015 12:57
Η κρουαζιέρα και το yachting βρίσκονται αυτή την ώρα στο μικροσκόπιο των εργασιών του διήμερου συνεδρίου Posidonia Sea Tourism Forum, καθώς εξετάζονται όλες οι πτυχές που συναποτελούν τους δύο τομείς του θαλάσσιου τουρισμού.
Νωρίτερα σήμερα επιχειρήθηκε να απαντηθεί αν οι προορισμοί της ανατολικής Μεσογείου μπορούν να προσελκύσουν την πολυτελή κρουαζιέρα ή μάλλον να συναθροίσουν στοιχεία της πολυτελούς κρουαζιέρας με ιστορικούς έως και εξωτικούς προορισμούς.
Το στοιχείο που καταδεικνύεται εκ του ερωτήματος, είναι ότι εναπόκειται στην πολιτική της κάθε εταιρείας πως θα συνδυάσει τα στοιχεία αυτά, προκειμένου οι προορισμοί τους οποίους προτείνει το πελατειακό της δυναμικό να καταστούν θελκτικότεροι σε σύγκριση με άλλες επιλογές όπου τα δύο στοιχεία αυτά δεν συνδυάζονται.
Πέραν των διαπιστώσεων ότι υπάρχει ένα ρευστό πολιτικό – οικονομικό σκηνικό στο πέταλο της αν. Μεσογείου, εκείνο που προκύπτει αβίαστα είναι ότι η Ελλάδα απέχει παρασάγγας από τον συνδυασμό αυτών των δύο στοιχείων ενώ έχει επίσης διαπιστωθεί έλλειψη ανάπτυξης συνεργιών είτε αυτές αφορούν αυτή καθεαυτή τη κρουαζιέρα είτε το yachting.
Με άλλα λόγια, δεν έχει αναπτυχθεί εκείνο το πακέτο προτάσεων που θα μπορούσε να ωθήσει την αύξηση εσόδων από τους χιλιάδες των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν είτε στον Πειραιά, είτε σε άλλους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.
Πέραν τούτου εξετάστηκαν και οι επιπτώσεις της γενικότερης οικονομικής συγκυρίας αλλά και των μέτρων που έχουν ληφθεί και αφορούν σε αυτά καθεαυτά τα πλοία και τις λειτουργίες τους, όπως επί παραδείγματι τα μέτρα που αφορούν την ατμοσφαιρική ρύπανση αλλά και τους κανονισμούς εισόδου σε λιμάνια όπως η περίπτωση της Βενετίας.
Ένα άλλο στοιχείο που παρουσίασε ενδιαφέρον ήταν η συζήτηση περί του μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων, δεδομένης της τάσης γιγαντισμού και αυτής της κατηγορίας των πλοίων.
Εκ των γεγονότων φαίνεται ότι προκύπτουν ζητήματα συγχρονισμού δεδομένου ότι τα πλοία αυτά έχουν μεγαλύτερες μεταφορικές ικανότητες επιβατών οι οποίοι σε συγκεκριμένους χρόνους πρέπει να επισκεφτούν αξιοθέατα και αρχαιότητες σε σημεία που καταπλέουν τα πλοία αυτά.
Στην επικείμενη απογευματινή συνεδρίαση εξαιρετικό ενδιαφέρον θα παρουσιάσει η ανάλυση τόσο του κανονιστικού πλαισίου για το yachting όσο και οι παράγοντες που επηρεάζουν θετικά και αρνητικά την ανάπτυξη του στην Ελλάδα.
Να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει δαιμονοποιηθεί ενώ υπάρχει μια αρνητική δημοσιότητα για τη δραστηριότητα του τομέα παρά το γεγονός ότι είναι προφανές ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να αναπτύξει τον συγκεκριμένο τομέα με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες κάτι δηλαδή που έχει επιλέξει προ ετών να κάνει επιτυχώς και εις βάρος της ελληνικής πραγματικότητας ο ανταγωνισμός στην αντίπερα όχθη του Αιγαίου αλλά και στην Αδριατική.
Να σημειωθεί ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΝΕΕ) με σειρά από τεκμηριωμένες μελέτες, έχει καταδείξει τη δυναμική και των δύο κλάδων αλλά και τα των χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας που μπορεί να δικαιολογήσουν αν εγκαταλειφθούν στρεβλές ιδεοληψίες τις οποίες οι ναυτιλιακοί παράγοντες καυτηριάζουν από την πλευρά τους.
Πρόσφατα δε ο Πρόεδρος του ΝΕΕ Γ. Γρατσος και με αφορμή την Ημέρα της Ναυτιλίας είχε αναφερθεί στην δυναμική και το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι δύο κλάδοι στην ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας.