Θαλάσσιος τουρισμός: Νέος κύκλος συζητήσεων για την κρουαζιέρα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 27 Μαΐου 2015 10:40
Με «φόντο» τις πρόσφατες επισημάνσεις του προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γ. Γράτσου για το τι δέον γενέσθαι στον τομέα της κρουαζιέρας αλλά και την εξαγγελία Δρίτσα για τη συγκρότηση ειδικής επιτροπής εκπρόσωποι της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA) είδαν χθες τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη παρουσία και των αναπληρωτών υπουργών Τουρισμού και Ναυτιλίας κ. Κουντουρά και Δρίτσα.
Στόχος της συνάντησης όπως ανέφερε σύντομη ανακοίνωση ήταν η παρουσίαση πρότασης της CLIA για την για την ανάπτυξη του κλάδου στην Ελλάδα αλλά και παροχής τεχνογνωσίας ώστε η συνεργασία να έχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα για την ελληνική οικονομία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συζητήσεις για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα του θαλάσσιου τουρισμού καλά κρατούν την τελευταία δεκαετία και πλέον στη διάρκεια της οποίας αλλεπάλληλες φορές έχουν καταγραφεί διαπιστώσεις αλλά και προτάσεις των εμπλεκόμενων φορέων με πλέον προβεβλημένη και τεκμηριωμένη τη συνολική πρόταση του ΝΕΕ η οποία και συμπεριελάμβανε και τον τομέα του γιώτινγκ.
Και η χθεσινή συνάντηση ανοίγει ένα ακόμη κύκλο συζητήσεων.
Ωστόσο στο περιθώριο των εργασιών του Posidonia Sea Tourism Forum 2015 οι εργασίες του οποίου κλείνουν σήμερα, συζητήθηκε η επίσήμανση του Pierfrancesco Vago, Πρόεδρου της CLIA Europe, ότι οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές, οι προκλήσεις του home-porting, οι συνεχείς και απρόβλεπτες αυξήσεις τιμών εισόδου στα διάφορα αξιοθέατα των προορισμών είναι τα κυριότερα εμπόδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Όπως τόνισε «Ο κλάδος χρειάζεται ένα ανταγωνιστικό, σταθερό και αποδοτικό περιβάλλον, αλλά δυστυχώς τα εμπόδια είναι πολλά».
Να σημειωθεί ότι αναφορικά με το θέμα των λιμενικών υποδομών οι σε εξαντλητικό βαθμό διεξαχθείσες συζητήσεις κατέδειξαν την αδυναμία εξασφάλισης των απαιτούμενων ποσών έστω και για βελτιωτικές παρεμβάσεις παρά το γεγονός ότι σε ενέργεια ευρίσκεται και η δυνατότητα των ΣΔΙΤ.
Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων επίσης σχολιάζοντας την τοποθέτηση της αναπληρώτριας υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά περί προσέλκυσης επενδύσεων για την ανάπτυξη και νέων θέσεων εργασίας παρατηρούσαν ότι η «δημιουργική ασάφεια» περί του «καθεστώτος» των επενδύσεων αλλά και γενικότερα των κυβερνητικών σχεδιασμών περί αποκρατικοποιήσεων μάλλον λειτουργεί ανασταλτικά προς το προσδοκόμενο.
Μάλιστα υπενθύμισαν ότι η ανάπτυξη λιμενικών υποδομών ή έστω εκτεταμένων βελτιωτικών παρεμβάσεων απαιτεί μεγάλα ποσά που μόνο διεθνείς λιμενικοί διαχειριστές ή και μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις του τομέα μπορεί να επενδύσουν υπό προϋποθέσεις. Οι οποίες, όπως προαναφέρθηκε, είναι καταγεγραμμένες στις συζητήσεις που έχουν προηγηθεί.