Α. Στελλιάτος: Έχουμε πολλά να συζητήσουμε για την ανταγωνιστικότητα στο yachting
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2016 12:31
«Έχουμε πολλά να συζητήσουμε ακόμη για την ανταγωνιστικότητα του yachting στην Ελλάδα» σημείωσε στο “theseanation”ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Α. Στελλιάτος ο οποίος διατηρεί την αισιοδοξία του για τον συγκεκριμένο τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.
Το θέμα της ανταγωνιστικότητας, είπε ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ, ήταν και είναι ένα εξαιρετικά σοβαρό, του οποίου βασικές παράμετροι χρήζουν βελτίωσης ώστε η Ελλάδα με τα ιδιαίτερου κάλους νησιωτικά συγκροτήματα να τονώσει το ενδιαφέρον σε παγκόσμια κλίμακα προς όφελος της ελληνικής οικονομίας.
Μία παράμετρος, όπως είπε, αφορά και στις μαρίνες όσον αφορά σε αυτή καθ αυτή την ανταγωνιστικότητά τους, τις παροχές αλλά και την έλλειψη υποδομών (νέες μαρίνες).
Είναι ώρα να περάσουμε στο πρακτικό μέρος της υπόθεσης είπε ο κ. Στελλιάτος υπενθυμίζοντας ότι μία σειρά μελετών έχουν καταδείξει τη σημασία του τομέα όχι μόνο για το θαλάσσιο τουρισμό αλλά και για την ευρύτερη τόνωση των τοπικών οικονομιών αλλά και της απασχόλησης.
Η ΕΠΕΣΤ εστιάζει και στη μη εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Μητρώου, παρά τη θεσμοθέτησή του προ διετίας, με συνέπεια να μην μπορούν να επιβληθούν τα ανάλογα τέλη και το κράτος να υπόκειται σε απώλεια εσόδων. Έτσι, στις ελληνικές θάλασσες δραστηριοποιούνται σε μεγάλο βαθμό σκάφη με σημαίες άλλων χωρών τα οποία εκτελούν ναυλώσεις χωρίς να είναι εγγεγραμμένα με αποτέλεσμα τα υπό ελληνική σημαία σκάφη να υφίστανται τις συνέπειες του «αθέμιτου ανταγωνισμού».
Σύμφωνα με τα στοιχεία Τουρκία, Μάλτα αλλά και Κροατία εξακολουθούν να λειτουργούν ανταγωνιστικά προς την Ελλάδα για τον τομέα που στα προηγούμενα χρόνια έχει καταγράψει τις τάσεις φυγής προς τους προορισμούς αυτούς.
Τέλος σύμφωνα με εκτιμήσεις τοπικών παραγόντων του νησιωτικού οικονομικού γίγνεσθαι οι εικόνες με τις προσφυγικές ροές προς τα νησιωτικά συγκροτήματα του ανατολικού Αιγαίου έχουν δημιουργήσει «κλίμα» που ενώ δεν χαρακτηρίζεται αρνητικό ωστόσο δημιουργεί ανάσχεση για επιλογές πλεύσεις έναντι άλλων προορισμών στο κεντρικό Αιγαίο αλλά και το Ιόνιο.