Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 1pm

Έκρηξη της κρουαζιέρας διεθνώς, μένει εκτός η Ελλάδα

krou 708

Μπορεί η κρουαζιέρα να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε παγκόσμιο επίπεδο- και ειδικά στις ευρωπαϊκές θάλασσες- η περιοχή εντούτοις της ανατολικής Μεσογείου, που στο μεγαλύτερο μέρος της αφορά στα δρομολόγια του Αιγαίου και των ελληνικών προορισμών, μένει εκτός ανταγωνισμού. Οι εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων (CLIA) για τη χρονιά που έρχεται είναι κάτι παραπάνω από αισιόδοξες: πάνω από 25,3 εκατ. υπολογίζεται πως θα είναι οι επισκέπτες κρουαζιέρας το 2017 (πρόκειται για αύξηση της τάξης του 60% σε επίπεδο δεκαετίας), ενώ ο κλάδος θα ενισχυθεί με την προσθήκη 26 νέων πλοίων (επιπλέον 17 κρουαζιερόπλοιων το 2018 και συνολικά 97 την περίοδο 2017- 2026). Την ίδια ώρα ο τζίρος του τομέα ξεπερνά σε διεθνές επίπεδο τα 117 δισ. δολάρια (στοιχεία 2015), με την ζήτηση να αυξάνεται διαρκώς.

Φέτος η χρονιά θα κλείσει με 24,2 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας κατακόρυφη αύξηση συγκριτικά με τα 15 εκατ. επιβατών το 2006. Οι ανοδικές τάσεις "ακουμπούν” και τους προορισμούς της Μεσογείου, καθώς τα ισπανικά και ιταλικά λιμάνια εξακολουθούν να βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις των επιβατών. Μέσα σε αυτό το ευνοϊκό κλίμα για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, η χώρα μας, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, μένει πίσω.

Ήδη, όπως αναφέρουν επιχειρηματίες της αγοράς, καταγράφεται "βουτιά” 30% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια το 2017 και ακυρώσεις δρομολογίων από μεγάλους ομίλους, κυρίως εξαιτίας των γεγονότων στην Τουρκία, δεδομένου πως αρκετά πακέτα συνδύαζαν ελληνικούς και τουρκικούς προορισμούς.

Τη σεζόν που πέρασε πολλές εταιρείες, αφού έβγαλαν από το πρόγραμμά τους την Τουρκία, κάλυψαν τα κενά με περισσότερες επιλογές για την Ελλάδα, κάτι όμως που δεν αναμένεται να επαναληφθεί τη χρονιά που έρχεται. Έτσι λόγω των προβλημάτων της Τουρκίας, που επίσης θα καταγράψει πτώση στην κρουαζιέρα, κόπηκαν από τα προγράμματα των εταιρειών και ελληνικοί προορισμοί που αποτελούσαν σταθμούς μετεπιβιβάσεων με τη γειτονική χώρα.

Η πτώση αφορά τα δρομολόγια των πλοίων, αφού παραμένει αμφίβολο τι θα γίνει με τις πληρότητες. Παράγοντες του χώρου εξηγούν πως αν τα κρουαζιερόπλοια έρθουν στην Ελλάδα γεμάτα, τότε το πλήγμα για τα έσοδα θα είναι σαφώς μικρότερο.

Παρόλα αυτά η χρονιά χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα δύσκολη, ενώ η έλλειψη υποδομών κρουαζιέρας στην Ελλάδα και η αδυναμία της χώρα μας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ξένων ομίλων του κλάδου δυσχεραίνει την κατάσταση.

Πάντως το 2016, αν και οι λόγοι χαρακτηρίζονται συγκυριακοί, έκλεισε με αύξηση. Στο εξάμηνο (στοιχεία από την ΤτΕ) καταγράφηκαν 1.487 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων (Ιανουάριος - Ιούνιος 2015: 1.490 αφίξεις), με 1.783 χιλ. εξόδους επιβατών έναντι 1.626 χιλ. εξόδων την αντίστοιχη περίοδο του 2015.

Από τη συμπληρωματική έρευνα προέκυψε ότι το 91,9% των επισκεπτών ήταν διερχόμενοι επισκέπτες, οι οποίοι κατά μέσο όρο πραγματοποίησαν δύο στάσεις σε ελληνικά λιμάνια, όσες περίπου και την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Το ίδιο διάστημα, οι συνολικές εισπράξεις από ταξιδιώτες κρουαζιέρας αυξήθηκαν κατά 14,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 και ανήλθαν στα 177 εκατ. ευρώ.

 


 

Πηγή: www.capital.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter