Κρουαζιέρα: «Δύσκολη» η διετία 17-18 για την ανατολική Μεσόγειο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017 14:12
Ένας βασικός «παράγοντας» που αφορά στις γεω-πολιτικές εξελίξεις στο ανατολικό πέταλο της Μεσογείου και ένας «άγνωστος Χ», που αφορά στη διάθεση του επιβατικού κοινού, φαίνεται ότι θα επηρεάσουν καταλυτικά την «χημική εξίσωση» της κρουαζιέρας στην περιοχή του Αιγαίου με επίκεντρο τον Πειραιά. Τα μηνύματα που εκπέμφθηκαν από την τελευταία μεγάλη διοργάνωση για την διεθνή κρουαζιέρα στο Μαϊάμι μάλλον δεν συνηγορούν στην υπέρμετρη αισιοδοξία ότι το δίχρονο θα κυλίσει όπως στο πρόσφατο παρελθόν, και σίγουρα όπως προ των Τουρκικών «αναταράξεων».
Τουναντίον συνηγορούν στην ταχεία ανάπτυξη «αμυντικής» και εν μέρει «επιθετικής» πολιτικής για την υπεράσπιση των ελληνικών προορισμών που εν προκειμένω κατέχουν την θέση των» χλωρών» στην γνωστή παροιμία περί του τι καίγονται μαζί με τα «ξερά».
Στα θετικά της υπόθεσης Μαϊάμι πρέπει να πιστωθούν η συγκροτημένη, για πρώτη φορά, παρουσία του λιμανιού του Πειραιά (βλέπε COSCO) αλλά και της Celestyal Cruises, η οποία είναι ίσως η μόνη εταιρία του τομέα που «υπερασπίζεται δυναμικά» ελληνικούς προορισμούς στο Αιγαίο, και άρα το γόητρο της χώρας σε διεθνές περιβάλλον.
Αναλυτές σημειώνουν ότι παρά το γεγονός, με βάση τα επίσημα στοιχεία, ότι η επιβάτες από την Ευρώπη δείχνουν αυξητική τάση , η διάθεσή τους όμως, με βάση αναλύσεις tour operators είναι αντιστρόφως ανάλογη για την ανατολική Μεσόγειο με ότι αυτό συνεπάγεται. Και τούτο γιατί είναι σύνηθες τα πλοία να μην προσεγγίζουν μία μόνο χώρα στους «κυκλικούς» πλόες τους πράγμα «δύσκολο» στην παρούσα πολιτικο-οικονομική συγκυρία.
Όπου επιπροσθέτως η Τουρκική ρητορική αντιπαράθεσης με χώρες μέλη της ΕΕ, ενόψει δημοψηφίσματος στην Τουρκία, φαίνεται πως έχει απομειώσει το ενδιαφέρον των δυναμικών αγορών της ΕΕ.
Στο ερώτημα για την Κινεζική αγορά η απάντηση έρχεται σχεδόν μονολεκτικά. Ενδιαφέρον υπάρχει αλλά όχι ικανός αριθμός πλοίων που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μία «μαζική επέλαση» στην ελληνική αγορά, η οποία όμως διατηρεί, πάντα με βάση τα στοιχεία, υψηλή δημοφιλία στην Κίνα και μάλιστα για ελληνικές προσεγγίσεις.
Εκ των στοιχείων καθίσταται προφανές ότι οι εταιρίες δεν πρόκειται να «θυσιάσουν» τις πληρότητες των πλοίων τους ,και άρα να υποστούν τις συνέπειες των ανελαστικών δαπανών, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται εξαιρουμένων των περιπτώσεων που αφορούν προσεγγίσεις στο Ιόνιο-Αδριατική και της Celestyal η οποία πληροί από πάσης απόψεως τα ποιοτικά και άλλα χαρακτηριστικά ώστε να διατηρήσει το «ισχυρό χαρτί» της που ονομάζεται Αιγαίο.