Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 1pm

Κρουαζιέρα: «Είμαστε μία ωραία ατμόσφαιρα...»

celestyal crystal 21365

Τα «κόντρα ρότα» στοιχεία και εκτιμήσεις για την κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο έχουν αρχίσει να δίνουν τη θέση τους σε πιο ρεαλιστικές προσεγγίσεις οι οποίες εσχάτως αναγνωρίζουν ότι η κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο έχει ακόμη να «διανύσει μίλια» πριν επιστρέψει σε παλαιότερες καλές εποχές. Με την κρίση να σοβεί και την ρητορική της Τουρκίας να «προβληματίζει» έντονα την ευρωπαϊκή αγορά τα στοιχεία που έρχονται για προορισμούς στην Δυτική Μεσόγειο δεν αφήνουν κανένα απολύτως χώρο για παρανοήσεις. Πολύ δε μάλλον όταν στους δημοφιλείς προορισμούς «παίζει» πλέον μέχρι και το Γιβραλτάρ το οποίο εσχάτως ετοιμάζεται να βιώσει ημέρες δόξας.

Και τούτο καθώς δημοφιλείς προορισμοί σε Ισπανία, Γαλλία, τις απέναντι ακτές της Μεσογείου αλλά και νησιωτικά συγκροτήματα που ανήκουν στην ΕΕ πέραν των στενών του Γιβραλτάρ δημιουργούν κυκλικούς πλόες «διεξόδου» έναντι της ανατολικής Μεσογείου. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

Από τα στοιχεία επίσης διαφαίνεται ότι οι Ασιατική αγορά θα είναι στο επίκεντρο τους διεθνούς ενδιαφέροντος αλλά και των τοπικών αγορών την προσεχή πενταετία δεδομένων των επενδύσεων που γίνονται στην παρούσα φάση σε πλοία και προγράμματα. Και το ερώτημα που τίθεται πλέον για την «μετά Ασία εποχή» (κύκλο) αφορά στο που θα μετακινηθεί το ενδιαφέρον του κοινού της κρουαζιέρας.

Από τις εκτιμήσεις συγκλίνουσα είναι η άποψη ότι θα πρέπει να εγκαταλειφτεί η ακολουθούμενη πολιτική του «όλα ωραία και καλά» πριν είναι αργά. Επώνυμα στελέχη της ελληνικής αγοράς-πραγματικότητας έχουν υποστηρίξει πάντως ότι το προσεχές διάστημα θα πρέπει να γίνει μία ολιστική προσέγγιση των προβλημάτων προκειμένου η Ελλάδα να παρουσιάσει δυναμικά προορισμούς της ώστε να δημιουργηθεί η «μαγιά» για την ζήτηση για την μετά Ασία εποχή.

Πάντως από τα μέχρι τούδε γνωστά δεδομένα η εικόνα δεν είναι τόσο «μαύρη» αφού οι προσεγγίσεις θα είναι κατά 23% λιγότερες χωρίς ωστόσο να είναι σαφές αν και οι πληρότητες θα διατηρηθούν στο ύψος των απωλειών παρελθόντων ετών γεγονός που προβληματίζει τα στελέχη του τομέα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στα περί ολιστικής προσέγγισης των προβλημάτων της «ελληνικής» κρουαζιέρας ενυπάρχουν φωνές οι οποίες επισημαίνουν ότι δεν έχουν αναπτυχθεί στο βαθμό που θα έπρεπε συνέργιες με τους άλλους τομείς του τουρισμού με μοναδική εξαίρεση τις προσπάθειες που καταβάλλει η Celestyal Cruise η οποία και έχει αναδείξει νέους προορισμούς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter