Louis- Κωστάκης Λοΐζου : Σταθερό οικονομικό κλίμα και ανάπτυξη των υποδομών κλειδί για την Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 21 Ιουνίου 2017 14:25
Η Ελλάδα πρέπει να υιοθετήσει το παράδειγμα της Κύπρου καλωσορίζοντας τους επενδυτές με σταθερό οικονομικό κλίμα και μόνιμα χαμηλή φορολογία, ενώ οφείλει να αξιοποιήσει τη συγκυρία της μεγάλης τουριστικής ζήτησης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο εκτελεστικός πρόεδρος του Ομίλου Louis Κωστάκης Λοΐζου, γιoς του Λούη Λοΐζου που θεωρείται στη Μεγαλόνησο ο «πατέρας» του Κυπριακού τουρισμού. Ο επιχειρηματίας με μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά και με επενδύσεις στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία, αναφέρει ότι αυτό που πρέπει να γίνει στην Ελλάδα είναι η βελτίωση και ανάπτυξη των υφιστάμενων υποδομών, με μακροπρόθεσμη στρατηγική για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος και δεν θα πρέπει να βολευόμαστε με το γεγονός ότι γειτονικές ανταγωνιστικές χώρες αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή θέματα.
Αναφερόμενος στα επενδυτικά σχέδια του ομίλου Louis, τονίζει ότι το 2017 ξεκίνησε τη διαχείριση του ξενοδοχείου Infinity Blue στον Πρωταρά στην Κύπρο, όπως επίσης και το AMADA Colossos Resort στη Ρόδο, που μετατράπηκε σε θέρετρο πέντε αστέρων, ύστερα από ολοκληρωτική ανακαίνιση.
Σχολιάζοντας τις πληροφορίες ότι κινεζικός όμιλος έχει στόχο να εξαγοράσει έως τέλος του μήνα ένα μεγάλο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της Celestyal Cruises στην Ελλάδα και να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου της εταιρείας με αναδιάρθρωση και μεταρρυθμίσεις, σημειώνει ότι διεθνώς η κρουαζιέρα βρίσκεται ουσιαστικά στα χέρια λιγότερο από πέντε εταιρειών και αυτό δείχνει το απαιτητικό είδος της συγκεκριμένης αγοράς.
Επισημαίνει ότι η εξεύρεση επενδυτών αποτελεί μια λύση με αμοιβαίο όφελος, για να προσθέσει πως «κάθε ενδιαφερόμενος επενδυτής βλέπει απαραίτητη τη συμμετοχή μας. Παρέχουμε ασφάλεια και γνώση του περιβάλλοντος καλύτερα από τον καθένα. Γι' αυτό θα είμαστε παρόντες και στο μέλλον».
Ο κ. Κωστάκης Λοΐζου δηλώνει ότι η ανάληψη της διοίκησης από την COSCO στο λιμάνι του Πειραιά θα ωθήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες, ενώ θα καταστήσει το λιμάνι, πρωτίστως, ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά.
Εκφράζει, εξάλλου, την εκτίμηση ότι η διοίκηση του λιμανιού από τους Κινέζους θα συμβάλει καθοριστικά στο άνοιγμα της ελληνικής κρουαζιέρας και στην αγορά της Κίνας, μία αγορά με τεράστια δυναμική και θετική προοπτική.
Ακολουθεί η πλήρης συνέντευξη με τον εκτελεστικό πρόεδρο του ομίλου Louis
Ερ: Ως εκτελεστικός πρόεδρος ενός σημαντικού ομίλου βιώσατε τα τελευταία χρόνια την κρίση σε Ελλάδα και Κύπρο. Πόσο επηρέασαν ή επηρεάζουν οι οικονομικές εξελίξεις των δύο χωρών τα επιχειρηματικά σχέδια του ομίλου;
Απ: Η κρίση στην Ελλάδα και την Κύπρο δημιούργησε κραδασμούς στη βιομηχανία του τουρισμού συνολικά. Ο τουρισμός συναρτά την ανάπτυξή του με τις οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες αλλά και τη διεθνή εικόνα της χώρας. Πέρα από το γεγονός ότι και στις δύο χώρες οι εξελίξεις ήταν δυσχερείς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρίσκονται στην ευαίσθητη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τον τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Αναγνωρίσαμε νωρίς την κρίση, κάναμε τις κινήσεις που έπρεπε και απορροφήσαμε έγκαιρα τους κραδασμούς. Επικεντρώσαμε τη στρατηγική μας στην ανταγωνιστικότητα και την αποτελεσματικότητά μας. Εστιάσαμε στην ουσία της δουλειάς μας, αφήνοντας έξω δευτερεύουσας σημασίας στοιχεία ενεργητικού που μας κρατούσαν πίσω.
Προχωρήσαμε μπροστά χωρίς συμβιβασμούς. Σχεδιάσαμε, μελετήσαμε και οργανωθήκαμε πιο έξυπνα, ώστε να αντιμετωπίζουμε πιο εύκολα μελλοντικές προκλήσεις. Τα καταφέραμε με όπλο τη μακρά πείρα μας, την πολλή δουλειά και την αφοσίωση των ανθρώπων μας.
Το 2017 ο Όμιλος Louis είναι πιο υγιής, πιο έτοιμος και πιο ισχυρός από ποτέ.
Ερ: Τι θα πρέπει να αλλάξει στην Ελλάδα, προκειμένου να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Κύπρου, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερο φιλοεπενδυτικό περιβάλλον με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού, αλλά και της κρουαζιέρας;
Απ: Πρώτα απ' όλα οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τη συγκυρία της μεγάλης ζήτησης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε πελάτες και tour operators να φεύγουν με ιδανικές εντυπώσεις, να μιλάνε θετικά για εμάς και να ξανάρχονται.
Για να γίνει αυτό, χρειάζεται να βελτιώσουμε τις υποδομές μας: Υφιστάμενες ξενοδοχειακές μονάδες, περισσότερες αεροπορικές συνδέσεις, δρόμοι, υπηρεσίες, τηλεπικοινωνίες. Περισσότερο από κάθε άλλη υποδομή, όμως, είναι ανάγκη να βελτιώσουμε τον περιβάλλοντα χώρο μας και την εικόνα που αποπνέει: Αρχιτεκτονικά σχέδια, πολεοδομικοί κανονισμοί, αυστηρά κριτήρια δόμησης που να σέβονται την περιοχή και το φυσικό τοπίο.
Δεύτερον, η Ελλάδα πρέπει να υιοθετήσει το παράδειγμα της Κύπρου που, παρόλες τις δυσκολίες, καλωσορίζει τους επενδυτές με σταθερό οικονομικό κλίμα και μόνιμα χαμηλή φορολογία. Η αστάθεια και οι συχνές αλλαγές στη φορολογία των εταιρειών, αλλά και στη φορολογία των προϊόντων που έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό, είναι τα πρώτα στοιχεία που θα έπρεπε να αλλάξουν.
Τρίτον, μακροπρόθεσμος στρατηγικός σχεδιασμός για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ,αλλά και για τη στοχευμένη προώθηση της χώρας, του εθνικού brand, στις κύριες αγορές. Δεν μπορούμε να βολευόμαστε με το γεγονός ότι γειτονικές ανταγωνιστικές χώρες αντιμετωπίζουν θέματα, αυτό δεν είναι μακροπρόθεσμη στρατηγική.
Ερ: Πιστεύετε ότι με την ολοκλήρωση των αναδιαρθρώσεων των δανείων του ομίλου έχει κλείσει μία δύσκολη περίοδος με μεγαλύτερη προοπτική για επενδύσεις και συνεργασίες; Θα θέλατε να μας πείτε ποια είναι τα νέα σχέδια για Κύπρο και Ελλάδα;
Απ: Η ανέγερση ξενοδοχείων εκτιμάτε ότι είναι εύκολο εγχείρημα; Ο όμιλος επικεντρώνεται τα τελευταία χρόνια στη διαχείριση μόνο ξενοδοχειακών συγκροτημάτων, για ποιον λόγο;
Η κρίση άλλαξε τα πάντα. Τις επιχειρήσεις αλλά και την ίδια την αγορά του τουρισμού. Αυτοί που αξιοποίησαν την ευκαιρία να αλλάξουν μαζί της, όπως εμείς, έχουν τώρα το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, τώρα που ο τουρισμός αναπτύσσεται ξανά.
Ως Όμιλος Louis επικεντρωνόμαστε πλέον στους τομείς που θα φέρουν ανάπτυξη. Η διαχείριση νέων ξενοδοχειακών μονάδων στην Κύπρο και την Ελλάδα, οι επεκτάσεις και οι ανακαινίσεις στα 23 υφιστάμενα ξενοδοχεία είναι εξαιρετικής σημασίας για το μέλλον του ομίλου.
Έχοντας στο κέντρο της προσοχής μας τον ξενοδοχειακό τομέα μεγαλώνουμε ξανά. Πρώτο μας μέλημα είναι να αναπτυχθούμε ως εταιρεία παροχής ποιοτικών υπηρεσιών, προσφέροντας good value for money. Αξιοποιώντας την τεράστια τεχνογνωσία μας, το υψηλής ποιότητας εργατικό δυναμικό μας, τις άψογες σχέσεις μας με τους tour operators, αναλαμβάνουμε τη διαχείριση νέων μονάδων.
Το 2016 λειτουργήσαμε δύο νέα ξενοδοχεία, το 2017 ακόμη δύο, ενώ αναβαθμίσαμε ριζικά τα υπάρχοντα σε Κύπρο και Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το 2017 ξεκίνησε το ξενοδοχείο Infinity Blue στον Πρωταρά υπό τη δική μας διαχείριση, όπως επίσης και το AMADA Colossos Resort στη Ρόδο, το οποίο μετατράπηκε σε θέρετρο πέντε αστέρων μετά από σημαντική ανακαίνιση. Συνεχίζουμε, παράλληλα, και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και των άλλων μας δραστηριοτήτων.
Οι υπηρεσίες good value for money είναι το «κλειδί» για το μέλλον του ομίλου και η διεθνής τάση είναι η αναζήτηση των τουριστών για αυθεντικές εμπειρίες που συμβαδίζουν με την άνεση των διακοπών.
Το «local goes global» είναι η παγκόσμια τάση στον τουρισμό και ο όμιλος Louis επικεντρώνεται σε αυτήν την κατεύθυνση, προσφέροντας περισσότερα ελληνικά και κυπριακά προϊόντα. Για παράδειγμα, στις κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά, όλα έχουν να κάνουν με την Ελλάδα: Το φαγητό στο πλοίο, η ψυχαγωγία και όλα όσα προσφέρουμε. Υπάρχει μεν το διεθνές στοιχείο, αλλά συνδυασμένο με το τοπικό. Την ίδια φιλοσοφία εφαρμόζουμε και στα Louis Hotels στην Ελλάδα, έχοντας σε όλα μας τα ξενοδοχεία την πιστοποίηση «Ελληνικό Πρωινό» όπου αναδεικνύουμε τις ξεχωριστές τοπικές γεύσεις, όπως για παράδειγμα της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κρήτης, της Ρόδου ή της Μυκόνου, στηρίζοντας παράλληλα και τους τοπικούς παραγωγούς.
Ερ: Πρόσφατα ο κυπριακός όμιλος προχώρησε σε σημαντική συμφωνία με το ξενοδοχείο AMADA Colossos Resort στη Ρόδο, που μετατρέπεται σε πέντε αστέρων. Το ξενοδοχείο ανήκει στον επιχειρηματία κ.Σολούνια και η Louis Hotels το διαχειρίζεται εδώ και αρκετά χρόνια. Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για την επένδυση αυτή;
Απ: Η Ρόδος αποκτά έναν απόλυτα νέο ξενοδοχειακό προορισμό, ο οποίος επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει την έννοια της ξενοδοχειακής εμπειρίας τύπου 'Ultra All-inclusive' για ζευγάρια και οικογένειες σε μια καταπληκτική τοποθεσία πάνω στην παραλία. Ο ιδιοκτήτης του AMADA Colossos Resort, 'Αρης Σολούνιας, επένδυσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην ανακαίνιση και αναβάθμιση του ξενοδοχείου.
Έτσι, το θέρετρο AMADA Colossos Resort έχει ανακαινιστεί πλήρως και αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του στον τομέα των πολυτελών all-inclusive την 1η Ιουλίου, ημέρα κατά την οποία θα ξαναρχίσει τις λειτουργίες του. Είναι ένα μοναδικό all inclusive θέρετρο με 699 πολυτελή δωμάτια και σουίτες, 6 πισίνες, ένα μεγάλο waterpark με έξι νεροτσουλήθρες, 16 εστιατόρια και μπάρ και πολλές άλλες παροχές.
Το Amada Colossos Resort διαθέτει 17 τύπους δωματίων, από πολυτελή δίκλινα και τρίκλινα δωμάτια μέχρι και οικογενειακές σουίτες που συνδυάζουν την απλότητα και την κορυφαία ποιότητα. Τα δωμάτια διαθέτουν την επιλογή θέας προς το βουνό ή προς τη θάλασσα. Τα στούντιο έχουν άμεση πρόσβαση σε μια πισίνα και σε θέα στο απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου.
Διακρίνεται σε μια ζώνη για ενήλικες, στην οποία οι επισκέπτες μπορούν να χαλαρώσουν σε ένα ήσυχο περιβάλλον, καθώς και μια ειδική ζώνη για οικογένειες, οι οποίες μπορούν να απολαύσουν το μεγάλου μεγέθους θαλάσσιο πάρκο και τις δραστηριότητες που προφέρουν τα τρία κλαμπ για παιδιά και εφήβους.
Προσφέρει, παράλληλα, μια επιλογή από 16 χώρους για φαγητό και ποτό ικανοποιώντας κάθε περίσταση, συμπεριλαμβανομένων έξι εστιατορίων, ένα παραδοσιακό ελληνικό καφέ, ζαχαροπλαστείο, καθώς επίσης και μπαρ πισίνας και κοκτέιλ μπαρ.
Το θέρετρο βρίσκεται σε μία από τις πιο ελκυστικές τοποθεσίες της Ρόδου -Παραλία της Καλλιθέας, σε μία παραλία 430 μέτρων, προσφέροντας μια εξαιρετική ατμόσφαιρα στους επισκέπτες του μέσα σε εκπληκτική φυσική ομορφιά.
Ερ: Πόσο αναγκαία είναι η εξεύρεση επενδυτών στην κρουαζιερόπλοιο ναυτιλία μετά την επιτυχημένη έως τώρα εξέλιξη της Celestyal Cruises στον τομέα αυτό;
Απ: Ο τομέας της κρουαζιέρας απαιτεί τεράστια κεφάλαια και παραμένει πολύ ανταγωνιστικός, με υψηλούς κινδύνους. Όσο περνούν τα χρόνια τόσο εντονότερη γίνεται η ανάγκη για ανανέωση του στόλου. Ενδεικτικά, ένα πλοίο που θα καλύπτει τις δικές μας ανάγκες, 1.500 επιβατών, στοιχίζει περίπου 400 εκατομμύρια ευρώ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι διεθνώς η κρουαζιέρα βρίσκεται ουσιαστικά στα χέρια λιγότερο από πέντε εταιρειών και αυτό δείχνει το απαιτητικό είδος της συγκεκριμένης αγοράς. Έτσι, η εξεύρεση επενδυτών αποτελεί μια win - win λύση.
Ερ: Πληροφορίες αναφέρουν ότι κινεζικός όμιλος έχει στόχο να εξαγοράσει έως τέλος του μήνα ένα μεγάλο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου της celestyal και να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου της εταιρείας με αναδιάρθρωση και μεταρρυθμίσεις. Οι νέοι επενδυτές θεωρούν χρήσιμη τη συμμετοχή της Louis στο νέο σχήμα;
Απ: Κάθε ενδιαφερόμενος επενδυτής βλέπει απαραίτητη τη συμμετοχή μας. Κανένας από όσους έχουμε μιλήσει δεν σκέφτεται να επενδύσει σε μια εταιρεία με μηδενικό ποσοστό Louis plc. Παρέχουμε ασφάλεια και γνώση του περιβάλλοντος καλύτερα από τον καθένα. Γι' αυτό θα είμαστε παρόντες και στο μέλλον.
Ερ: Κατά την εκτίμησή σας, η διαχείριση της κινεζικής cosco στο λιμάνι του Πειραιά συμβάλλει στο άνοιγμα της ελληνικής κρουαζιέρας στην αγορά της Κίνας;
Απ:Το λιμάνι του Πειραιά, ως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, διεκδικεί αναμφισβήτητα μια ισχυρή θέση στο χάρτη της κρουαζιέρας της Μεσογείου και θεωρούμε ότι η ανάληψη της διοίκησης από την COSCO θα ωθήσει σε σημαντικές πρωτοβουλίες, ώστε να καταστεί ο Πειραιάς, πρωτίστως, ανταγωνιστικός σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Σε αυτό το πλαίσιο θεωρούμε ως δεδομένο ότι θα συμβάλει καθοριστικά στο άνοιγμα της ελληνικής κρουαζιέρας και στην αγορά της Κίνας, μία αγορά με τεράστια δυναμική και θετική προοπτική. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι αυτή τη στιγμή παγκοσμίως ταξιδεύουν 130 εκατομμύρια Κιζένοι τουρίστες, ενώ, έως το 2030, ο αριθμός αυτός θα φθάσει τα 230 εκατομμύρια.