Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Κρουαζιέρα: «Κουτσοί, στραβοί στον άγιο...»

cruise ship 334

Δεν υπάρχει νησιωτική περιοχή στην Ελληνική επικράτεια αλλά και στην παραθαλάσσια ηπειρωτική ζώνη που να μην έχουν αναπτύξει οι τοπικοί παράγοντες «όνειρα» για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, από-επιβιβάσεις τουριστών, σουβενίρ, τσολιαδάκια κλπ. Ωστόσο η λιμενική πραγματικότητα της χώρας δεν φαίνεται να αφήνει περιθώρια παρανόησης για τα υψηλόβαθμα εντεταλμένα στελέχη του συγκεκριμένου τομέα του θαλάσσιου τουρισμού που ήδη έχουν «σκανάρει» τις δυνατότητές του.

Πρόσφατα σε συνέντευξή του στο protothema.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises και Πρόεδρος της Cruise Line International Association (CLIA) Europe Κ. Αναστασιάδης , είχε μεταξύ άλλων τονίσει πως ο παγκόσμιος στόλος κρουαζιερόπλοιων, έχει αλλάξει στη μορφή του και έχουν γίνει πιο μεγάλα τα πλοία και άρα, χρειάζονται διαφορετικές υποδομές για να προσθέσει επίσης πως οι ανάγκες των επιβατών όταν επισκέπτονται έναν προορισμό, είναι πολύ πιο απαιτητικές από ότι ήταν στο παρελθόν.

Κατά συνέπεια είναι αδιανόητο να περιμένουμε ότι όλα μας τα νησιά, θα πάνε να χτίσουν λιμενικές υποδομές, για να φέρουν αυτά τα τεράστια πλοία. Πολύ δε μάλλον παραθαλάσσιες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας.

Πέραν του γεγονότος ότι θα απαιτούνταν τεράστια κεφάλια , που δεν υπάρχουν με τις σημερινές συνθήκες, τα έργα, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων, στην καλύτερη των περιπτώσεων θα απαιτούσαν χρονικό εύρος από αρχής μέχρι περατώσεως μία τριετία κατ ελάχιστο.. Εκ τούτου είναι αδύνατον αυτό και κατά συνέπεια, θα πρέπει να σταματήσουν αυτές οι συζητήσεις.

Υψηλόβαθμα στελέχη του τομέα θεωρούν πως 6-7 λιμάνια μπορούν να καταστούν κόμβοι για υποδοχή των μεγάλων σε χωρητικότητα, σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων αλλά αναμένουν τη σχηματοποίηση ενός λειτουργικού πλαισίου μέσα στο οποίο θα πρέπει να δραστηριοποιείται η κρουαζιέρα.

Να σημειωθεί ότι το εν λόγω πλαίσιο συνιστά, σύμφωνα με εκτιμήσεις μία συγκεκριμένη και στοχευμένη πολιτική ώστε να προβληθεί σωστά η χώρα τόσο στον τμήμα εκείνο που λαμβάνει τις αποφάσεις για τους στόλους των κρουαζιερόπλοιων όσο και για τους tour operators που παρουσιάζουν στο πελατειακό δυναμικό τους όποιους προορισμούς. Ισπανία, Ιταλία, Μάλτα και εσχάτως προορισμοί στην Αδριατική ανταγωνίζονται ευθέως ελληνικούς προορισμούς έχοντας ως «όπλο στην φαρέτρα» τους τις συνέργειες με «στεριανούς» τουριστικούς φορείς σε πολλούς κλάδους.

Σήμερα σημειώνουν στελέχη του εν λόγω τομέα το value for money για τον επιβάτη του όποιου κρουαζιερόπλοιου αποτελεί τη βασική επιλογή και όχι απλά μία θεωρεία που μπορεί ακόμη να συζητηθεί. Στο σημείο αυτό τα εν λόγω στελέχη συνέκλειαν επίσης στην άποψη ότι και η τιμολογιακή πολιτική πρέπει να παραμείνει σταθερή και με ορίζοντα καθώς ουδείς είναι ευτυχής όταν αιφνιδίως αλλάζουν οι χρεώσεις σε εκδρομές, εισιτήρια μουσείων και αρχαιολογικών χώρων κλπ.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter