Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Μεσογειακή κρουαζιέρα: Προβληματισμός για βάσεις εφοδιασμού LNG

aidaperla cruise ship 2017

Νέα «κούρσα» ανάπτυξης υποδομών, ή και απόκτησης ειδικών πλοίων εφοδιασμού LNG για τα λιμάνια της Μεσογείου που «υποδέχονται» κρουαζιερόπλοια σηματοδότησαν τα όσα αναφέρθηκαν, μεταξύ άλλων, χθες στο Αμβούργο κατά την έναρξη της Seatrade Europe όσον αφορά σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Και τούτο γιατί οι εταιρίες του υπό παραγγελία στόλου των νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων έχει επιλέξει για καύσιμο πρόωσης το LNG με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της Carnival της οποίας επτά κρουαζιερόπλοια θα χρησιμοποιούν αποκλειστικά για πρόωση liquefied natural gas (LNG).

Μάλιστα στην εναρκτήρια ομιλία του για το μέλλον της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας ο πρόεδρος της CLIA Europe και Chief Executive Officer της Celestyal Cruises Κ. Αναστασιάδης μεταξύ των άλλων εστίασε και στο εν λόγω θέμα που σχετίζεται με τις στρατηγικές επιλογές των εταιριών του τομέα αλλά και παραπέμπει σε ένα νέο κεφάλαιο που σχετίζεται με τις κατάλληλες λιμενικές υποδομές.

Ο κ. Αναστασιάδης μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στις τρείς βασικές προτεραιότητες που αποτελούν ολόκληρα κεφάλαια πολιτικής που είναι: η ασφάλεια για πληρώματα και επιβάτες, η περιβαλλοντική υπευθυνότητα και η διατήρηση της υπεραξίας του θαλάσσιου τουρισμού με πρόσθεση νέων υπεραξιών για τις τοπικές τουριστικές οικονομίες όπου τα κρουαζιερόπλοια «πιάνουν».

Εκ των στοιχείων που συζητήθηκαν μεταξύ των άλλων κατέστη προφανές ότι στο θέμα του εφοδιασμού με LNG τα ευρωπαϊκά λιμάνια στον βορά της ΕΕ ηγούνται μακράν στο εν λόγω θέμα έναντι των λιμένων της ΕΕ με «πρόσωπο» στη Μεσόγειο και τα ζητήματα που τέθηκαν για τα περιβαλλοντικά σχεδόν εξετάστηκαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και στα εννέα συνολικά πάνελ της πρώτης ημέρας.

Μάλιστα στην εναρκτήριο , όπου και μίλησε ο κ. Αναστασιάδης έγινε «ζωντανή» τηλε-μετάδοση της τοποθέτησης της τρόπιδας και του «τυχερού νομίσματος» στα μέταλλά της, του υπό κατασκευή AIDAnova της Carnival Corporation από τα Γερμανικά ναυπηγεία Meyer Werft η οποία και καταχειροκροτήθηκε από τους μετέχοντες καθώς, το πλοίο που θα παραδοθεί το 2018, θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά για καύσιμο πρόωσης LNG.

Στην πλειοψηφία τους οι εταιρίες κρουαζιέρας που παρακολουθούν την Seatrade Europe με τον ένα ή τον άλλο τρόπο κατέστησαν σαφές ότι θα επιχειρήσουν να «μειώσουν στο ελάχιστο δυνατό το περιβαλλοντικό αποτύπωμα -(αέριοι ρύποι)- με την χρήση LNG ή και με τη χρήση υβριδικών συστημάτων με επίκεντρο όμως το LNG καθώς στη συζήτηση έχει «εισέλθει» και η ηλεκτρική πρόωση. Να σημειωθεί ότι ο Γερμανικός μη κυβερνητικός οργανισμός Nabu σε ανάλυσή του σημειώνει ότι ο τομέας «ξοδεύει» σημαντικά ποσά για το κτίσιμο νεότευκτων αλλά εξακολουθεί να υπάρχει «μέλλον» μέχρι ότου όλος ο στόλος καταστεί «greener and cleaner»

Την έκθεση και το σύνολο των δράσεων, αναγγελιών και συζητήσεων εκτιμάται ότι θα παρακολουθήσουν περισσότεροι από 500.000 επισκέπτες οι οποίοι εκτός των άλλων θα έχουν την ευκαιρία να «θαυμάσουν» την «νυχτερινή φαντασμαγορική μεταμόρφωση» της ευρύτερης περιοχής της έκθεσης και της όχθης του Έλβα από 20.000 μπλέ λέντ φωτιστικά σώματα που δίνουν μία άλλη όψη.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter