Κρουαζιέρα: Προκλήσεις για λιμάνια και προορισμούς
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 07 Σεπτεμβρίου 2017 19:03
Κανένα περιθώριο παρανόησης για την «τύχη» των λιμενικών υποδομών αλλά και γενικευμένα προορισμών για κρουαζιερόπλοια δεν αφήνει το γεγονός του κατασκευαστικού «γιγαντισμού» τους. Στις σχετικές συζητήσεις που διεξάγονται στο πλαίσιο της Seatrade Europe από τα μέχρι τώρα αποκομισθέντα στοιχεία κατέστη προφανές ότι ο στόλος των νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων και οι «κλάσεις» που έχουν δημιουργήσει οι ναυπηγικές μονάδες για αυτά απαιτούν μεγαλύτερες λιμενικές εγκαταστάσεις με σαφώς μεγαλύτερα βυθίσματα και εφοδιαστικές υπηρεσίες σε καύσιμα και υλικά πολλαπλάσιες σε σχέση και σύγκριση με τα σημερινά δεδομένα.
Το «Case Study» έτσι όπως παρουσιάστηκε από τους εμπειρογνώμονες που μετέχουν των εργασιών της Seatrade μεταξύ των άλλων κατέδειξαν για το home porting operations την ταχύτερη βελτίωση των επιπέδων συνεργασίας μεταξύ λιμένων και αεροδρομίων, στους ελέγχους ασφαλείας, την διακίνηση επιβατών και αποσκευών, την βελτίωση των υποδομών και της αποδοτικότητάς τους για τη διαχείριση των επιβατών αλλά και την βελτίωση μίας ομάδας παραμέτρων σε προορισμούς για την διασφάλιση ομαλών ροών με πεδίο τις από-επιβιβάσεις.
Εκ των στοιχείων επίσης κατέστη σαφές ότι τα λιμάνια που ενδιαφέρονται να διατηρήσουν τις δράσεις τους στον τομέα της κρουαζιέρας θα πρέπει να έχουν λάβει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα και ολοκληρώσει παρεμβάσεις με βάση το χρονικό ορίζοντα της πρόσθεσης των νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων.
Ο οποίος ορίζοντας χαρακτηρίστηκε αρκετά «ρηχός» καθώς οι παραδόσεις αρχίζουν από το προσεχές έτος και με καταιγιστικούς ρυθμούς μέχρι και το 2020-21.
Στο γενικότερο κύκλο των συζητήσεων πάντως επίσης κατέστη σαφές ότι η Κινεζική αγορά είναι ταχέως αναπτυσσόμενη και ένα μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού που προέρχεται από αυτή πιθανώς να φέρει σε δεύτερη θέση, στην ευρωπαϊκή κατάταξη, το επιβατικό κοινό που προέρχεται από την Γερμανική αγορά και γενικότερα από την κεντρο-ευρωπαϊκή αγορά.