Παρ11012024

Last updateΠαρ, 01 Νοε 2024 6pm

Ι. Μπράς : Η ψυχολογία ανεβάζει και οι προορισμοί σώζουν…

bras bras 0055

Δύο στοιχεία που ουσιαστικά εμπεριέχουν ολόκληρα «κεφάλαια πολιτικής», μπορούν να διασώσουν από άποψη ενδιαφέροντος και πληροτήτων την κρουαζιέρα στο Αιγαίο και να λειτουργήσουν υποστηρικτικά στις τοπικές οικονομίες.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Five Senses Consulting & Development Ιωάννη Μπρα η βελτίωση της «ψυχολογίας» του εν δυνάμει επιβατικού κοινού από τη θέση που είναι σήμερα λόγω της κατάστασης στην ανατολική Μεσόγειο και την Τουρκίας αλλά και η δημιουργία εθνικής πλατφόρμας προώθησης προορισμών στα νησιωτικά συγκροτήματα του Αιγαίου και την Κρήτη στις εταιρείες κρουαζιέρας (Best Practices Cruise Destination Development System) αποτελούν το «κλειδί» για την αναστροφή της σοβούσας κατάστασης στον θαλάσσιο τουρισμό και δh στον τομέα της κρουαζιέρας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπρας μιλώντας στο “theseanation” πρέπει να γίνει κατανοητό από τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση κρουαζιέρα ότι υπάρχει ένταση της ευαισθησίας ως προς τα θέματα ασφάλειας, ιδίως από το αμερικανικό κοινό, κάτι που κατέστη σαφές πέρσι και φέτος με τις εταιρίες να οδηγούν την συγκεκριμένη «αγορά» σε προορισμούς της Δυτικής Μεσογείου ακόμη και Ασίας.

Η βελτίωση λοιπόν της ψυχολογίας για την περιοχή του Αιγαίου σε συνάρτηση με την ανάπτυξη ενός Αιγιακού cluster προορισμών μπορεί να αναστρέψει την κατάσταση. Πρέπει να σημειωθεί, πρόσθεσε, ότι ήδη δύο μεγάλες εταιρίες που διαχειρίζονται στόλους κρουαζιερόπλοιων δοκιμάζουν το home porting χωρίς εκτός Σένγκεν προσεγγίσεις «τεστάροντας» τις διαθέσεις τόσο του επιβατικού κοινού όσο και των τοπικών κοινωνιών.

Οι τελευταίες και ιδιαίτερα οι τοπικές παραγωγικές τάξεις θα πρέπει να έχουν πρόταγμα τη δημιουργία- ανάπτυξη συνεργασιών καθώς είναι γνωστό στους παροικούντες ότι οι εκδρομές μπορούν να «σηκώσουν» και ένα μέρος εσόδων αλλά και να δημιουργήσουν δυναμική.

Δεν πάμε να ανακαλύψουμε τον τροχό, πρόσθεσε ο κ. Μπράς, σημειώνοντας ότι υπάρχουν πετυχημένα παραδείγματα σε Ισπανία και Γαλλία όπου έχουν αναπτυχθεί επιτυχώς τα «τοπικά» cluster προορισμών.

Ερωτηθείς για το αν είναι η ώρα να «ανοίξει» ένας νέος κύκλος διαλόγου ο κ. Μπρας τόνισε ότι έχουν γίνει μέχρις εξαντλήσεως διάλογοι σημειώνοντας ότι είναι η ώρα των πράξεων αν δεν θελήσουμε να χάσουμε την μετά το 2019 περίοδο.

Είναι η ώρα των τεχνοκρατών, τόνισε χαρακτηριστικά και της εκπαίδευσης των τοπικών φορέων με τη συμμετοχή των παραγωγικών τάξεων για να «αποκοπεί» το Αιγαίο από την συνολική εικόνα της αστάθειας στην ανατολική Μεσόγειο.

Παράλληλα πρόσθεσε είναι η ώρα για μία αποτελεσματική – σοβαρή προβολή της χώρας σε διεθνείς διοργανώσεις όπως η πρόσφατη της seatrade-europe, όπου φέτος παρουσία είχαν μόνο κάποια λιμάνια της Κρήτης που στοχεύουν στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του home porting.

Η προβολή κοστίζει, παρατήρησε, αλλά ενδεχομένως τα οφέλη από την προσέλκυση ενδιαφέροντος θα είναι πολλαπλασιαστικά για να προσθέσει πως πρέπει κάποτε να δούμε ποιοι θέλουν και ποιοι όχι να συμμετέχουν στο κόστος.

Σε ερώτηση αν η Ελλάδα θα μπορούσε να διοργανώσει ένα γεγονός για την κρουαζιέρα ανάλογο της seatrade ο κ. Μπράς σημείωσε ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει υπό προϋποθέσεις ανάλογες εκείνων που λειτουργούν θελκτικά για τον τομέα με ορίζοντα το 2020 καθώς η seatrade «κατεβαίνει» του χρόνου στη Λισαβόνα και το 19 θα «ανέβει» πάλι στη Β. Ευρώπη.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter