Ενισχύεται η ελκυστικότητα της Ελλάδας στην αγορά της κρουαζιέρας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 25 Απριλίου 2023 22:07
Καθώς η κρουαζιέρα συνεχίζει διεθνώς τη θετική αναπτυξιακή τροχιά της το 2023, το 7ο Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο συγκεντρώνει τους ηγέτες του κλάδου από όλο τον κόσμο, αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), την ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, για να τοποθετηθεί πάνω στα κύρια θέματα, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θα διαμορφώσουν την ατζέντα του κλάδου τα επόμενα χρόνια.
Το Forum πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στη Θεσσαλονίκη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, σε μια κομβική στιγμή για τη χώρα, ο ρόλος της οποίας στην ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας δημιούργησε μια μοναδική ευκαιρία να βελτιστοποιήσει τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη κρουαζιέρας.
Το Forum ξεκίνησε με κεντρική ομιλία που εκφώνησε ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της CLIA και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises. Στην ομιλία του ο κ. Vago αποκάλυψε ένα σχέδιο δράσης για βιώσιμη ανάπτυξη, το οποίο εστιάζει στην ανάγκη επένδυσης σε υποδομές για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του κλάδου και την ενίσχυση της ελκυστικότητας της Ελλάδας ως αγορά κρουαζιέρας.
«Η Ελλάδα είναι σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Έχοντας αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, προτεραιότητα τώρα είναι να συνεργαστούν τα λιμάνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες αρχές ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου», δήλωσε ο Pierfrancesco Vago.
Οι προτεινόμενες βασικές δράσεις του κ. Vago είναι η συνεργασία για την ανάδειξη νέων προορισμών, τη δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας, την ανάπτυξη βιώσιμων τουριστικών πρακτικών και νέων λύσεων στην ξηρά που να συνδυάζονται με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται στα πλοία και η υποστήριξη της ανάπτυξης νέων καυσίμων, καθώς και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Ο κ. Vago ηγείται αντιπροσωπείας υψηλού επιπέδου της CLIA στο Φόρουμ, στην οποία συμμετέχουν οι Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια Ευρώπης, Sascha Gill, Αντιπροέδρος για θέματα Βιωσιμότητας, Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, και Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας.
Η σημασία της περιοχής της Μεσογείου για τα ταξίδια κρουαζιέρας μετά την πανδημία ήταν μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων που συζητήθηκαν στην έναρξη του Forum.
«Με τέτοια ζωντάνια και πολιτιστική ποικιλία, η περιοχή της Μεσογείου είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μέρη του κόσμου για να επισκεφτεί κάποιος. Αυτή η μαγευτική περιοχή προσφέρει πολλά ακόμα μέρη για να ανακαλύψει κανείς και ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ο καλύτερος τρόπος. Ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια πραγματική ευκαιρία για νέους προορισμούς, όπως απομακρυσμένες νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές, και φέρνει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη σε περισσότερες κοινότητες», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη.
Η ομάδα της CLIA τοποθετήθηκε πάνω σε όλα τα σημαντικά θέματα και τις βασικές προτεραιότητες για τον κλάδο, συμμετέχοντας στα σχετικά πάνελ αλλά και οργανώνοντας ειδικές συνεδρίες. Η βιώσιμη κρουαζιέρα βρίσκεται στην κορυφή αυτών των προτεραιοτήτων, καθώς τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί να υλοποιήσουν το όραμα για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και έχουν αναλάβει ήδη δράση για να κάνουν αυτό το όραμα πραγματικότητα, εξοπλίζοντας τα πλοία ώστε να συνδέονται με παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές προς όφελος των τοπικών πληθυσμών και επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών για τα πλοία τους.
Στο πλαίσιο του Forum η CLIA διοργάνωσε σήμερα μια συνεδρία με θέμα «Pathways to Net Zero», με συντονιστή τον Sascha Gill, Αντιπρόεδρο της CLIA για θέματα Βιωσιμότητας. Η συνεδρία κάλυψε θέματα που κυμαίνονται από την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, τις λιμενικές υποδομές και τις απαιτήσεις ασφάλειας, έως τις αρχές του Πλαισίου Poseidon, διερευνώντας τις διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν.
Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δυνατότητες σταδιοδρομίας στον κλάδο της κρουαζιέρας είναι μία ακόμα προτεραιότητα για την CLIA, ιδιαίτερα το 2023 που έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων. Η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, θα είναι μεταξύ των συμμετεχόντων στο «YES to SEApping Forum» που θα πραγματοποιηθεί αύριο, υποστηρίζοντας αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία ενημέρωσης των νέων για το ρόλο της ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού στη γαλάζια οικονομία και αναδεικνύοντας την ευκαιρία της Ελλάδας να αναπτύξει τις δεξιότητες της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Η ευκαιρία για τις εταιρείες κρουαζιέρας να εμπλουτίσουν τα δρομολόγια τους με νέους προορισμούς καθώς και η αυξανόμενη σημασία λιγότερο γνωστών προορισμών βρίσκονται επίσης στην ατζέντα του φετινού Forum. Η CLIA, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ελληνικών Ενώσεων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA) διοργανώνει ένα Workshop στη διάρκεια του οποίου ο Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας, μαζί με άλλους ειδικούς του κλάδου, θα συζητήσουν πώς οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να επωφεληθούν από την αυξημένη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεργάζονται διαχρονικά με τους προορισμούς που επισκέπτονται για να εφαρμόζουν λύσεις τουριστικής διαχείρισης οι οποίες διατηρούν εξαιρετική την ταξιδιωτική εμπειρία για τους επισκέπτες. Ο τουρισμός κρουαζιέρας βασίζεται πολύ στη συστηματική διαχείριση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να γίνει αποτελεσματικός σχεδιασμός των ταξιδιών εκ των προτέρων. Οι επενδύσεις σε νέους λιμενικούς προορισμούς και υποδομές θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο ξεκλείδωμα των προοπτικών μελλοντικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας, μειώνοντας παράλληλα την πίεση σε δημοφιλείς προορισμούς.
Με αναμενόμενο όγκο επιβατών στα 27-33 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2023, αύξηση 11% σε σύγκριση με το 2019, με ιδιαίτερα θετικό καταναλωτικό κλίμα καθώς η πρόθεση για κρουαζιέρα εμφανίζεται πλέον υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία, αλλά και με την έμφαση που δίνει στα βιώσιμα ταξίδια, ο κλάδος της κρουαζιέρας μπορεί να είναι ρεαλιστικά αισιόδοξος για το μέλλον.
O Pierfrancesco Vago αναλυτικότερα ανέφερε τα ακόλουθα:
"Είμαι ενθουσιασμένος που βρίσκομαι σήμερα μαζί σας εδώ στη Θεσσαλονίκη, για το πρώτο «δια ζώσης» Posidonia Sea Tourism Forum από το 2019.
Και θέλω να ευχαριστήσω τους εκπροσώπους της πολιτείας που μπόρεσαν να είναι εδώ σήμερα, ακόμη και σε προεκλογική περίοδο:
• τον Απόστολο Τζιτζικώστα, Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας
• τον Κωνσταντίνο Ζέρβα, Δήμαρχο Θεσσαλονίκης
• και την Ολυμπία Αναστασοπούλου, Γενική Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείο Τουρισμού
Ο κλάδος της κρουαζιέρας ενωμένος κατάφερε να ξεπεράσει την καταιγίδα. Τώρα, ήρθε ο καιρός να δαμάσουμε ξανά τα κύματα.
Μετά από τρία δύσκολα χρόνια περιορισμένης λειτουργίας, το 2023 είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στη θετική αναπτυξιακή τροχιά που είχε ο κλάδος προ της πανδημίας.
Αναμένουμε έως και 33 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας παγκοσμίως, ξεπερνώντας τα νούμερα του 2019 κατά 11%.
Όσον αφορά δε στην Ανατολική Μεσόγειο, κρουαζιερόπλοια από όλες τις εταιρίες επιστρέφουν ήδη πριν από την καλοκαιρινή περίοδο. Η Ελλάδα έχει τώρα μια εξαιρετική ευκαιρία να ενισχύσει τη θέση της ως κόμβος κρουαζιέρας στην περιοχή και σήμερα θα περιγράψω τις βασικές δράσεις για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η Ευρώπη είναι μία από τις κορυφαίες περιοχές κρουαζιέρας στον κόσμο.
Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, προσελκύοντας το 21% των ταξιδιωτών κρουαζιέρας στον κόσμο.
Κατά τη διάρκεια της κρίσης, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή και συνεργάστηκαν στενά μαζί μας, ιδιαίτερα στην Ανατολική Μεσόγειο.
Μαζί, κάναμε τα απαραίτητα βήματα για να προετοιμάσουμε μια σταδιακή, ασφαλή και υπεύθυνη επανέναρξη της λειτουργίας του κλάδου.
Και εδώ θέλω να εκφράσω ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ στην Ελλάδα, και ειδικότερα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και τον καθηγητή Χρήστο Χατζηχριστοδούλου.
Αποτέλεσαν βασικό μέρος του έργου Healthy Gateways της Ε.Ε. για την υποστήριξη της επανεκκίνησης των πλοίων μας εδώ στην περιοχή και ιδιαίτερα στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημικής έκτακτης ανάγκης.
Και συνεχίζουν τη σημαντική συμβολή τους μέσω του έργου της ΕΕ Healthy Sailing - Horizon Europe.
Ο κλάδος της κρουαζιέρας ωφελεί τις τοπικές οικονομίες εδώ και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το 2021, για παράδειγμα, και παρά τους υγειονομικούς περιορισμούς που εξακολουθούσαν τότε να ισχύουν, η κρουαζιέρα είχε θετικό οικονομικό αντίκτυπο ύψους 41 δισεκατομμυρίων ευρώ σε ολόκληρη την ήπειρο, υποστηρίζοντας 315.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.
Ειδικότερα στην Ελλάδα, το οικονομικό όφελος ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ δημιούργησε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας στη χώρα. Στην Ελλάδα σήμερα, τα οικονομικά οφέλη από τους τουρίστες που φθάνουν στις ελληνικές ακτές με κρουαζιερόπλοια είναι ήδη υψηλότερα από ό, τι το 2019.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στο σημαντικό έργο των τοπικών αρχών για την αύξηση των υποδομών και των υπηρεσιών homeporting στην Ελλάδα.
Πέρυσι, από τα 87 κρουαζιερόπλοια της CLIA που λειτουργούσαν στην Ελλάδα τα 47 είχαν λιμάνι επιβίβασης (homeporting) στην ελληνική επικράτεια (54%).
Το homeporting αποφέρει τα μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη σε κάθε προορισμό.
Αυξάνει το χρόνο που οι τουρίστες περνούν στην ξηρά τόσο πριν όσο και μετά την κρουαζιέρα, συμπεριλαμβανομένης της ζήτησης για διαμονή κοντά στο λιμάνι επιβίβασης.
Υπάρχουν επίσης τα οφέλη των χρημάτων που ξοδεύουν οι επιβάτες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών, της εστίασης, της ψυχαγωγίας και των αγορών.
Κάθε τουρίστας κρουαζιέρας ξοδεύει συνήθως περισσότερα από 400 ευρώ στο λιμάνι επιβίβασης, ενώ το ποσό που ξοδεύουν στα λιμάνια που επισκέπτονται κατά την κρουαζιέρα εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον 100 ευρώ ανά επιβάτη.
Ο εφοδιασμός, η συντήρηση και ο ανεφοδιασμός με καύσιμα των πλοίων είναι φυσικά επιπλέον όλων αυτών και έχει ως αποτέλεσμα περισσότερες θέσεις εργασίας στα λιμάνια επιβίβασης.
Πολλά ελληνικά λιμάνια και προορισμοί βελτιώνονται διαρκώς για να γίνουν πιο ελκυστικά για τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Οι οικοδεσπότες μας σήμερα αξίζουν μια ιδιαίτερη αναφορά.
Χάρη στη σκληρή δουλειά τους και τη συνεργασία τους με τις εταιρίες κρουαζιέρας, η Θεσσαλονίκη περιλαμβάνεται όλο και περισσότερο στα δρομολόγια των κρουαζιερόπλοιων.
Αυτό έχει τη δυνατότητα να επιφέρει ευρύτερα οικονομικά οφέλη και να δημιουργήσει επιπλέον θέσεις εργασίας στον κλάδο του τουρισμού κρουαζιέρας στα γειτονικά κράτη.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον κ. Λιάγκο, Πρόεδρο του ΟΛΘ, που μας βοήθησε να αναπτύξουμε το προϊόν μας σε αυτή την περιοχή.
Καθώς και για τη φιλοξενία που μας προσφέρει σήμερα!
Κυρίες και κύριοι, η κρουαζιέρα είναι μια υγιής και προσοδοφόρα επένδυση για τις παράκτιες κοινωνίες.
6 στους 10 ταξιδιώτες κρουαζιέρας επιστρέφουν τα μέρη που επισκέφτηκαν στο πλαίσιο μιας κρουαζιέρας, για μεγαλύτερη διαμονή.
Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για τις τοπικές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να εμπορεύονται τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους σε νέα, ευρύτερα ακροατήρια.
Σήμερα, καθώς ο κλάδος προχωρά στην επόμενη φάση της ανάπτυξής του, προσπαθούμε να επεκτείνουμε περαιτέρω την εμβέλειά μας σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο.
Η Ελλάδα έχει πολλούς προορισμούς για να επισκεφθεί κανείς, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων νησιών, και είμαστε υπερήφανοι που μπορούμε μέσω ειδικότερων μορφών κρουαζιέρας, όπως η κρουαζιέρα πολυτελείας και η κρουαζιέρα εξερεύνησης, να τα ανακαλύψουμε και να τα προωθήσουμε.
Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.
Έχοντας αναπτύξει τις δυνατότητες homeporting της χώρας, η πρόκληση τώρα είναι τα λιμάνια, οι εταιρίες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες Αρχές από κοινού να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου.
Για να επιτρέψουμε την ομαλή λειτουργία πρέπει να επενδύσουμε στις υποδομές.
Αυτό σημαίνει πως χρειάζεται να διασφαλιστεί ότι οι ειδικές ανάγκες των κρουαζιερόπλοιων λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο της ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών, ιδίως στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης των λιμένων που πραγματοποιείται τώρα στην Ελλάδα.
Σημαίνει, επίσης, την παροχή ομαλών και αποτελεσματικών υποδομών συνοριακού ελέγχου για τους επιβάτες και τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων.
Για να διατηρηθεί η ελκυστικότητα της Ελλάδας ως κόμβου κρουαζιέρας, πρέπει να συνεργαστούμε ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα λιμάνια έχουν αρκετούς πόρους για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
Όχι μόνο σήμερα, αλλά και όταν θα εφαρμοστούν οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες ελέγχου των συνόρων, του Συστήματος Εισόδου-Εξόδου, που θα επηρεάσουν τις λειτουργίες επιβίβασης - αποβίβασης.
Είναι ζωτικής σημασίας να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ο κλάδος της κρουαζιέρας, τα λιμάνια και η επόμενη κυβέρνηση, για να διασφαλίσουμε ότι οι επισκέπτες μας από όλο τον κόσμο θα μπορούν να επισκέπτονται απρόσκοπτα ελληνικούς προορισμούς και ότι τα πληρώματά μας θα μπορούν να εξασφαλίσουν βίζα για να τους εξυπηρετούν.
Όλες οι εταιρείες κρουαζιέρας που βρίσκονται σήμερα εδώ είναι έτοιμες να επενδύσουν και θα ήθελα επίσης να ενθαρρύνω τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμένων και να επαινέσω τις εξαιρετικές προσπάθειες του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ)!
Ενθαρρύνουμε, επίσης, την επόμενη ελληνική κυβέρνηση να εξετάσει ένα νομικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την κράτηση θέσεων ελλιμενισμού για όλες τις θαλάσσιες δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, ώστε να διασφαλιστεί η καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία υπό το πρίσμα των κανονισμών του ΙΜΟ και της Ε.Ε.
Εμείς ως κλάδος είμαστε πάντα έτοιμοι να ασχοληθούμε με κρίσιμα ζητήματα για να βρούμε λύσεις, όπως κάναμε με την εσφαλμένη αντίληψη περί υπερτουρισμού από την κρουαζιέρα.
Ένα πρακτικό παράδειγμα αυτής της συνεργασίας μπορεί να δει κανείς στην Ακρόπολη της Αθήνας.
Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι εταιρίες κρουαζιέρας συνεργάζονται για να συντονίσουν τα δρομολόγια των επισκέψεων και να διασφαλίσουν ότι δεν υπάρχει συνωστισμός ή συμφόρηση στάθμευσης σε αυτό το παγκοσμίου φήμης μνημείο.
Και σε άλλα μέρη της Ελλάδας, η CLIA συνεργάζεται με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Βιώσιμου Τουρισμού (GSTC) και τις αρχές των πόλεων για αξιολογήσεις βιώσιμου τουρισμού.
Διασφαλίζουμε, έτσι, ότι η αξία που εισφέρουμε στις κοινότητες δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και περιβαλλοντική και κοινωνική. Αυτό είναι ύψιστης σημασίας για όλους μας. Εδώ και παντού όπου δραστηριοποιούμαστε.
Για να βοηθήσουμε τον κλάδο μας να επιτύχει τον στόχο του για κρουαζιέρες καθαρών μηδενικών εκπομπών (net zero) έως το 2050, χρειαζόμαστε τις κατάλληλε λύσεις στα λιμάνια για να συνδυάζονται με τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται στα πλοία μας.
Σύμφωνα με τη συμφωνία των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. για το FuelEUMaritime, που επιτεύχθηκε τον Απρίλιο, γνωρίζουμε ότι 235 λιμάνια στην Ε.Ε. πρέπει να είναι έτοιμα για παράκτια ενεργειακή υποστήριξη έως το 2030, ενώ τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν έως το 2035.
Χρειαζόμαστε λιμάνια στα οποία θα προβλέπεται, όπου είναι εφικτό, η δυνατότητα παράκτιας ενεργειακής υποστήριξης, η οποία συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων προς όφελος των τοπικών πληθυσμών.
Η CLIA επιδοκιμάζει τις εν εξελίξει προσπάθειες των λιμένων Ηρακλείου και Πειραιά να αναπτύξουν αυτή τη δυνατότητα άμεσα.
Ως κλάδος, επενδύουμε σημαντικά σε βιώσιμες τεχνολογίες και καύσιμα για τη συνεχή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των πλοίων μας, χρησιμοποιώντας, όπου είναι δυνατόν, Ευρωπαίους προμηθευτές.
Νωρίτερα φέτος, εμείς –η CLIA– μαζί με τη SEA Europe, κατά την Ευρωπαϊκή Σύνοδο Κορυφής που διοργανώσαμε στο Παρίσι, προβήκαμε σε μια σημαντική κοινή δήλωση με την οποία καλέσαμε τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα να αναγνωρίσουν και να προστατεύσουν τη μοναδική τεχνογνωσία του κλάδου μας.
Αυτή η τεχνογνωσία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση των κλιματικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει όχι μόνο η ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και η κοινωνία στο σύνολό της.
Για παράδειγμα, τα πιο πρόσφατα πλοία της εταιρείας μου MSC Cruises, συμπεριλαμβανομένου του MSC Euribia που θα τεθεί σε λειτουργία αργότερα φέτος, είναι κατά 55% πιο αποδοτικά σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά ναυτικό μίλι σε σχέση με τις προηγούμενες κατηγορίες πλοίων που κατασκευάστηκαν το 2009.
Εμείς –η βιομηχανία της κρουαζιέρας– έχουμε κάνει αυτά τα τεράστια τεχνολογικά άλματα σε λιγότερο από 15 χρόνια και προσπαθούμε να επιτύχουμε τους στόχους μας για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2050.
Και μας ενθαρρύνει να βλέπουμε την Ελλάδα να χαράζει μια διαδρομή που μπορεί να την φέρει σε ηγετική θέση, όπως τον κλάδο της κρουαζιέρας, στη διαμόρφωση της ατζέντας για τις νέες τεχνολογίες και τα καύσιμα – και είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τις αρχές και τα θεσμικά σας όργανα!
Ακόμα, και αυτό είναι το σημαντικότερο, η βιώσιμη ανάπτυξη εξαρτάται από τους ανθρώπους μας.
Η μακροπρόθεσμη επιτυχία οποιασδήποτε βιομηχανίας εξαρτάται από το ταλέντο και τις δεξιότητες των ανθρώπων της.
Υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, που είναι ένα ναυτικό έθνος, να οικοδομήσει τις δεξιότητες της επόμενης γενιάς ναυτικών.
Η CLIA συμμετέχει στο YES to SEApping Forum αυτή την εβδομάδα, μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενημέρωση των νέων σχετικά με το ρόλο της ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού στη γαλάζια οικονομία και τις ευκαιρίες απασχόλησης στον κλάδο.
Καθώς κοιτάζουμε το μέλλον, η αισιοδοξία μας ενισχύεται από το ιδιαίτερα θετικό καταναλωτικό κλίμα.
Η έρευνα της CLIA δείχνει ότι η πρόθεση για κρουαζιέρα είναι σήμερα υψηλότερη από ό,τι ήταν πριν από την πανδημία.
Το 85% των ατόμων που έκαναν κρουαζιέρα στο παρελθόν είναι πιθανό να κάνουν ξανά κρουαζιέρα – 6% υψηλότερο ποσοστό από ό,τι το 2019.
Ο αριθμός των ανθρώπων που θα ήθελαν να δοκιμάσουν διακοπές κρουαζιέρας είναι επίσης υψηλότερος τώρα.
Κρίσιμο για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου είναι να βασιστεί σε στέρεα και αξιόπιστα στοιχεία, τα οποία έχουμε δεσμευτεί να παράσχουμε στις ελληνικές αρχές.
Eυχαριστούμε τα Ποσειδώνια και τους διοργανωτές που μας έφεραν όλους μαζί σε αυτή την ξεχωριστή στιγμή.
Ανυπομονώ τώρα να ακούσω από τους ομιλητές μας πώς μπορούμε να μεγιστοποιήσουμε αυτές τις δυνατότητες μαζί.
Στη Θεσσαλονίκη, στην Ελλάδα και σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο".