Κρουαζιέρα: Ρυθμίσεις επισκεψιμότητας στον ορίζοντα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2024 14:40
Ρυθμίσεις επισκεψιμότητας στον ορίζοντα καθώς η κυβέρνηση στρέφει το ενδιαφέρον της στην «καταπολέμηση» του υπερτουρισμού. Μάλιστα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο Bloomberg, σημείωσε ότι έχει έρθει η ώρα να τεθούν περιορισμοί στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται τα δημοφιλή ελληνικά νησιά.
"Πιστεύω ότι θα το κάνουμε το επόμενο έτος”, ανέφερε ο Κ. Μητσοτάκης στο πλαίσιο συνέντευξής του, σχετικά με την απόφαση να τεθεί πλαφόν στις επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων. Οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν περιορισμό των θέσεων ελλιμενισμού, ή μια διαδικασία προσφορών για λιμενικές χρονοθυρίδες, όπως ανέφερε.
Παρότι η απόφαση του Έλληνα πρωθυπουργού θα μπορούσε να κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τον κλάδο γενικότερα, το Bloomberg σημειώνει ότι οι νέοι κανόνες δεν αναμένεται να προκαλέσουν σημαντικό πλήγμα στον τεράστιο τουριστικό τομέα της χώρας, καθώς τα κρουαζιερόπλοια θα συνεχίσουν να επισκέπτονται τα δημοφιλέστερα ελληνικά νησιά, ενώ πολλά κρουαζιερόπλοια έχουν ως βάση τους το λιμάνι του Πειραιά.
Η Ελλάδα, όπως σημειώνει το Bloomberg, δεν είναι η πρώτη μεσογειακή χώρα που έχει αναγκαστεί να αναλάβει δράση για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του υπερτουρισμού. Η Ιταλία απαγόρευσε το 2021 τη διέλευση μεγάλων κρουαζιεροπλοίων από το κανάλι που οδηγεί στο ιστορικό κέντρο της Βενετίας, μετά τη ζημιά που προκάλεσε ο υπερτουρισμός, ενώ πλέον επιβάλει και φόρο στους ημερήσιους επισκέπτες κατά τη διάρκεια των περιόδων αιχμής.
Τα χρονοδιαγράμματα προσεγγίσεων
Η υπόθεση του ταυτόχρονου κατάπλου μεγάλων κρουαζιερόπλοιων σε δημοφιλή νησιά του Αιγαίου και των συνεπειών από την επίσης μαζική από-επιβίβαση χιλιάδων επιβατών και μάλιστα στους περιορισμένους χρόνους παραμονής των πλοίων έχει απασχολήσει και απασχολεί τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού. Ωστόσο οι συζητήσεις που έγιναν, οι σχεδιασμοί που εξετάστηκαν επί της ουσίας δεν οδήγησαν σε βελτίωση της κατάστασης. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι ακόμη και προ της έλευσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά είχαν γίνει συζητήσεις ο τότε ΟΛΠ να ανελάμβανε χρέη «τροχονόμου» κάτι φυσικά που δεν προχώρησε όπως ήταν αναμενόμενο.