Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

CLIA: Συνεχής πρόοδος προς τους στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας

0CLIA Logo

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, δημοσίευσε σήμερα την ετήσια Έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών της Παγκόσμιας Βιομηχανίας Κρουαζιέρας, που αναδεικνύει τη συνεχή πρόοδο στην υλοποίηση της ατζέντας του κλάδου για το περιβάλλον και την αειφορία, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων σε πλοία και τεχνολογίες για τη χρήση μεταβατικών και εναλλακτικών καυσίμων.

«Oι εταιρείες κρουαζιέρας συνεχίζουν να μειώνουν τις εκπομπές τους τόσο εν πλω όσο και κατά τον ελλιμενισμό με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, δήλωσε η Kelly Craighead, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της CLIA. «Η φετινή έκθεση περιβαλλοντικών τεχνολογιών δείχνει τη συνεχή πρόοδο, με τον κλάδο να επενδύει σε τεχνολογίες κινητήρων με δυνατότητες μετατροπής, οι οποίες θα επιτρέψουν στα πλοία να χρησιμοποιούν περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς αυτές καθίστανται διαθέσιμες, ενώ κάνει και σημαντικά βήματα για να ενσωματώσει μια σειρά από άλλες περιβαλλοντικές τεχνολογίες και πρακτικές με στόχο την προώθηση των ευρύτερων πρωτοβουλιών του κλάδου για τη βιωσιμότητα», πρόσθεσε η ίδια.

Τα κυριότερα σημεία από την έκθεση Περιβαλλοντικών Τεχνολογιών και Πρακτικών του κλάδου για το 2024 περιλαμβάνουν:

Προφίλ στόλου

• Ο στόλος των εταιρειών-μελών της CLIA περιλαμβάνει 303 πλοία με συνολική χωρητικότητα 635.000 κλινών, τα οποία εκμεταλλεύονται 45 εταιρείες κρουαζιέρας, αντιπροσωπεύοντας το 90% της χωρητικότητας –αύξηση 3,6% και 3,34%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

• Η ανάλυση του στόλου των εταιρειών-μελών της CLIA δείχνει ότι η πλειονότητα των πλοίων που διαχειρίζονται είναι μικρού έως μεσαίου μεγέθους, με κατανομή μεγεθών πλοίων στο σύνολο του στόλου ως εξής:

• Το 35% είναι μικρά πλοία (λιγότερες από 1.000 κλίνες)
• Το 38% είναι πλοία μεσαίου μεγέθους (από 1.000 έως 3.000 κλίνες)
• Το 26% είναι μεγάλα πλοία (πάνω από 3.000 κλίνες)

Ευελιξία καυσίμου

Οι εταιρείες κρουαζιέρας επενδύουν σε νέα πλοία και κινητήρες που επιτρέπουν ευελιξία στα καύσιμα. Αυτό περιλαμβάνει τη δυνατότητα χρήσης ανανεώσιμου biodiesel, επενδύσεις στην ικανότητα χρήσης πράσινης μεθανόλης, όταν είναι διαθέσιμη, και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τα πλοία που έχουν σχεδιαστεί με κινητήρες και συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου ικανά να λειτουργούν με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), θα μπορούν μελλοντικά να μεταβούν σε μηδενικά και σχεδόν μηδενικά καύσιμα, όπως βιολογικό ή συνθετικό LNG, χωρίς τροποποιήσεις στον κινητήρα.
• 19 πλοία (που αντιπροσωπεύουν το 7% του στόλου και το 13% της παγκόσμιας χωρητικότητας) χρησιμοποιούν LNG για κύρια πρόωση.

Το LNG έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές θείου και σωματιδίων, μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά περίπου 85% και επιτυγχάνει έως και 20% μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG). Πολλαπλές εκθέσεις επιβεβαιώνουν ότι η διαφυγή μεθανίου (μικρές ποσότητες διαφεύγοντος μεθανίου) - ένα αναγνωρισμένο πρόβλημα με τις μηχανές υγροποιημένου φυσικού αερίου - βρίσκεται σε πορεία σχεδόν εξάλειψης, με ορισμένους εμπλεκόμενους φορείς της βιομηχανίας να υποστηρίζουν ότι τιμές ολίσθησης μικρότερες του 1% είναι εφικτές μέσα στα επόμενα χρόνια.

Τεχνολογία Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR)

• 71 πλοία, που αντιπροσωπεύουν το 25% του στόλου και περισσότερο από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας, διαθέτουν συστήματα SCR –αύξηση 34% από το 2023.

Η τεχνολογία Selective Catalytic Reduction (SCR) μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, επιτρέποντας έτσι στα πλοία να πληρούν τις τυπικές προδιαγραφές εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) IMO Tier III.

Δυνατότητα Παράκτιας Ενεργειακής Υποστήριξης (Onshore Power Supply – OPS ή Shoreside Electricity – SSE)

Η σύνδεση στο OPS όταν τα πλοία βρίσκονται σε λιμάνι επιτρέπει στους κινητήρες των πλοίων να απενεργοποιούνται, επιτυγχάνοντας σημαντικές μειώσεις εκπομπών έως και 98%, ανάλογα με το μείγμα των πηγών ενέργειας, σύμφωνα με μελέτες που διενεργήθηκαν από λιμενικές αρχές σε όλον τον κόσμο και από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ.

Από τον στόλο των μελών της CLIA:
• 147 πλοία μπορούν να συνδεθούν στο OPS (52% του συνολικού αριθμού πλοίων και 61% της χωρητικότητας) –23% περισσότερα από πέρυσι και 167% περισσότερα από το 2018.
• Έως το 2028, 239 κρουαζιερόπλοια που θα μπορούν να συνδεθούν με το OPS αναμένεται να είναι σε υπηρεσία (με βάση τον αριθμό των πλοίων που έχει προγραμματιστεί να μετασκευαστούν και των νέων πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών που έχουν καθοριστεί για συνδεσιμότητα OPS). Σε αυτά περιλαμβάνονται 64 πλοία σε λειτουργία και τα 28 πλοία των εταιρειών-μελών της CLIA που βρίσκονται στο βιβλίο παραγγελιών 2024-2028 —για τα οποία έχει καθοριστεί δυνατότητα σύνδεσης με OPS.

Η CLIA υποστηρίζει την ανάπτυξη των υποδομών για παράκτια ενεργειακή υποστήριξη, ως σημαντικό εργαλείο της προσπάθειας του κλάδου για τη μείωση των εκπομπών. Παράλληλα, υποστηρίζει τη συνεχή ανάπτυξη οικονομικά αποδοτικών υποδομών για καθαρή παράκτια ηλεκτρική ενέργεια σε λιμάνια κρουαζιέρας, όταν ο καθαρός αντίκτυπος επιφέρει συνολική μείωση των εκπομπών.
• Σήμερα, 35 από τα λιμάνια στα οποία προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως (λιγότερο από 3%) διαθέτουν θέση ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιου με OPS.
• 22 επιπλέον λιμάνια κρουαζιέρας χρηματοδοτούνται για υποδομές OPS και 16 λιμάνια κρουαζιέρας σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν OPS – συνολικά 38 λιμάνια.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter