Ευαίσθητα στους… εκτροχιασμούς τα λιμάνια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 12 Νοεμβρίου 2018 21:52
Τι σχέση μπορεί να έχει ένας εκτροχιασμός μίας εμπορικής αμαξοστοιχίας , η διατάραξη του Baltic Dry Index (BDI) και το «κλείσιμο» ενός λιμένα; Απόλυτη είναι η απάντηση που έρχεται από αναλυτές και εμπειρογνώμονες σε γνώση των οποίων περιήλθε περιστατικό εκτροχιασμού αμαξοστοιχίας της BHP γεμάτη με σιδηρομεταλλεύματα την προηγούμενη Δευτέρα περίπου 120 χιλιόμετρα νότια του Port Hedland στην δυτική Αυστραλία. Αποτέλεσμα του ατυχήματος ήταν η αναστολή όλων των σιδηροδρομικών μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος στη Δυτική Αυστραλία μέχρι της αποκατάστασης της γραμμής αλλά και οι κλυδωνισμοί που επακολούθησαν στον «ευαίσθητο» Baltic Dry Index (BDI) λόγω των φόβων για ενδεχόμενες διαταραχές στους ρυθμούς διακίνησης των εν λόγω φορτίων προς τη διεθνή αγορά. Η πραγματικότητα είναι ότι το Αυστραλιανό σύστημα συνεργασίας των σιδηροδρόμων με τα λιμάνια είτε για τις χύδην μεταφορές είτε για τις μοναδοποιημένες είναι σε τέτοιο βαθμό «κουμπωμένες» που ακόμη και η καθυστέρηση μερικών ωρών ανατρέπει τους προγραμματισμούς των λιμένων της όπου καταλήγουν οι σιδηροδρομικοί άξονες. Η Αυστραλιανή «περιπέτεια» αποτελεί τον «εφιάλτη» που απεύχονται να βιώσουν τα υψηλόβαθμα στελέχη των λιμένων της Β. Ευρώπης με κορυφαία περίπτωση το λιμάνι του Αμβούργου όπου οι σιδηροδρομικές δραστηριότητες είναι κατά ανάλογο βαθμό «κουμπωμένες» με τις διακινήσεις φορτίων από και προς σιδηροδρομικώς. Να σημειωθεί επίσης ότι με βάσεις τις αποτιμήσεις της περασμένης διετίας τα φαινόμενα «εμφράγματος» στα λιμάνια της Β. Ευρώπης καταγράφηκαν με τη δρομολόγηση των μεγάλων σε μεταφορική ικανότητα πλοίων σε TEU’s γεγονός που οδήγησε σε επιτάχυνσή των σιδηροδρομικών καλύψεων. Από τα μέχρι σήμερα επίσης γνωστά στοιχεία οι επενδύσεις στις σιδηροδρομικές καλύψεις των λιμένων της Ευρώπης είναι της τάξης μερικών δις ευρώ και κατά αντιστοιχία και των Αμερικανικών λιμένων που αντλούν δις δολάρια από ένα εθνικό κονδύλι που αναφέρεται στη βελτίωση των μεταφορικών υποδομών. Να σημειωθεί τέλος ότι τα ελληνικά λιμάνια δεν διατρέχουν ακόμη τέτοιους κινδύνους καθώς το σιδηροδρομικό «τοπίο» τώρα διαμορφώνεται και ο άξονας Πειραιά- Θεσσαλονίκης θα χρειαστεί ίσως μία συναπτή διετία για να αποκτήσει και να συγκεκριμενοποιήσει τις εμπορευματικές ροές ενώ ο σιδηροδρομικός άξονας της Εγνατίας άνω της πενταετίας υπό την προϋπόθεση ότι θα τρέξουν τα χρονοδιαγράμματα με επίκεντρο τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.