Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Επιχειρησιακές καραμπόλες στα ευρωπαϊκά logistics και οι σιδηρόδρομοι

0MSC Intermodal Crane

Επιχειρησιακές καραμπόλες στα ευρωπαϊκά logistics φαίνεται ότι θα δρομολογήσουν οι κινήσεις της Κίνας επί ευρωπαϊκού, και όχι μόνο, εδάφους ύστερα και από τις συμφωνίες που έκλεισαν σε Ιταλία και Γαλλία. Η «επέκταση» το θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού δυτικότερα του Πειραιά ,που δεν φαίνεται να αποτελεί «απειλή» για το ελληνικό λιμάνι, αναμένεται να προκαλέσει το προσεχές διάστημα σημαντικές κινήσεις στον επιχειρησιακό χάρτη των logistics καθώς εκτός των άριστων σιδηροδρομικών καλύψεων που έχουν τα Ιταλικά λιμάνια αυτά διαδραματίζουν ρόλους στους «κάθετους άξονες» των διεθνών γραμμών που διέρχονται της Μεσογείου και οι οποίοι επηρεάζουν τα λιμάνια της Β. Αφρικής αλλά και τα ευρωπαϊκά λιμάνια της Β. Θάλασσας. Με τον Πειραιά να διαδραματίζει βασικό όπλο στην κινεζική φαρέτρα το θέμα των σιδηροδρομικών καλύψεων, συμπεριλαμβανομένου και του Πειραιά αλλάζει τα δεδομένα στις συνδυασμένες μεταφορές ενδεχομένως δε και στο short sea μεταξύ των Μεσογειακών λιμένων που είναι διάσπαρτα στις ακτές της Β. Αφρικής. Οι Κινεζικές κινήσεις φαίνεται πως είναι εξαιρετικά μελετημένες καθώς τόσο ο σιδηροδρομικός δρόμος του μεταξιού όσο και ο θαλάσσιος απολήγουν σε στρατηγικής σημασίας σιδηροδρομικά κέντρα και λιμάνια γεγονός που θα επιφέρει, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων αλλαγές επι τα βελτίω στις ταχύτητες διασποράς εμπορευμάτων από τις αγορές της Ασίας και αντιστρόφως. Η δρομολόγηση υπερταχέων εμπορικών αμαξοστοιχιών ήταν ένα στοίχημα που κερδήθηκε από τα μέσα ήδη του περασμένου έτους με κοσμογονικές συνέπειες για την Ιβηρική, τη Γαλλία και την Ιταλία.

Να σημειωθεί ότι στην παρούσα φάση η Contship Italia διαδραματίζει ρόλο καταλύτη στις λιμενικές εξελίξεις στην κεντρική Μεσόγειο. Ως γνωστόν υπέγραψε joint venture με την Eurogate International GmbH και το Marsa Maroc. Να σημειωθεί ότι , όπως έχει ήδη αναφέρει το “theseanation.gr”, διαπραγματεύσεις για την απόκτηση του 50% των μετοχών του Medcenter Container Terminal (MCT) που κατέχει η Contship Italia από την MSC είναι σε εξέλιξη. Το τέρμιναλ που βρίσκεται στο λιμάνι του Gioia Tauro ελέγχεται σήμερα από την Contship η οποία είναι θυγατρική της CSM Italia Gate. Αντίστοιχα το Marsa Maroc, το οποίο ελέγχει η MINTT, η οποία και εμπλέκεται στην ανάπτυξη του Container Terminal 3 του λιμανιού της Ταγγέρης εμφανίζει ονομαστική χωρητικότητα 1.5 εκατομμύρια TEU. Στον ίδιο καμβά αξίζει να υπενθυμιστεί επίσης ότι η γιγαντιαία επένδυση μέσω του freight operator «Medway» στην Ιβηρική πρόκειται να κάνει η Mediterranean Shipping Company,για την κατασκευή στην Πορτογαλία ενός μεγάλου dry port για να καλύψει τις ανάγκες του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της ευρύτερης περιοχής της Ιβηρικής Χερσονήσου. Σύμφωνα με τα στοιχεία κύριος ρόλος του εν λόγω dry port στο Lousado θα είναι η σιδηροδρομική εξυπηρέτηση φορτίων με απευθείας συνδέσεις με λιμάνι στο Sines ενώ θα υπάρχει και σύνδεση με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο με στόχο η MSC να αξιοποιήσει τους διεθνείς σιδηροδρομικού άξονες με ηλεκτροκινούμενους συρμούς στο πλαίσιο της πολιτικής της για μείωση των αέριων ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα.

Οι εν λόγω κινήσεις χαρακτηρίζονται στρατηγικού χαρακτήρα δεδομένου ότι εξελίσσονται οι άξονες των logistics οι οποίοι και θα διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο το προσεχές διάστημα στο σύνολο των ακτών της Μεσογείου. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι η Κίνα θα επιδιώξει να έχει «λόγο» στις εξελίξεις αυτές και με δεδομένη τη διάθεσή της να συνεχίσει τις τοποθετήσεις σε λιμάνια με στρατηγική σημασία για τα συμφέροντά της.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter