Σε πορεία «πλαγιομετωπικής σύγκρουσης»;
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 31 Μαρτίου 2019 11:27
Την ώρα που δύο Ιταλικά λιμάνια «πανηγυρίζουν»... για την προς δυσμάς επέκταση του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» στο λιμάνι του Πειραιά φαίνεται πως ετοιμάζονται να απαντήσουν «συνολικά» για το “master plan” επενδύσεις του οποίου είχε απορρίψει η ΕΣΑΛ.
Σύμφωνα με πληροφορίες αφορμή για την προετοιμαζόμενη απάντηση οι αναφορές Κουβέλη για το λιμάνι του Πειραιά εξ αφορμής της παρουσίασης του σχεδίου της ΝΔ για την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας όπου συμπεριελήφθη ο Πειραιάς αλλά και τα άλλα στρατηγικής σημασίας λιμάνια που βρίσκονται σε «τροχιά εκχώρησης». Να σημειωθεί ότι η έκδηλη ανησυχία φορέων του Πειραιά για καθολική εμπλοκή του ΚΑΣ στα των αδειοδοτήσεων της πόλης για έργα, και όχι μόνο, ουσιαστικά οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η εμπλοκή θα δημιουργήσει χρονοτριβές στην ανάπτυξη της πόλης συμπαρασύροντας και το λιμάνι του Πειραιά που είναι σε φάση ανάπτυξης. Κοινός τόπος της συντριπτικής πλειοψηφίας των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων είναι ότι το λιμάνι για να προσδώσει τις οικονομικές υπεραξίες που αναζητά η τοπική οικονομία, αλλά και η εθνική, απαιτεί πέραν της σιδηροδρομικής κάλυψης και μια σειρά δράσεων που είχαν περιληφθεί στο “master plan” που «πάγωσε» και οι οποίες ουσιαστικά θα επιδρούσαν θετικά τόσο στον τομέα των logistics το, car terminal αλλά και την ναυπηγοεπισκευή. Η τελευταία ως γνωστόν που εκτείνεται στην ευρύτερη περιοχή από τον Πειραιά μέχρι το Πέραμα έχει «δεχθεί πλήγματα» τα τελευταία χρόνια από την τροπή που έλαβαν οι εξελίξεις στις ναυπηγικές μονάδες του κόλπου της Ελευσίνας. Το ενδιαφέρον στην όλη εξέλιξη είναι τι θα πράξει η Κινεζική πλευρά στην περίπτωση που εκ νέου τεθούν προσκόμματα στην έγκριση των επιπρόσθετων επενδύσεων που έχει σχεδιάσει η COSCO αλλά και ποια μηνύματα θα εκπέμψει στο διεθνές επενδυτικό περιβάλλον. Λαμβανομένης μάλιστα υπόψη και της καταγραφείσας ,στην προσφάτως τελεσθείσα «κλειστή συζήτηση» της Ναυτιλιακής Λέσχης, διαφοροποίησης των προσώπων που συζήτησαν τα της ναυτιλίας και λιμενικής πολιτικής, κυρίως για την τελευταία ,τόσο ως προς τους χειρισμούς για την COSCO όσο και για τον τρόπο αξιοποίησης των άλλων λιμένων που είναι στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Να σημειωθεί τέλος ότι η προεκλογική περίοδος που είναι σε εξέλιξη ενδεχομένως αποτελεί καταλύτη όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά και για τις εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί και για τα άλλα στρατηγικής σημασίας λιμάνια για τα οποία διατηρείται ζέον επενδυτικό ενδιαφέρον.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.