«Παγκόσμιος πόλεμος» για ένα λιμάνι…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 24 Μαΐου 2019 17:34
Αμερικανικοί, Καναδικοί, Βρετανικοί, Κινεζικοί, και όχι μόνο, επενδυτικοί κύκλοι διατηρούν «καρφωμένο το βλέμμα τους» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης η γεωπολιτική σημασία του οποίου ημέρα με την ημέρα αποκτά επιπρόσθετο ενδιαφέρον.
Η πρόσφατες δηλώσεις του γενικού πρόξενου των ΗΠΑ στη Θεσσαλονίκη κ. Γρ. Φλέγκερ ο οποίος και επεσήμανε τη σημασία του λιμένα της Αλεξανδρούπολης στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και τις προοπτικές που διανοίγονται τόσο σε θέματα ασφάλειας όσο και οικονομίας, καθώς και τον σημαντικό ρόλο της Ελλάδας στην υποστήριξη των μετακινήσεων των στρατιωτικών δυνάμεων των ΗΠΑ μέσω των λιμανιών και της προώθησής τους στα Βαλκάνια, έφερε εκ νέου το λιμάνι στη δημοσιότητα μεσούσης της προεκλογικής περιόδου. Να σημειωθεί ότι η δήλωση Φλέγκερ έγινε με αφορμή τον κατάπλου Αμερικανικού πλοίου το οποίο μετέφερε περισσότερα από 800 οχήματα και εξοπλισμό για τις Νατοϊκές ασκήσεις «Saber Guardian» και «Decisive Strike» που θα πραγματοποιηθούν στην Ρουμανία και τις Βαλτικές χώρες. Εκ του γεγονότος είναι προφανές ότι το εν λόγω λιμάνι βρίσκεται στο επίκεντρο της Αμερικανικής προσοχής καθώς η θέση του λιμένα είναι κομβική για τη διασύνδεση της Εγνατίας Οδού και της Via Carpathia γεγονός που επιτρέπει μία «δεύτερη ανάγνωση» για το γεωπολιτικό status. Να σημειωθεί ότι η «προίκα» του λιμένα της Αλεξανδρούπολης θα εξακοντιστεί στα ύψη όταν περάσει στη φάση της υλοποίησης το Sea2Sea ή (Rail T-K-A-B-V-R Project) που αναφέρεται στην σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς – Ρούσε δημιουργώντας ένα σιδηροδρομικό άξονα που παρακάμπτει τα Στενά του Βοσπόρου αφ ενός και αφ ετέρου «διασταυρώνει» το Βαλκανικό σιδηροδρομικό δίκτυο με απολήξεις σε λιμάνια του Δούναβη, της Μ. Θάλασσας, του Αιγαίου αλλά και της Αδριατικής. Εκ των προαναφερθέντων καθίστανται σαφείς οι λόγοι τους καταγεγραμμένου ενδιαφέροντος από διπλωματικές αλλά και επιχειρηματικές αποστολές με τις δεύτερες να έχουν συμβεί «σιωπηλά» για ευνόητους λόγους. Στο σιδηροδρομικό πεδίο πάντως οι εξελίξεις δεν φαίνεται να έχουν τρέξει με τη δέουσα ταχύτητα καθώς μόλις πρόσφατα στην πρόσληψη νομικού συμβούλου για την σύνταξη της διακρατικής συμφωνίας, με αντικείμενο την σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με την Βουλγαρία, προχώρησε το υπουργείο Μεταφορών. Από την άλλη πλευρά συγκλίνουσες είναι οι εκτιμήσεις ότι μετεκλογικά των εθνικών εκλογών, όποτε αυτές προσδιοριστούν τους επόμενους μήνες θα «τρέξουν» οι εξελίξεις για την «παραχώρηση» του εν λόγω λιμένα στους «πλειοδοτούντες επενδυτές κατόπιν διαγωνισμών αν και είναι άγνωστό αν μετεκλογικά και αναλόγως του αποτελέσματος ακολουθηθεί η υφιστάμενη πολιτική που έχει θέσει το ΥΝΝΠ για τα λοιπά στρατηγικής σημασίας λιμάνια ή μια νέα υπό το φώς των εξελίξεων. Να σημειωθεί τέλος ότι πολύς λόγος έχει γίνει και για τις χρήσης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης αλλά και ως προς το αν θα παραχωρηθούν εν όλω ή τμηματικά καθώς υπάρχει το θέμα του αγωγού, του container terminal με τη συμβατική έννοια και του container terminal συνδυαστικά με το rail terminal.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.