Ένα τρίγωνο με… ενδιαφέρον
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου 2019 16:55
Ένα «τρίγωνο» με ιδιαίτερη σημασία τόσο στο γεωπολιτικό πεδίο όσο και στις συνδυασμένες μεταφορές δημιουργεί το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια του Βόλου της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Για το τελευταίο το αμερικανικό ενδιαφέρον ήταν από νωρίς γνωστό αλλά ωστόσο η έκπληξη που δημιούργησαν οι αναφορές του Αμερικανού πρέσβη πρόσφατα στη Σύρο αφορούσε το λιμάνι του Βόλου. Το οποίο επιστρέφει θεαματικά στο προσκήνιο μετά από πολλά χρόνια όταν επίσης θεαματικά τότε το είχε φέρει στο προσκήνιο ο αείμνηστος Περικλής Παναγόπουλος με την τότε πρότασή του για ανάπτυξη σιδηροδρομικού πορθμείου με λιμάνια της Συρίας. Από τότε πολλά άλλαξαν αλλά ο ρόλος του Βόλου σήμερα έρχεται να αναδειχθεί σε ένα πεδίο όπου οι συνδυασμένες μεταφορές έχουν εξελιχθεί και η εφοδιαστική απαιτεί λιμάνια κομβικής σημασίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών μία ματιά στο χάρτη αποκαλύπτει ότι τα τρία λιμάνια δημιουργούν ένα «τρίγωνο» πάνω στο οποίο μπορεί να εξελιχθούν σημαντικές δράσεις. Αλεξανδρούπολη και Καβάλα βρίσκονται πάνω στον «άξονα τη Εγνατίας» με ότι αυτό συνεπάγεται για τις διατροπικές αλλά και για τα ενεργειακά στην ευρύτερη νότια και νοτιοανατολική Βαλκανική και ο Βόλος στο «κέντρο» σχεδόν του κάθετου άξονα που δημιουργούν τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο εκείνο το θέμα που εκ νέου αναδύεται είναι η ένταξη αυτών των λιμένων στο σιδηροδρομικό διεθνές σύστημα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα ώστε να μην χαθούν ευκαιρίες, όπως εκείνη του παρελθόντος με το σιδηροδρομικό πορθμείο στο Βόλο. Υπενθυμίζεται ότι οι ατέρμονες συζητήσεις και οι σχεδιασμοί επί χάρτου σπατάλησαν χρόνο μέσα στον οποίο η Τουρκία ανέπτυξε την υποθαλάσσια σιδηροδρομική ζεύξη της Ασιατικής με στην Ευρωπαϊκή της πλευρά χάρη στην οποία σήμερα διακινούνται μεγάλοι όγκοι φορτίων είτε από τα λιμάνια της προς την κεντρική Ευρώπη είτε δια μέσου αυτής με τις συνδέσεις στην Ασιατική πλευρά που εσχάτως χρησιμοποιεί και η Κίνα στο σιδηροδρομικό δρόμο του μεταξιού. Πρακτικά, δεν πρέπει να χαθεί χρόνος καθώς ήδη στα συναρμόδια υπουργεία βρίσκονται τα στοιχεία μελέτης για την αξιοποίηση των δέκα λιμένων μεταξύ των οποίων και τα προαναφερθέντα καθώς το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ζέον και επιβεβαιωμένο δια στόματος Τ. Πάιατ.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.