COVID-19: Τα «κενά» δρομολόγια ανατρέπουν τους όγκους στα «κουτιά»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 06 Μαρτίου 2020 06:00
Ο αριθμός των κενών δρομολογίων από τα κινεζικά λιμάνια έχει φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα τις τελευταίες εβδομάδες. Δεδομένου του χρόνου πλεύσης μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, ο πλήρης αντίκτυπος αυτών των κενών δρομολογίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια θα αρχίσει να γίνεται ορατός μόνο από τον Μάρτιο και μετά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών το γεγονός αυτό δημιουργεί ανατροπές στους καταγραφόμενους όγκους των εμπορευματοκιβωτίων με τα τρία πρώτα στην κατάταξη ευρωπαϊκά λιμάνια να «υποφέρουν» καθώς χειρίζονται υπό κανονικές συνθήκες μεγάλους όγκους εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες εκτιμήσεις εάν η κατάσταση στην Κίνα δεν ομαλοποιηθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου, οι επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού θα μπορούσαν να είναι αισθητές μέχρι το φθινόπωρο ή και τον Χειμώνα του 2020. Ωστόσο μια ενδεχόμενη εξομάλυνση της κατάστασης στην Κίνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια ξαφνική αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων και προσωρινές ελλείψεις χωρητικότητας στο στόλο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Ο κοροναϊός είναι πιθανό να έχει μέτριο έως ισχυρό αρνητικό αντίκτυπο στο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων Κίνας-Ευρώπης το 2020. Ωστόσο, ο δυνητικός αντίκτυπος στους ευρωπαϊκούς λιμένες θα ποικίλλει σημαντικά. Εάν η κρίση του κοροναϊού είχε ως αποτέλεσμα μείωση κατά 8% του όγκου των κινεζικών εμπορευματοκιβωτίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια το 2020, τότε το Αμβούργο θα χάσει το δυναμικό ανάπτυξης το 2020 κατά 2,3 ποσοστιαίες μονάδες και στο Ρότερνταμ περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες. Άλλοι λιμένες είναι λιγότερο εκτεθειμένοι με απώλεια 0,8 έως 1 ποσοστιαίας μονάδας στο δυναμικό ανάπτυξης. Προφανώς, οι δυσμενείς επιπτώσεις θα είναι πολύ μεγαλύτερες εάν υποθέσουμε ένα δραματικό σενάριο που οδηγεί σε ετήσια μείωση του όγκου των κινεζικών εμπορευματοκιβωτίων κατά 25%. Σε μια τέτοια περίπτωση, η ανάπτυξη της TEU του Αμβούργου το 2020 θα μπορούσε να περιοριστεί κατά 7,1 ποσοστιαίες μονάδες, ενώ το Ρότερνταμ θα εξέταζε πτώση 6,1 ποσοστιαίων μονάδων. Για τους άλλους λιμένες, οι αριθμοί κυμαίνονται μεταξύ 2,5 και 3,1 ποσοστιαίων μονάδων. Αυτά είναι απλά σενάρια τα οποία ωστόσο μέλλεται να επιβεβαιωθούν ή όχι το προσεχές διάστημα.