Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

“Εφιαλτικές” προβλέψεις για τους… forwarders

0cosco

Μείωση ακόμη και της τάξης του 50% προβλέπουν για τον τρέχοντα μήνα αναλύσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας για τον τομέα του forwarding και τα απόνερα της κρίσης που έχει δημιουργήσει η πανδημία.

Στοιχεία που αντλήθηκαν από τους DHL, DSV, Kuehne + Nagel και XPO από τον οίκο Jefferies δείχνουν τις πτωτικές τάσεις. Ωστόσο η «ομοβροντία» δηλώσεων φορέων της ναυτιλίας και του λιμενικού συστήματος για να υπάρξει πιο ευέλικτη αντιμετώπιση στα θέμα που έχουν προκύψει από τα «κλειδώματα» που έχουν επιβάλει κυβερνήσεις για την περιστολή της εξάπλωσης της πανδημίας αποκαλύπτουν ένα σοβαρότατο προβληματισμό για τις συνέπειες στην εφοδιαστική. Μάλιστα από τις πρώτες συζητήσεις που έχουν διεξαχθεί ψηφιακά συγκλίνουσες είναι οι απόψεις ότι η «επόμενη ημέρα» της πανδημίας θα φέρει «επανάσταση» στις συνήθεις λειτουργίες της εφοδιαστικής προς την κατεύθυνση της αποφυγής προβλημάτων που καταγράφηκαν εν μέσω πανδημίας και συνεχίζουν να καταγράφονται στη παρούσα χρονική συγκυρία. Το 2020 ίσως βρει την εφοδιαστική με "λιγότερους κρίκους" εικάζουν αναλυτές που διαβλέπουν σοβαρά προβλήματα «επιβίωσης» σε μικρότερες εταιρίες των συνδυασμένων μεταφορών. Και τούτο γιατί οι μεγαλύτερες και ισχυρότερες ήδη άσκησαν πιέσεις για να παρακαμφθούν χρονικά «κενά». Από την άλλη πλευρά και στο τεχνολογικό πεδίο είναι προφανής η σύγκλιση των απόψεων ότι θα επιταχυνθεί εκθετικά η ψηφιοποίηση για την οποία προσεχώς θα δαπανηθούν εκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια αγορά.
Όσον αφορά στις θαλάσσιες μεταφορές ο Jefferies «βλέπει» το δίμηνο Απριλίου-Μαϊου απώλειες της τάξης του 20-30% με τον Alphaliner να εστιάζει στα «κενά» και τα «λευκά δρομολόγια»
Στο μεταξύ τρίτο στη σειρά κατάταξης των λιμένων που ελέγχονται από την COSCO (Overseas) φιγουράρει σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία το λιμάνι του Πειραιά με το Μάρτη να γράφει απώλειες της τάξης του 15,4%. Αντίστοιχα στην Ισπανία η απώλεια του εξεταζόμενου μήνα ήταν της τάξης του 22,6% και στο Ρότερνταμ η απώλεια ήταν της τάξης του 16,3%. Να σημειωθεί ότι ο Πειραιάς το πρώτο δίμηνο διατήρησε τα θετικά πρόσημα με την πτώση του Μαρτίου να αποδίδεται στα «απόνερα» της κρίσης από την πανδημία στα Κινεζικά λιμάνια. Να σημειωθεί ότι , όπως έχει αναφέρει το “theseanation” αναλυτές έχουν μεταθέσει τις προβλέψεις για το πρώτο τρίμηνο του έτους με καθυστέρηση πέντε εβδομάδων ίσως και περισσότερο θα είναι εφικτή η αποκρυστάλλωση της εικόνας των διακυμάνσεων στην κίνηση των ευρωπαϊκών λιμένων από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία στις αγορές. Προς ώρας η εικόνα του πρώτου τριμήνου παραμένει συγκεχυμένη καθώς το Ρότερνταμ αναφέρει πτώση στα εμπορευματοκιβώτια της τάξης του 4,7% εν αντιθέσει με την Αμβέρσα που εμφανίζει αύξηση της τάξης του 4% και τον Πειραιά να διατηρεί τα θετικά πρόσημα παρά την πτώση του Μαρτίου. Να σημειωθεί ότι ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία ήταν 2,8% χαμηλότερος από ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019. Τα «κενά» εμπορευματοκιβώτια εξακολουθούν να αποτελούν πηγή προβληματισμού με την MSC να έχει δρομολογήσει το MSC Anna για να περισυλλέξει τα «κενά» από της Δυτικές ακτές των ΗΠΑ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter