Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

Περισσότερο από τον COVID-19 φοβούνται το… congestion

0koyti

Σε «εφιάλτη» εν μέσω πανδημίας τείνει να εξελιχθεί η πολυσυζητημένη επανεκκίνηση της Ασίας μετά το πέρασμα του COVID-19 για υψηλόβαθμα στελέχη του ευρωπαϊκού λιμενικού τομέα. Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις τα Βρετανικά λιμάνια ετοιμάζονται για μία χαοτική περίοδο μεγαλύτερη των τεσσάρων εβδομάδων διάστημα κατά το οποίο θα δοθεί «μάχη» για τη διαχείριση των φορτίων. Τα «κλειδώματα» σε όλη την Ευρώπη έχουν οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης από επιχειρήσεις, καταστήματα και κατασκευαστές και οι χώροι εναπόθεσης μάλλον δεν θα επαρκέσουν καθώς τα φορτία θα φτάνουν αλλά η οικονομικές δραστηριότητες σε Βρετανία και Ευρώπη δεν θα γίνονται «άμεσα απαιτητά» όπως συνέβαινε προ κορωνοϊού. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι παρασκηνιακά ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και λιμάνια βρίσκονται σε «πυρετώδεις» διαπραγματεύσεις ώστε να επέλθουν καθυστερήσεις σε βαθμό τέτοιο που να μην δημιουργηθούν νέες χρεώσεις που θα καθιστούσαν την κατάσταση εκρηκτική. Επισήμως Maersk, CMA CGM και Mediterranean Shipping Co έχουν λάβει μέτρα για την αποφυγή της συμφόρησης στην αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς τα φορτία φθάνουν στους προορισμούς τους.
Σε επιστολή της προς τους πελάτες, η Maersk προέτρεψε τους forwarders να ελαχιστοποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις ενδιάμεσε εναποθέσεις στους λιμένες και την κράτηση εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μειώσουν τον κίνδυνο συμφόρησης και να διατηρήσουν τη ροή των εμπορευμάτων. Η MSC εισήγαγε ένα πρόγραμμα αναστολής διαμετακόμισης που επιτρέπει την αποθήκευση εμπορευματοκιβωτίων σε διάφορους κόμβους μεταφόρτωσης πριν από την επαναφορά της ζήτησης τους από τους πελάτες. Η CMA CGM ακολούθησε την τακτική της MSC και εισήγαγε μια δυνατότητα καθυστέρησης στη διαμετακόμιση για τους forwarders που επιδιώκουν να καθυστερήσουν την τελική παράδοση των εμπορευμάτων τους σε προορισμούς εισαγωγής.
Να σημειωθεί ότι η Βρετανία, η λιμενική βιομηχανία της οποίας κατέχει τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη ,εμφάνισε πτώση της τάξης του 30% τον Μάρτιο ως αποτέλεσμα του Κινεζικού «παγώματος» αλλά υπό το φώς των νέων δεδομένων μάλλον θα δυσκολευθεί να διαχειριστεί τις εξελίξεις. Τουναντίον η Ιταλία μπόρεσε να διατηρήσει τη ροή των αγαθών στα σημαντικότερα λιμάνια της, κυρίως στο νότιο τμήμα της χώρας μέχρι ώρας ενώ στη Β. Ευρώπη τα λιμάνια «επιστράτευσαν» το short sea για τη διασπορά των όγκων των φορτίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter