Παρ11012024

Last updateΠεμ, 31 Οκτ 2024 7pm

«Μακριά» τα λιμάνια από το shoreside power

0πρίζες για πλοία

Τεράστια απόσταση χωρίζει τα ανά τον κόσμο λιμάνια από το την παροχή από την ξηρά ηλεκτροδότησης των πλοίων(shoreside power) για την μείωση των αέριων ρύπων.

Παρά το γεγονός ότι συντελούνται επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων σε αυτοματισμούς και ψηφιακές τεχνολογίες το θέμα της παροχής ηλεκτρικής ισχύος παραμένει σε «βρεφική φάση». Σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα ολλανδικά λιμάνια φαίνεται να προηγούνται στο εν λόγω θέμα καθώς υπάρχουν σχεδιασμοί για την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέσα από πρότζεκτ που ήδη «τρέχουν». Σύμφωνα με αναλύσεις εμπειρογνωμόνων το κόστος ανάπτυξης στα λιμάνια συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ισχύος για πλοία εκτός του γεγονότος ότι είναι σήμερα ιδιαίτερα ακριβό ως επένδυση απαιτεί και χώρους που δεν υπάρχουν. Και τούτο γιατί οι χώροι εναπόθεσης σε πολλές των περιπτώσεων είναι σε οριακό σημείο λόγω των γιγάντιων όγκων που πλέον μεταφέρουν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μάλιστα χαρακτηριστικό της έλλειψης χώρων εναπόθεσης είναι και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα Αμερικανικά λιμάνια με πλοία να βρίσκονται αρόδο πολλά 24ωρα πριν εξυπηρετηθούν. Από την άλλη πλευρά λόγω του «γιγαντισμού» πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αλλά και κρουαζιερόπλοιων έχει καταστεί δύσκολος ο προσδιορισμός της συνολικής ισχύος που απαιτείται κατά περίπτωση. Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το λιμάνι του Κατάκολου διαθέτει σύστημα παροχής ηλεκτρικής ισχύος σε πλοία από την ξηρά με το λιμάνι της Βαλένθια να «τρέχει» πρότζεκτ με στόχο την μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter