Περί OPS και κόστους
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 10 Αυγούστου 2021 23:02
Onshore Power Supply (OPS) γνωστή και ως Shore Power, Shoreside Electricity (SSE), Alternative Maritime Power (AMP), High-Voltage Shore Connection (HSCV), ή Cold Ironing.
Οι συζητήσεις για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τα λιμάνια στα πλοία καλά κρατούν όπως και για το κόστος των επενδύσεων σε συνδυασμό με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Τον Ιούνιο φέτος, ευρωπαϊκοί λιμένες, συμπεριλαμβανομένων των Αμβέρσα, Μπρέμερχαβεν, Αμβούργο, Χαρόπα και Ρότερνταμ, υπέγραψαν μνημόνιο συνεννόησης (MOU) για να «καταστεί δυνατή η μέγιστη ανάπτυξη» των OPS για τα τμήματα εμπορευματοκιβωτίων της έως το 2028. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Ιούλιο φέτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε επικαιροποιημένο σύνολο προτάσεων fuelEU Maritime, οι οποίο θα είναι ουδέτερες ως προς τον άνθρακα έως το 2050. Οι νέες ναυτιλιακές προτάσεις fuelEU απαιτούν από όλους τους λιμένες της ΕΕ με πάνω από 50 ετήσιες κλήσεις μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά την τελευταία τριετία να έχουν παραγωγή OPS για να καλύψουν τουλάχιστον το 90% της εν λόγω ενεργειακής ζήτησης. Παράλληλα με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για το περιβάλλον των πλοίων και των λιμένων, η OPS μειώνει το θόρυβο, το κόστος και βελτιώνει το εργασιακό περιβάλλον των ναυτικών στο πλοίο.
Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που συνδέονται με την επένδυση ενός λιμένα και ενός τερματικού σταθμού για την OPS: συμπεριλαμβανομένου του κόστους· καταλληλόλητα για τους κοινούς τύπους σκαφών ενός τερματικού σταθμού· και άλλες τεχνολογίες κοπής άνθρακα που διατίθενται στη διάθεση ενός λιμένα.
Οι παράγοντες κόστους για επενδύσεις σε μια θέση OPS μπορεί να διαφέρουν σημαντικά, ανάλογα με τον ίδιο τον λιμένα και τους τύπους πλοίων καθώς απαιτείται έλξη ισχύος, ικανότητα ελλιμενισμού πλησίον των παροχών κλπ.
Η τελευταία εκτίμηση για το εύρος του κόστους στην χερσαία εγκατάσταση παροχής ηλεκτρικού ρεύματος κυμαίνεται μεταξύ 1 και 25 εκατομμυρίων ευρώ για ένα λιμάνι, σύμφωνα με τις προτάσεις της FuelEU Maritime.
Μία έρευνα που έγινε διαπίστωσε ότι με βάση τη μελέτη σκοπιμότητας του λιμανιού του Ρότερνταμ υπολογίστηκε μια επένδυση 4 εκατομμυρίων ευρώ (4,75 εκατομμύρια δολάρια) ανά θέση.
Τον Μάρτιο του 2021, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων Θάλασσας (ESPO) δημοσίευσε έκθεση για να τονίσει τη σημασία των επενδύσεων OPS «όπου έχει νόημα».
Η έκθεση υπογράμμισε ότι οι τερματικοί σταθμοί που εξυπηρετούν τα επιβατηγά, κρουαζιερόπλοια και ορισμένα πλοία του τομέα εμπορευματοκιβωτίων θα μπορούσαν να θεωρηθούν βιώσιμοι για επενδύσεις OPS πρώτα και κύρια – λόγω του μεγαλύτερου χρόνου ελλιμενισμού των πλοίων και, κατά συνέπεια, της μεγαλύτερης ποσότητας εκπομπών άνθρακα κατά τον ελλιμενισμού.