Ο τέταρτος προβλήτας ο ανταγωνισμός και οι χώροι εναπόθεσης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2021 11:11
Μετά την μεταβίβαση του 16% το επόμενο βήμα θα είναι ο τέταρτος προβλήτας; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό που «ταλανίζει» το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά από της εποχής των master plan και των «ατέρμονων» συζητήσεων αναμένεται εκ Πεκίνου άρα και η εκ νέου «τοποθέτησή του» στην ατζέντα των συζητήσεων. Η κατασκευή του εν λόγω προβλήτα έχει συνδεθεί με την ανταγωνιστικότητα του λιμανιού σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο. Ωστόσο για τους παροικούντες την Μιαούλη το θέμα της ανάπτυξης του λιμανιού δεν έχει να κάνει τόσο με τους εξοπλισμούς όσο με τους χώρους εναπόθεσης. Χώρους που έχει διαπιστωθεί, από την εποχή που στο «πηδάλιο» της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, που εκφράζει στην συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών, ήταν ο αείμνηστος Δημήτρης Θεοδωρίκας, ότι θα έφταναν σε οριακή κατάσταση. Τότε είχε εκτιμηθεί ότι το λιμάνι είναι «ρηχό» ως προς τους χώρους εναπόθεσης, που σήμερα είναι κάτι περισσότερο από αναγκαίοι για την εναπόθεση του όγκου των φορτίων που καταπλέουν στον Πειραιά καθώς είναι και το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι που πιάνουν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην ρότα τους από Ασία. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι από την εποχή εκείνη οι επιλιμένιες δημοτικές αρχές είχαν, και συνεχίζουν και σήμερα, να εκφράζουν αντιρρήσεις στην ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού με ότι αυτό συνεπάγεται. Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά παρακολουθούν με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις καθώς αυτές λίγο ως πολύ θα επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τον κύκλο εργασιών τους που είδαν να αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο από της ελεύσεως της COSCO και εντεύθεν. Να σημειωθεί ότι ο λιμενικός ανταγωνισμός τόσο στα Μεσογειακά λιμάνια όσο και σε εκείνα της Β. Ευρώπης έχει ενταθεί στον υπέρτατο βαθμό όσον αφορά σε εξοπλισμούς και καλύψεις με τις σιδηροδρομικές να ηγούνται μακράν των άλλων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η «λύση» στους «ρηχούς» χώρους εναπόθεσης είναι η αλλαγή των ρυθμών εξόδου των εισερχόμενων φορτίων αλλά και η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής κάλυψης του εμπορικού λιμένα που επίσης έχει «χαθεί» από το προσκήνιο προς ώρας παρά το γεγονός ότι υπάρχουν ενεργές εταιρίες που δρομολογούν ή μπορεί αν δρομολογήσουν δικούς τους συρμούς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.